Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πιέσεις στην Spot αγορά, αισιοδοξία για το Νοέμβριο

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Πτωτικά προχώρησε, για ακόμα μία εβδομάδα, ο γενικός δείκτης ναυλαγοράς, BDI, καταγράφοντας μείωση την τελευταία εβδομάδα, κατά 62 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή, και έκλεισε στις 1415 μονάδες, την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η αγορά του Ειρηνικού συνέχισε να παρουσιάζει πτωτικές τάσεις, με το εμπόριο του κάρβουνου μεταξύ Αυστραλίας –Κίνας να βυθίζεται. Ευτυχώς αναπληρώθηκε το κενό από τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος, στηρίζοντας την αγορά. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 7-8$/tn, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Στην πλευρά του Νότιου Ατλαντικού, η αγορά ξεκίνησε αρνητικά, αφού η συγκέντρωση χωρητικότητας ενθάρρυνε τους ναυλωτές. Από τα μέσα της εβδομάδας η αγορά ανέβασε ταχύτητα και αυξήθηκε η ζήτηση. Έτσι, βελτιώθηκε και η εικόνα της τοπικής ναυλαγοράς. Στο βορρά παρατηρήθηκε κινητικότητα, αφού καλύφθηκαν πολλά από τα φορτία του Νοεμβρίου σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Αντιθέτως, τα άμεσα διαθέσιμα πλοία δυσκολεύτηκαν αρκετά να βρουν κάποια απασχόληση. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 16-17,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3 και αναλόγως την ημερομηνία ταξιδίου), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία μειώθηκαν στα $ 32-33 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19-20 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό και στην αγορά της ECSA, η δραστηριότητα παρέμεινε μειωμένη, ενώ η προσφορά «ανοιχτών» πλοίων άρχισε να δημιουργεί έντονο προβληματισμό στα εμπλεκόμενα μέρη της αγοράς. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 14-15Κ/ημέρα +400-500K BB . Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά έμεινε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα φορτία του Νοεμβρίου, φέρνοντας αισιοδοξία για τη δραστηριότητα στην περιοχή κατά το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα + 550-650K $ ΒΒ και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα (με παράδοση στην Ασία).
Από την άλλη πλευρά, η αγορά στην Ασία στηρίχτηκε από την έντονη δραστηριότητα στην Ινδονησία, απορροφώντας μεγάλο μέρος της προσφοράς. Αυστραλία και NOPAC ήταν μακριά από τις καλές μέρες τους, αν και υπήρξαν κάποια φορτία από την Αν. Αυστραλία προς την Ινδία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 11-12Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά ήταν πιο ήρεμη, την προηγούμενη εβδομάδα. Η ζήτηση ήταν μειωμένη, αλλά τα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία βοήθησαν τη ναυλαγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής κινήθηκαν στα 11-12Κ/ημέρα. Και η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε με λιγότερη ζήτηση και πτώση των ναύλων. Και εδώ κάποια φορτία άνθρακα προς τη Β. Κίνα παρείχαν στήριξη στην αγορά. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 3-3,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και την Δυτ. Ινδία, η αγορά ήταν υπό πίεση αφού οι ναυλωτές ήλεγχαν το μομέντουμ. Τα φορτία ήταν περιορισμένα και η πλειοψηφία τους καλύφθηκε με άμεσα διαθέσιμα πλοία. Ωστόσο, μικρή άνοδος παρατηρήθηκε στους ναύλους μεταξύ Αραβικού Κόλπου και Δυτ. Ινδίας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας αυξήθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο διατηρήθηκαν στα $ 3,5-4,5Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, οι ναυλωτές επέβαλαν το ρυθμό τους στην αγορά, κατά το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας. Όμως, η βιασύνη κάποιων ναυλωτών να «κλείσουν» το συντομότερο βοήθησε τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 14-15Κ/ημέρα και προς την Ασία υποχώρησαν στα $ 23-24Κ /ημέρα. Η αγορά της ECSA δεν έδειξε σημάδια βελτίωσης, με τον όγκο φορτίων να είναι περιορισμένος. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα + 300-400Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Στην Ευρώπη, η αγορά συνέχισε στο θετικό κλίμα των προηγούμενων ημερών, αλλά η ζήτηση δε κινήθηκε με τους ίδιους ρυθμούς. Άρχισαν να αυξάνονται τα πλοία που θα «ανοίξουν» το Νοέμβριο στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια έπεσαν στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 20-21Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο προχώρησε χωρλις ιδιαίτερες μεταβολές. Από τη μια πλευρά ευνοήθηκαν οι πλοιοκτήτες στη Δυτική Μεσόγειο, που είχαν ως εναλλακτική τη Β. Ευρώπη, από την άλλη όμως η πτώση των Panamaxes ενίσχυσε τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 11-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε να ξεχωρίζει, σε σχέση με τις υπόλοιπες υποαγορές του Ατλαντικού. Ωστόσο, αν και η ροή φορτίων ήταν μεγάλη και ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων μικρός, όμως παρατηρήθηκε οριακή πτώση στους ναύλους, με τους ναυλωτές να ασκούν πιέσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια περιορίστηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Μεσογείου παρουσίασε αυξητικές τάσεις προς όλες τις διαδρομές. Η καλή εικόνα της Ευρώπης έχει απορροφήσει αρκετά πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο. Επίσης, συνέχισαν να έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα Υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 20-21Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος υποχώρησε. Παρατηρήθηκε αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας και μείωση της ζήτησης. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, ξεκίνησε υποτονικά, με έλλειψη ευκαιριών απασχόλησης και αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων για τον Οκτώβριο. Όμως, η αντίσταση των πλοιοκτητών στο τέλος της εβδομάδας συγκράτησε τα επίπεδα των ναύλων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 10-11Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 17-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, αλλά πάντα σε θετικό κλίμα. Στο Νότο ζήτηση και προσφορά βρίσκονται σε ισορροπία, ενώ στο Βορρά η ζήτηση ήταν αυξημένη, με τα φορτία κάρβουνου από το CIS να ξεχωρίζουν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter