Μπήκε δυναμικά η νέα χρονιά για τα μεγαλύτερα μεγέθη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2021 06:22
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά ξηρού φορτίου είδαμε να ξεκινά τη χρονιά θετικά ο γενικός δείκτης της ναυλαγοράς, BDI, καταγράφοντας ανοδική τάση την τελευταία εβδομάδα και να κλείνει στις 1606 μονάδες την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά του ειρηνικού παρέμεινε δυνατή. Έτσι πολλοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να παραμείνουν στην περιοχή αντί να μετακινηθούν δυτικά. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πού μπορεί να φτάσει η αγορά με την παρούσα ενισχυμένη ζήτηση του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9-9,5$/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο Ατλαντικός είχε ένα υποτονικό ξεκίνημα, αλλά δεδομένου ότι ο ειρηνικός κινήθηκε σε καλά επίπεδα, κρατώντας αρκετά πλοία εκεί, και ότι οι μελλοντικές προβλέψεις (FFAs) είχαν ως αποτέλεσμα να δοθεί ώθηση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας στην αγορά. Επίσης, ο αριθμός των μετακινούμενων πλοίων από την Ασία παραμένει περιορισμένος προσφέροντας αισιοδοξία για το επόμενο διάστημα. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 17-17,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 39-40 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 24-25 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, ο Β. Ατλαντικός κινήθηκε ανοδικά με ικανοποιητικό όγκο φορτίων και μειωμένο αριθμό πλοίων. Η Βαλτική ξεκίνησε ήρεμα αλλά μέρα με τη μέρα κερδίζει έδαφος με αρκετά κλεισίματα, τόσο προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού, όσο και στην Ασία. Και ο αμερικανικός κόλπος παρουσίασε κινητικότητα απορροφώντας πλοία από το Γιβραλτάρ. Η Λατινική Αμερική (ECSA) κινήθηκε με υψηλούς ρυθμούς, αφού η ζήτηση για φόρτωσης για τέλη του μήνα παρουσίασε έντονη αύξηση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και η προσφορά χωρητικότητας και δεν μπορούσα να την καλύψει. Έτσι οι πλοιοκτήτες βρήκαν πρόσφορο έδαφος και αύξησαν τις απαιτήσεις τους. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλεισαν στα $ 14,5-16,5Κ/ημέρα +$ 450-650K BB , από την Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα +$ 550-650K BB και από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 21-22Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο ειρηνικός είχε ένα αργό ξεκίνημα, ωστόσο από την Τρίτη και μετά δέχτηκε ένα σπρώξιμο από την ξαφνική αύξηση των φορτίων. Έτσι συνεχίστηκε όλη η εβδομάδα και οι ναύλοι πήραν την ανηφόρα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά κράτησε τη θετική της πορεία, αφού τα φορτία από Αυστραλία και Ινδονησία τους συνέχισαν να στηρίζουν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έφτασαν στα 12-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, η από Ανατολή επέστρεψε πιο ενεργά μετά την περίοδο των εορτών, αφού παρατηρήθηκε μεγαλύτερος όγκος φορτίων, ενώ ενισχύθηκε το ενδιαφέρον για χρονοναυλώσεις έως και ένα έτος. Δεν αναμένεται να μεταβληθεί η εικόνα όσο πλησιάζουμε στην κινεζική Πρωτοχρονιά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9-10Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 4-5Κ/ημέρα.
Ο αραβικός κόλπος και η Δυτική Ινδία ήταν ιδιαίτερα ενεργοί, με αρκετά φορτία αλλά κυρίως μειωμένο αριθμό πλοίων. Επίσης, πολλοί ναυλωτές στράφηκαν σε απαιτήσεις περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 12-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά ο αμερικανικός κόλπος ξεκίνησε τη νέα χρονιά με θετικό πρόσημο, αφού παρατηρήθηκε σταθερότητα ή και άνοδος στις περισσότερες κατευθύνσεις. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα και προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA διατήρησε τη δυναμικότητά της, καθώς ο αριθμός των μετακινούμενων πλοίων από την Αφρική παρέμεινε περιορισμένος και ο αριθμός των απαιτήσεων έμεινε σταθερός. Όμως, οι διαπραγματεύσεις έγιναν σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 12-13/ημέρα + 200-300Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης διατήρησε τη δυναμική της παρά τη μειωμένη ζήτηση, που παρατηρείται από τα τέλη του προηγούμενου μήνα. Τα φορτία σκραπ στήριξαν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο μπορεί να παρέμεινε ενεργή, ωστόσο οι ναύλοι βρέθηκαν υπό πίεση. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) μειώθηκαν στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης ξεκίνησε νωχελικά, συνεχίζοντας την πτωτική τάση, που είχε πριν από την περίοδο των εορτών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς τη Δυτική Μεσόγειο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος επίσης κινήθηκε πτωτικά, αφού οι ναυλωτές είναι ακόμα σε εορταστική διάθεση και φαίνεται πως δεν έχουν επιστρέψει στη δράση. Έτσι, η ζήτηση ήταν υποτονική. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο έπεσαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικανικός κόλπος, παρουσίασε αρκετή κινητικότητα, με αυξημένη ροή φορτίων. Οι προοπτικές δείχνουν ευοίωνες, δεδομένου ότι αναμένονται περισσότερα φορτία για το δεύτερο μισό του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε μειωμένη ζήτηση με παράλληλη αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα και προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, με αρκετή κινητικότητα τόσο στο Βορρά, όσο και στο Νότο. Μεγάλο μέρος της χωρητικότητας απορροφήθηκε, ενώ όσο πλησιάζουμε προς την Κινέζικη πρωτοχρονιά αναμένεται να συνεχιστεί αυτή η τάση και να αυξηθεί η ζήτηση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 8-9Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''