Τα Capes πρωταγωνιστούν στην άνοδο της αγοράς ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 09:50
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η Kίνα στρέφεται σε επενδύσεις στον τομέα των υποδομών, προκειμένου να στηρίξει την εθνική της οικονομία. Το γεγονός αυτό αναμένεται να αυξήσει κατακόρυφα τη ζήτηση για χάλυβα και σιδηρομετάλλευμα. Μπορεί η κατανάλωση μεταλλευμάτων κατά το 1ο εξάμηνο να έχει μειωθεί λόγω του γενικού lockdown, αλλά για το υπόλοιπο του έτους αναμένεται τόνωση της ζήτησης, με αποτέλεσμα η μείωση αυτή σχεδόν να εξαλειφθεί. Η άνοδος στην κατανάλωση θα προκύψει, λόγω των υποδομών και του κατασκευαστικού τομέα που θα αναγεννηθούν.
Κύριος προμηθευτής μεταλλευμάτων της Κίνας είναι η Αυστραλία, ωστόσο η 1η έχει αρχίσει και αναζητά εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που η 2η δε καταφέρει να καλύψει ποσοτικά και ποιοτικά τις ανάγκες της. Έτσι, εξετάζεται και η περίπτωση της Βραζιλίας αλλά και χωρών της Δυτ. Αφρικής, κάτι που αναμένεται να φέρει ανακατατάξεις στους εμπορικούς δρόμους κυρίως, των μεγαλύτερων μεγεθών (Capes).
Ως προς το γενικό δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε ακόμα μία αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 194 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 26 Ιουνίου, στις 1749 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού συνέχισε με αυξημένη ζήτηση, καθώς οι μεταλλωρύχοι από την Αυστραλία έβγαλαν αρκετά φορτία. Ομοίως κινήθηκαν και οι υπόλοιπες περιοχές στη Ν.Α. Ασία. Ταυτόχρονα, η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, αφού πολλά πλοία έχουν μετακινηθεί δυτικότερα. Τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν γύρω στα 9,5-10$/tn.
Και στην πλευρά του Ατλαντικού, και κυρίως στο Νότο, η αγορά ξεκίνησε μουδιασμένα, με μειωμένη δραστηριότητα από την περιοχή της ECSA, αλλά με αυξημένη ζήτηση από τη Ν. Αφρικής. Με το πέρασμα των ημερών η Βραζιλία ανέβασε στροφές και αυξήθηκε η δραστηριότητα. Έτσι, παρατηρήθηκαν έντονες αυξομειώσεις στους ναύλους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Ο Βορράς από την αρχή της εβδομάδας, με την αυξημένη ζήτηση, έδειξε ότι θα συνέχιζε την καλή πορεία των προηγούμενων ημερών. Παράλληλα, η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα και σε Βορρά και Νότο βοήθησε περαιτέρω τη ναυλαγορά να ανέβει. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 21,4-23,4 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κινήθηκαν στα $ 48,5-49,1 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 29-30 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA υποχώρησε, αφού τα επίπεδα της ζήτησης έχουν μειωθεί αισθητά. Αν αυτό το στοιχείο συνδυαστεί και με την αναμενόμενη αύξηση των πλοίων που έρχονται από την Ασία, τότε περιμένουμε να ασκηθούν πιέσεις στην περιοχή το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα (με παράδοση στην Ασία). Στο Β. Ατλαντικό, ο μειωμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων και η αύξηση του όγκου των φορτίων άνθρακα έδωσαν την κατεύθυνση της αγοράς. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (NCSA) προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά κράτησε το θετικό κλίμα, με αρκετά φορτία από την Αν. Αυστραλία, ενώ βοήθησε και η αυξημένη δραστηριότητα από την Αν. Ακτή της Ινδίας. Όμως, η μειωμένη δραστηριότητα στο NOPAC και στην Ινδονησία συγκράτησε την άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα, μπορεί η ζήτηση να υποχώρησε, ωστόσο η συνεχόμενη ροή από την Αν. Ινδία απορρόφησε πολλά πλοία από την περιοχή, οπότε διατηρήθηκε η ισορροπία. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία έμειναν στα 10-11Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής προχώρησε πιο ήρεμα, με μειωμένο όγκο φορτίων. Έτσι κάποιοι πλοιοκτήτες εξετάζουν είτε ναυλώσεις περιόδου, είτε να μετακινηθούν νοτιότερα. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC μειώθηκαν στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) διατηρήθηκαν στα $ 2,5-3Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και την Δυτ. Ινδία, η αγορά συνέχισε δυναμικά, με αρκετές νέες απαιτήσεις και φορτία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι να διατηρήσουν τις αυξητικές τους τάσεις, παρά . Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) – Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου -Δυτικής Ινδίας στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο έμειναν στα $ 6-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά συνέχισε ανοδικά, ωστόσο κάποιες αναβαθμίσεις στις υποδομές αναμένεται να επηρεάσει τη λειτουργία των λιμένων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 11-12,5Κ /ημέρα και προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 16-17,5Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα και οι διαπραγματεύσεις έγιναν σε υψηλότερα νούμερα προς όλους τους προορισμούς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα + 250-350Κ$ ΒΒ, ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη συνέχισε χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Όμως, η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα στη περιοχή διατήρησε τη δυναμική της αγοράς. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα, για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο στα $ 9-10Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο ανέβηκε την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς υπήρξε μεγάλη κινητικότητα με απαιτήσεις για ταξίδια προς την Ασία, ή για περίοδο. Αντιθέτως, δεν υπήρξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για υπερατλαντικά ταξίδια. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 4-5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 5-6Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, και αυτό οφείλεται όχι στη ζήτηση και στη δραστηριότητα (η οποία ήταν μειωμένη) αλλά στον περιορισμένο αριθμό πλοίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 6-7Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 5-6Κ /ημέρα
Ίδια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς απουσιάζουν ακόμα αρκετά φορτία από τη Μαύρη Θάλασσα. Ωστόσο, τα υπερατλαντικά φορτία προσέφεραν στήριξη στην αγορά/. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 3-3,5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα 4,5-5,5Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η δραστηριότητα στον Αμερικάνικο Κόλπο ήταν ικανοποιητική, αλλά η αγορά ακόμα δε δείχνει σημάδια σταθερότητας. Τα υψηλότερα νούμερα διαπραγματεύσεων σημειώθηκαν για ταξίδια προς την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 5-6Κ /ημέρα και στην Ασία στα 10-11Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε να παρουσιάζει βελτίωση και αυτή την εβδομάδα. Οι συζητήσεις για τα υπερατλαντικά ταξίδια έγιναν σε ικανοποιητικά νούμερα και συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) ανέβηκαν στα $ 14-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς η ζήτηση στον Ειρηνικό ήταν περιορισμένη και άρχισε να αυξάνεται η προσφερόμενη χωρητικότητα. Δεδομένου ότι αναμένονται να «ανοίξουν» και άλλα πλοία το επόμενο διάστημα, ενώ δεν περιμένουμε να αυξηθεί ο όγκος των φορτίων, η αγορά δε προβλέπεται να αλλάξει εικόνα το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 6-7Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''