Ξεχώρισαν τα Supramaxes στην Αγορά Ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 06 Μαΐου 2020 19:56
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η κυβέρνηση της Ινδίας αποφάσισε πρόσφατα να προχωρήσει σε μείωση των εισαγωγών άνθρακα. Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από την πτώση της ενεργειακής ζήτησης της Ινδίας, σε άνθρακα. Το υπουργείο ενέργειας με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να καλύψει τις ενεργειακές του ανάγκες με την εσωτερική παραγωγή, τονώνοντας έτσι και τον κλάδο. Η ίδια απόφαση ισχύει και για το μεταλλουργικό άνθρακα, καθώς η εγχώρια παραγωγή εμφανίζει μεγάλη άνοδο, αυτό τον χρόνο.
Όμως η παραπάνω έχει έχει προεκτάσεις και στο θαλάσσιο εμπόριο της Ασίας, καθώς οι κύριοι τροφοδότες άνθρακα της Ινδίας είναι η Ινδονησία και η Ν. Αφρική, αλλά και η Κολομβία, που πρόσφατα εισήλθε στη συγκεκριμένη αγορά. Ενώ, η μείωση των εισαγωγών μεταλλουργικού άνθρακα επηρεάζει τις θαλάσσιες μεταφορές από την Αυστραλία.
Ως προς το δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε θεαματική πτώση την τελευταία εβδομάδα, κατά 48 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 1η Μαΐου, στις 617 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού, και συγκεκριμένα η διαδρομή C5, ήταν πιο δραστήρια, την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ροή φορτίων να είναι ικανοποιητική, τόσο από την Αυστραλία, όσο και βορειότερα. Επίσης, σημειώθηκαν αρκετά κλεισίματα, καθώς οι περισσότεροι ναυλωτές βιάστηκαν να καλύψουν τα φορτία τους, προκειμένου να αποφύγουν κάποια στιγμιαία άνοδο των ναύλων. Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι οι πλοιοκτήτες που επέλεξαν να μετακινηθούν δυτικότερα. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν στα 4-4,5$/tn.
Στον Ατλαντικό, οι μεγαλύτεροι παραγωγοί στην περιοχή της ECSA απουσίαζαν, συνεπώς η ζήτηση ήταν περιορισμένη. Επίσης, η προσφορά χωρητικότητας επιβαρύνθηκε με αρκετά πλοία, που κατευθύνθηκαν από τη Νότια Αφρική προς την περιοχή, αφού και εκεί οι πιθανότητες εύρεσης κάποιας απασχόλησης ήταν μειωμένες. Έτσι, η αγορά συνέχισε πτωτικά την προηγούμενη εβδομάδα και οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα 9-10 $/tn. Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά παρουσίασε μείωση, καθώς η δραστηριότητα ήταν σαφώς μειωμένη και τα κλεισίματα ήταν ελάχιστα και σε χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι, οι ναύλοι προς την Ασία κινήθηκαν στα $ 17-18 Κ/ημέρα και στα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 5,5-6 Κ/ημέρα.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η δραστηριότητα στην αγορά της ECSA συνέχισε με τους ίδιους ρυθμούς των προηγούμενων ημερών. Η ροή των φορτίων σιτηρών έδειξε να έχει ανοδικές τάσεις, καθώς οδεύουμε στην “hot” περίοδο. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 9-10Κ/ημέρα (με παράδοση στη Ν.Α. Ασία). Η αγορά του Β. Ατλαντικού συνέχισε με λιγοστά φορτία. Η μόνη στήριξη στην αγορά ήρθε από τα σύντομα ταξίδια στη Βαλτική, Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έφτασαν στα $ 13-14 Κ /ημέρα και για Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-9Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η ζήτηση ήταν ικανοποιητική, αφού αυξήθηκαν τα ορυκτά φορτία προς Κίνα και Ινδία. Έτσι, φάνηκε αλλάζει το κακό κλίμα της περιοχής και περιμένουμε να δούμε πως θα κινηθεί αυτή η εβδομάδα για να επιβεβαιωθεί αυτό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα και για ταξίδια στη Ν.Α. Ασία στα $ 4-5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα από την Ινδονησία, ενώ σε καλύτερα επίπεδα κινήθηκαν και οι διαπραγματεύσεις για ταξίδια προς Κίνα και Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία αυξήθηκαν στα 4,5-5,5Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε να είναι δραστήρια, καθώς αρκετοί Operators προσπάθησαν να κλείσουν κάποια ταξίδια, πριν τις ολιγοήμερες διακοπές στην περιοχή. Επίσης, τα φορτία νικελίου και κλίνκερ ενίσχυσαν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 3-4Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 5-6Κ/ημέρα, ενώ τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 1,5-2,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο η αγορά προχώρησε με 2 ταχύτητες. Από τη μία πλευρά, το 1ο μισό του Μάιου, υπήρξε ηρεμία, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης ήταν καλυμμένο. Από την άλλη πλευρά, το 2ο μισό του Μαΐου, εμφανίστηκαν νέες απαιτήσεις που έδωσαν πνοή στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν, οριακά, στα $ 5-6Κ /ημέρα, αλλά και προς την Ασία στα $ 11-12Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε πτωτικά κι αυτή την εβδομάδα, με ελάχιστες ευκαιρίες απασχόλησης, τόσο προς την Ασία, όσο και για Υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα +100-150Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 6-7Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη συνέχισε με περιορισμένη δραστηριότητα, ενώ οι λιγοστές ευκαιρίες απασχόλησης καλύφθηκαν σχεδόν αμέσως. Όμως, η λίστα των διαθέσιμων πλοίων είναι ακόμα μεγάλη, ασκώντας πιέσεις στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο και τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια παρέμειναν στα $ 4-5Κ /ημέρα και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο κινήθηκε, επίσης, υπό πίεση. Όλη τη βδομάδα παρατηρήθηκαν πτωτικές τάσεις, ωστόσο κάποια φορτία προς την Ασία, στο τέλος της εβδομάδας βοήθησαν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή έκλεινε στα $ 13-14 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 2-3Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4-4,5Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε πτωτικά, αν και υπήρξαν πολλά υπερατλαντικά ταξίδια. Παράλληλα, τα φορτία Scrap, προς τη Μεσόγειο ήταν περιορισμένα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια, έμειναν στα $ 4-5Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα, ενώ έπεσαν στα $ 3-4Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Σε χαμηλότερα επίπεδα προχώρησε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς η δραστηριότητα παρέμεινε ισχνή. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη μειώθηκαν στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και ο Αμερικάνικος κόλπος κατέγραψε νέα πτώση. Ωστόσο, τα θετικά μηνύματα από τα μεγαλύτερα μεγέθη, δίνουν ελπίδα βελτίωσης και των Handies. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 4-5Κ /ημέρα και στην Ασία στα 8-9Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA εμφάνισε κάποια βελτίωση, καθώς η αύξηση του βυθίσματος του ποταμιού στην Αργεντινή (Up-River) ενίσχυσε τη ζήτηση με νέα φορτία και βελτίωσε το κλίμα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν στα $ 5-6 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 8-9Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 10-11Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό η αγορά συνέχισε ήρεμα κινητικότητα, ιδίως στο Βορρά, καθώς καμία περιοχή (NOPAC, Βόρεια Κίνα και CIS) δεν παρείχε στήριξη. Και ο Νότος ήταν ήρεμος, καθώς οι ναυλωτές έσπευσαν να κλείσουν πλοία στην αρχή της εβδομάδας, ενόψει των ολιγοήμερων διακοπών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 3-4Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα.
''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''