Τα μικρά μεγέθη έριξαν τον BDI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 30 Μαρτίου 2021 07:16
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε με καλύτερες επιδόσεις (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) των επιμέρους δεικτών των Capes και Panamaxes, αλλά η μεγάλη πτώση των μικρότερων μεγεθών παρέσυρε τον BDI.
Έτσι, ο γενικός δείκτης της ναυλαγοράς, BDI, κατέγραψε πτώση 103 μονάδων και έκλεισε στις 2176 μονάδες την Παρασκευή 26 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Ο Eιρηνικός την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε πτώση από την αρχή έως τα μέσα της εβδομάδας, κυρίως εξαιτίας των πλημμυρών στην Αυστραλία, που επηρέασαν τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Όμως, στο τέλος εβδομάδας αυξήθηκε η δραστηριότητα, λόγω κάρβουνου, και σημειώθηκαν διορθώσεις στους ναύλους, κλείνοντας στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9-9,5$/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στη Βραζιλία παρατηρήθηκε κινητικότητα, αλλά ήταν ελαφρώς μειωμένη, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, εξαιτίας του μειωμένου όγκου φορτώσεων μεταλλεύματος. Έτσι και οι ναύλοι στο Νότο κινήθηκαν οριακά χαμηλότερα. Και ο Βόρειος Ατλαντικός συνέχισε με μειωμένο αριθμό φορτίων. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 21-22,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 32-33Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η αγορά του βόρειου Ατλαντικού παρουσίασε μειωμένη κινητικότητα και οι συζητήσεις έγιναν χαμηλότερα επίπεδα. Νοτιότερα, η Λατινική Αμερική παρουσίασε μικρή αύξηση στα φορτία, αλλά για τα τέλη του Απριλίου. Όμως, για τα πλοία που είναι διαθέσιμα το επόμενο διάστημα η ζήτηση είναι περιορισμένη. Έτσι, και οι ναύλοι παρουσίασαν πτώση. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλειναν στα $ 24-25Κ/ημέρα (παράδοση στην Aσία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση (παράδοση Ευρώπη) στα $ 23,5Κ/ημέρα +1.450K GBB και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία στα $ 38Κ/ημέρα (παράδοση στην Ερυθρά Θάλασσα).
Από την άλλη πλευρά, η Ασία, παρουσίασε δύο πρόσωπα, από τη μία ο Βορράς, που στήριξε την αγορά με αυξημένη ζήτηση σιτηρών από το NOPAC. Από την άλλη πλευρά ο Νότο δέχτηκε πιέσεις, λόγω της ησυχίας που επικράτησε στην αγορά (σε Ινδονησία και Αυστραλία) και την αύξηση της χωρητικότητας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 30-31Κ /ημέρα.
Έμπειρο διευθυντικό στέλεχος πριν από μερικές εβδομάδες σχολιάζοντας την έντονη αύξηση της αγοράς ανέφερε "ότι ανεβαίνει γρήγορα πέφτει και γρήγορα", και μάλλον αυτό συμβαίνει στα μικρότερα μεγέθη. Ελπίζουμε μόνο, ότι αυτή η περίοδος είναι ένα διάλειμμα πριν από ένα νέο ράλι.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, καθώς επικρατεί μία εύθραυστη ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 31-32Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε να εμφανίζει ικανοποιητικό όγκο φορτίων νικελίου, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να βελτιώσει τη γενικότερη εικόνα της αγοράς. Έτσι, οι ναύλοι υποχώρησαν. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Ο Αραβικός Κόλπος και η Δυτική Ινδία, ήταν από τις ελάχιστες περιοχές που οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα στις περισσότερες διαδρομές, με μερικές διορθώσεις προς τα κάτω. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή διατηρήθηκαν στα $ 38-39Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, και αυτή την εβδομάδα. Υπήρξε ζήτηση στην αγορά, η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να αντιστρέψει την πτώση, κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε κάποια κλεισίματα στην αρχή της εβδομάδας, αλλά σε χαμηλότερα νούμερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης εβδομάδας. Το μόνο θετικό στοιχείο ήταν η αύξηση των απαιτήσεων για φορτώσεις από τα μέσα Απριλίου και μετά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα + 800-900Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 26-27Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης υποχώρησε, καθώς η χωρητικότητα συνέχισε να χτίζεται και τα φορτία είναι περιορισμένα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 32-33Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο παρουσίασε πτωτικές τάσεις, με τους πλοιοκτήτες να προσπαθούν να βρουν κάποια απασχόληση για τα πλοία τους, αλλά ο ανταγωνισμός ήταν έντονος. Όμως, υπάρχει η αίσθηση ότι ο Απρίλιος θα βελτιώσει την εικόνα της αγοράς. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 31-32 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 18-19Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 19-20Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies στην Ευρώπη, παρουσίασε μειωμένη κινητικότητα και κλεισίματα, ενώ παρατηρήθηκε συγκέντρωση χωρητικότητας. Έτσι οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 19-20Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε πτωτικά, αφού ο αυξημένος αριθμός πλοίων υποχρέωσε τους πλοιοκτήτες να υποχωρήσουν ως προς τις ιδέες τους. Παράλληλα, οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν μήπως και πετύχουν πιο συμφέροντα κλεισίματα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε μεγάλη πτώση στους ναύλους, με την προσφορά πλοίων να πιέζει τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι προσπαθούσαν να κρατηθούν στα νούμερα τους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 25-26Κ /ημέρα.
Και η αγορά της ECSA παρουσίασε σημαντική πτώση της ναυλαγοράς. Επίσης, αρκετά πλοία από τη Βόρεια Λατινική Αμερική έχουν αρχίσει να μετακινούνται προς το Νότο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 34-35Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία, παρουσίασε καλύτερη εικόνα από τον Ατλαντικό, αφού μπορεί οι τάσεις να ήταν και εκεί πτωτικές, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''