Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Tα μεγαλύτερα μεγέθη έριξαν τον BDI

bulk cargo 653

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Μεγάλες δυσκολίες στις φορτώσεις άνθρακα από την Ανατ. Αυστραλία προκαλούν οι έντονες καταιγίδες που επικρατούν στην περιοχή.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στα λιμάνια Port Kembla και Newcastle, όπου και έχει αρχίσει να συγκεντρώνεται και μεγάλος αριθμός πλοίων, που περιμένει να εξυπηρετηθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω αρκετά πλοία βρίσκονται σε αναμονή σχεδόν ένα μήνα.
Τα δύο παραπάνω λιμάνια αποτελούν κύριες πύλες εξαγωγής του Αυστραλιανού άνθρακά, με αποτέλεσμα να σημειωθεί πτώση στις εξαγωγές που προσεγγίζει το 20%. Έτσι, οι καθυστερήσεις αυτές, όπως είναι φυσικό, έχουν επηρεάσει αρνητικά ακόμα και τις τιμές του άνθρακα, αφού παρατηρείται πτώση τόσο για το μεταλλουργικό, όσο και για το θερμικό άνθρακα, σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές στα τέλη Ιουνίου.
Ως προς το γενικό δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε άλλη μία πτώση την τελευταία εβδομάδα, κατά 393 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 24 Ιουλίου, στις 1317 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού άνοιξε για αλλαγές πληρωμάτων με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων. Παράλληλα μειώθηκε σημαντικά και ο όγκος φορτίων σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα από την Κίνα. Τα μόνα θετικά σημάδια ήρθαν από την Ανατολική Αυστραλία, που παρατηρήθηκε αύξηση της ζήτησης, χωρίς όμως να αποφευχθεί η πτώση των ναύλων, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων σε κάποια λιμάνια. Τα επίπεδα των ναύλων έπεσαν στα 6-7$/tn, την προηγούμενη εβδομάδα.
Στην πλευρά του Ατλαντικού, και κυρίως στο Νότο, η Βραζιλία εμφάνισε σημάδια ύφεσης, για ακόμα μία εβδομάδα, παρά το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες ήταν ενεργές κατά το ξεκίνημα της εβδομάδας. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η ζήτηση για τον Αύγουστο διατηρείται σε σταθερά επίπεδα (και πιθανόν να αυξηθεί), ενώ τα πλοία που μετακινούνται προς την περιοχή και αναμένονται να φτάσουν τον επόμενο μήνα, έχουν μειωθεί. Ο Βορράς προχώρησε πτωτικά με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη, τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια, όσο και προς την Ασία. Έτσι, η μεγάλη μείωση των ναύλων ήταν αναπόφευκτη. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 15,5-16 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία υποχώρησαν στα $ 35-36 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 21-22 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA συνέχισε την πτωτική της πορεία, αφού η ζήτηση παρέμεινε ισχνή και η λίστα των πλοίων που μετακινείται προς την περιοχή αυξάνεται. Έτσι, οι πλοιοκτήτες αναγκάστηκαν να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (με παράδοση στην ECSA). Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου διατήρησε σε ικανοποιητικά επίπεδα τη ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Ασία. Ωστόσο, οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο ανταγωνισμός των πλοίων ήταν έντονος. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή) και για κυκλικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη -Βαλτική στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά δέχθηκε πιέσεις, καθώς η ζήτηση μπορεί να έμεινε στα ίδια επίπεδα αλλά οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε μικρότερα νούμερα. Επίσης, η χειρότερη εικόνα του Ατλαντικού (σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα) αποθάρρυνε τους πλοιοκτήτες να μετακινηθούν δυτικότερα, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί η χωρητικότητα στην περιοχή, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά παρουσίασε μειωμένη κινητικότητα, αν και τα φορτία άνθρακα κράτησαν την αγορά στα ίδια επίπεδα. Επιπλέον, χάθηκε η ελκυστικότητα του Ατλαντικού (των αγορών της Ν. Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής (ECSA)), η οποία απορροφούσε αρκετά από τα διαθέσιμα πλοία το προηγούμενο διάστημα, μειώνοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα της περιοχής. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 11-11,5Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής προχώρησε σε καλύτερα επίπεδα, αφού τα φορτία νικελίου και βωξίτη βοήθησαν την αγορά. Όμως, τα σημάδια κόπωσης του NOPAC συγκράτησε την άνοδο των ναύλων. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 7-8Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 3-3,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και την Δυτ. Ινδία, η αγορά εμφάνισε σημάδια κόπωσης, με μειωμένη ζήτηση μέχρι τέλος του μήνα. Ωστόσο, η μικρή λίστα «ανοιχτών» πλοίων συγκράτησε τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 14-15Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 12-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 6-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά εμφάνισε ελαφρώς μειωμένη δραστηριότητα, χωρίς όμως αυτό να επηρεάσει τους ναύλους για τα ταξίδια προς την Ασία, οι οποίοι αυξήθηκαν. Αντιθέτως, οι ναύλοι προς Ευρώπη και Μεσόγειο υποχώρησαν οριακά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα. Η αγορά της ECSA έδειξε να έχει χάσει τη δυναμική της, καθώς η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη προς όλες τις διαδρομές. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να πετύχουν υψηλότερα κλεισίματα για ταξίδια προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 13-13,5Κ/ημέρα + 300-350Κ$ ΒΒ, ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 15-15,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη εμφάνισε ησυχία την προηγούμενη εβδομάδα, με λιγότερες ευκαιρίες απασχόλησης. Παραταύτα, υπάρχει αισιοδοξία ότι τον Αύγουστο θα υπάρξουν περισσότερα φορτία, βοηθώντας την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο έπεσαν στα $ 12-13Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο υποχώρησε, καθώς η πτώση των ναύλων στα μεγαλύτερα μεγέθη οδήγησε πολλούς ναυλωτές να εξετάσουν και αυτά τα πλοία, εντείνοντας έτσι τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 8-9Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη διατήρησε το θετικό κλίμα, ενώ αυξήθηκαν και οι ναύλοι, παρά το γεγονός ότι τα κλεισίματα ήταν ελάχιστα. Τα περισσότερα κλεισίματα αφορούσαν ταξίδια προς τη Μεσόγειο και τον Αμερικάνικο Κόλπο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 8-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 9-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου, με τη δραστηριότητα, όμως να είναι μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Επίσης, οι πλοιοκτήτες επέλεξαν να παραμείνουν Μεσόγειο, αντί να στείλουν τα πλοία τους στην Ασία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη αυξήθηκαν στα $ 8-9Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την Ασία στα $ 16-17Κ /ημέρα και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε ανοδικά, με τους ναύλους να διατηρούν τη θετική τους πορεία για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού (Μεσόγειο και Ευρώπη). Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν αυξητικά στα $ 12-13Κ /ημέρα και στην Ασία, σταθερά, στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA έδειξε αρκετό ενδιαφέρον, κυρίως για υπερατλαντικά ταξίδια.. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) υποχώρησαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, καθώς επικράτησε ηρεμία. Στην αρχή της εβδομάδας εμφανίστηκαν κάποια φορτία στην Άπω Ανατολή, όμως οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να κρατήσουν στάση αναμονής, ελπίζοντας σε άνοδο της αγοράς. Αντιθέτως, η αγορά στο Νότο ήταν πιο ενεργή, δίνοντας την ευκαιρία στους πλοιοκτήτες να αναζητήσουν καλύτερες συμφωνίες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7-8Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 7-8Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter