Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Τα υψηλά επίπεδα των Capes, βοήθησαν τα Kamsarmaxes

Capesize bulker

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Πτωτικά προχώρησε ο γενικός δείκτης ναυλαγοράς, BDI, τον Οκτώβριο, ο οποίος κατέγραψε μείωση την τελευταία εβδομάδα, κατά 128 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, την Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου, έκλεισε στις 1892 μονάδες.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε ανοδικές τάσεις, με τη ζήτηση να παραμένει δυνατή και την προσφορά πλοίων περιορισμένη. Μπορεί η αύξηση των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα να τόνωσε την αγορά, αλλά η πτώση των μικρότερων μεγεθών οδήγησε πολλούς ναυλωτές να στραφούν σ’ αυτά, διαχωρίζοντας τα φορτία τους. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9,5-10$/tn, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Και στην πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά συνέχισε πτωτικά. Στο βορρά, η δραστηριότητα ήταν φθίνουσα, οδηγώντας σε πτώση των προσφορών αλλά και των απαιτήσεων των πλοιοκτητών. Και στο νότο η αγορά υποχώρησε. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι ναυλωτές κατάφεραν να επιβάλουν το ρυθμό τους, ασκώντας πιέσεις στη ναυλαγορά, ωστόσο η περιορισμένη χωρητικότητα κράτησε τους ναύλους πάνω από τα 20 $/τόνο. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 20-20,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3 και αναλόγως την ημερομηνία ταξιδίου), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 48-48,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 34,5-35 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό και στην αγορά της ECSA, η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη, με μειωμένο αριθμό απαιτήσεων. Παράλληλα, η προσφορά πλοίων άρχισε να αυξάνεται. Μια καλή επιλογή για τους πλοιοκτήτες ήταν τα Υπερατλαντικά φορτία. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 14-15Κ/ημέρα +400-500K BB . Στο Β. Ατλαντικό, η αυξημένη ροή φορτίων, σιτηρών και μεταλλευμάτων, και ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων, διατήρησαν τη δυναμική της ναυλαγοράς. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα + 650-750K $ ΒΒ και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 12-13Κ /ημέρα (με παράδοση στην Ασία).
Από την άλλη πλευρά, η αγορά στην Ασία συνέχισε ανοδικά, παρά τις διακοπές στην Κίνα και την Ν. Κορέα. Μπορεί να παρατηρήθηκε πτώση στις μεταφορές άνθρακα από την Ινδονησία προς την Ινδία, ωστόσο η αύξηση των εξαγωγών από την Αυστραλία προς την Ινδία κάλυψαν το κενό. Επίσης, η περιοχή του NOPAC παρουσίασε ιδιαίτερη κινητικότητα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά, την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν ενεργή, αν και ήταν σε περίοδο διακοπών, με αρκετά φορτία μεταξύ Ινδονησίας -Ινδίας. Πολλοί ναυλωτές άρχισαν να κοιτούν προς τη νότια Κίνα για την εύρεση φτηνότερων επιλογών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής κινήθηκαν στα 13-14Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε ήρεμα, λόγω της «Χρυσής Εβδομάδας». Ωστόσο, οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα αφού πολλά πλοία στο νότο απορροφήθηκαν για φορτία άνθρακα από την Ινδονησία. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 3-3,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και την Δυτ. Ινδία, η αγορά μείωσε τους ρυθμούς της, διατηρώντας όμως τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Ωστόσο, αναμένεται αύξηση της ζήτησης από τα μέσα Οκτωβρίου ως το τέλος του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 3-4Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά παρουσίασε κινητικότητα, χάρη στα σιτηρά προς την Ασία, καθώς τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν μειωμένα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα. Η αγορά της ECSA συνέχισε την προηγούμενη εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, αφού επικράτησε σχετική ισορροπία μεταξύ ζήτησης -προσφοράς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έμειναν στα $ 13-14Κ/ημέρα + 300-400Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) υποχώρησαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (APS Recalada).
Στην Ευρώπη, η αγορά κράτησε το θετικό πρόσημο των προηγούμενων ημερών. Η προσφορά πλοίων ήταν περιορισμένη, ενώ η ζήτηση δεν καλύφθηκε πλήρως. Επίσης, τα Scrap φορτία ενίσχυσαν ιδιαίτερα την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Μπορεί τα υπερατλαντικά ταξίδια να ήταν λίγα, αλλά η ζήτηση προς την Ασία ήταν αυξημένη. Πολλοί ναυλωτές που έψαχναν PMXs στράφηκαν και σε μικρότερα μεγέθη για να βρουν φθηνότερες επιλογές. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 10-11Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη διατήρησε τις ανοδικές τάσεις της. Η προσφορά παρέμεινε περιορισμένη και η αυξανόμενη ζήτηση έδωσαν το πλεονέκτημα στους πλοιοκτήτες να διεκδικήσουν υψηλότερους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια σκαρφάλωσαν στα $ 18-19Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Σταθερότητα παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου, αν και οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη αυξήθηκαν στα $ 10-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 20-21Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε την ανοδική του πορεία, με πολλά νέα φορτία και μειωμένη προσφορά χωρητικότητας. Ωστόσο, αναμένεται να αυξηθεί η χωρητικότητα στο 2ο μισό του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 22-23Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε να εμφανίζει μειωμένη ζήτηση και αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων για τον Οκτώβριο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 10-11Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), ενώ προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) διατηρήθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά δε παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές και αυτό μπορεί να σημειωθεί ως θετικό σημάδι, αφού κατά το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας η αγορά υπολειτουργούσε. Αναμένουμε, λοιπόν, αυτή την εβδομάδα για να δούμε που θα κατευθυνθεί η αγορά, με την πλήρη επαναλειτουργία της. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter