Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Διατηρείται το θετικό κλίμα στην Αγορά ξηρού φορτίου

0Dry Bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Οι παραγωγοί της Βραζιλίας κατά την περίοδο 2017-2018 στράφηκαν στην παραγωγή σιτηρών, όπως καλαμποκιού και σόγιας, προκειμένου να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση αυτών των προϊόντων. Σ’ αυτή την στροφή συνεπικούρησε και η πτώση των τιμών άλλων προϊόντων, όπως της ζάχαρης.
Έτσι, η παραγωγή, καθώς επίσης και οι εξαγωγές, της βραζιλιάνικης ζάχαρης μειώθηκαν, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής απορροφήθηκε στην αγορά της αιθανόλης που υποσχόταν μεγαλύτερα κέρδη.
Αυτή η μείωση της παραγωγής και της προσφοράς ζάχαρης οδήγησε το 2019 σε αύξηση των τιμών της. Επιπρόσθετα, η αγορά της αιθανόλης φάνηκε να μην φέρνει τα αναμενόμενα κέρδη. Ως εκ τούτου, οι αγρότες επέστρεψαν στην παραγωγή ζάχαρης τον τελευταίο χρόνο. Μάλιστα, ήδη, καταγράφονται αυξήσεις και στις εξαγωγές. Στοιχείο που ευνοεί ιδιαίτερα τα μεσαία μεγέθη πλοίων όπως Supramaxes /Ultramaxes.
Ως προς το δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 38 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι έκλεισε την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στις 535 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) είδαμε να στηρίζεται η αγορά, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών των καυσίμων, η οποία βελτίωσε τα περιθώρια κερδοφορίας των πλοιοκτητών. Επίσης, η ρευστή εικόνα της ECSA, αποθάρρυνε τους πλοιοκτήτες να μετακινηθούν, οπότε και παρέμειναν στην περιοχή. Ωστόσο, οι κακές καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία περιόρισαν τη δραστηριότητα. Τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν στα 5-5,5 $/tn.
Η περιοχή της Βραζιλίας προχώρησε υπό πίεση, ως επί το πλείστον, για ταξίδια προς την Ασία με φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Έτσι, παρατηρήθηκαν μειώσεις στους ναύλους, κυρίως για απαιτήσεις στα μέσα Μαρτίου. Οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα 12-12,6 $/tn.
Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, μετά από ένα διάστημα συνεχόμενης πτώσης. Επίσης, σημειώθηκαν, οριακά, περισσότερα κλεισίματα από τους μεταλλωρύχους και τους φορτωτές, απορροφώντας μέρος της προσφερόμενης χωρητικότητας. Οι περισσότερες απαιτήσεις προς την Ασία και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού χάρισε συγκρατημένη αισιοδοξία. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια κυμάνθηκαν γύρω στα $ 2,5-3Κ /ημέρα.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA συνέχισε την ίδια θετική πορεία, των προηγούμενων ημερών. Επίσης, καταγράφηκαν πολλά κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα, από το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία ανέβηκαν πάνω από τα $ 14Κ /ημέρα +$ 400Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού εμφάνισε στασιμότητα, καθώς ο όγκος των φορτίων σιτηρών και μεταλλευμάτων ήταν περιορισμένος. Υποτονική ήταν και η δραστηριότητα προς την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι από USG/NCSA προς την Ευρώπη έκλεισαν στα $ 6-7Κ /ημέρα και από την Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η δραστηριότητα παρουσίασε αύξηση, με περισσότερα φορτία σε όλες τις περιοχές (NOPAC, Αυστραλία και Ινδονησία). Παράλληλα, πολλά πλοία άρχισαν να μεταφέρονται προς την περιοχή της ECSA. Έτσι, η αγορά άρχισε να ανακτά τη δυναμική της. Οι διαπραγματεύσεις γίνονταν σε βάση DOP. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια από την Κίνα προς τη Ν.Α. Ασία ανέβηκαν στα $ 6-7 Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, ενισχύθηκε με περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης με ταξίδια προς την Ινδία. Προς την Κίνα είδαμε μειωμένη δράση και λιγοστά κλεισίματα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία έμειναν στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής παρουσίασε πτωτικές τάσεις, καθώς οι ναύλοι βρέθηκαν υπό πίεση. Υπήρξε αρκετή ζήτηση για κυκλικά ταξίδια από το NOPAC, αλλά στην Άπω Ανατολή τα φορτία ήταν λιγοστά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 2-2,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα, ενώ τα ταξίδια της επιστροφής (BH) συνέχισαν να βρίσκονται κάτω από $ 1Κ /ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο συνέχισε να παρατηρείται κινητικότητα για ακόμα μία εβδομάδα. Στα αρνητικά σημεία είναι οι καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν στο κανάλι του Παναμά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 12,5-13Κ /ημέρα, αλλά και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε ανοδικά. Η προσφερόμενη χωρητικότητα κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να ανέβουν και οι ημερήσιοι ναύλοι. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έκλεισαν στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα +250-350Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη παρέμεινε σταθερή, διατηρώντας όμως τη δυναμική της. Η προσφερόμενη χωρητικότητα κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς η ανοδική πορεία της Μαύρης Θάλασσας τράβηξε τα διαθέσιμα πλοία προς τα εκεί αντί να κατευθυνθούν βορειότερα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 12-13Κ /ημέρα, τα κυκλικά, τοπικά ταξίδια έμειναν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17Κ /ημέρα. Η δραστηριότητα στη Μεσόγειο συνέχισε ανόδικα, παρά την απουσία φορτίων σιτηρών, καθώς τα φορτία τσιμέντου και Clinker προς την Ασία βοήθησαν πολύ την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 18-19 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα) και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς τα επίπεδα της ζήτησης ήταν αρκετά ώστε να βρουν απασχόληση πολλά από τα «ανοιχτά» πλοία της περιοχής. Ιδιαίτερη ζήτηση εμφάνισαν τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο, τόσο στη Δυτική, όσο και στην Ανατολική. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας ανέβηκαν στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, έμειναν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και στα $ 6-6,5Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Σταθερά συνέχισε και η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει στα ίδια επίπεδα, αν και υπήρξαν αρκετά φορτία προς την Μεσόγειο και την Βόρεια Ευρώπη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη διατηρήθηκαν, στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα (bss Canakkale), μέσα στη Μεσόγειο στα $ 5-6Κ /ημέρα. και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 4-5Κ /ημέρα
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος έμεινε αμετάβλητος, αλλά η αγορά διατήρησε τη δυναμική της, κυρίως λόγω της έλλειψης μεγαλύτερων πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και στην Ασία ανέβηκαν στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα.
Ομοίως και η αγορά της ECSA, εμφάνισε ηρεμία. Ωστόσο, οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Όπως φαίνεται, οι Operators είχαν στραμμένη την προσοχή τους στο Καρναβάλι. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν οριακά στα $ 9,5-10,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 12-13Κ/ημέρα και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.
Στον Ειρηνικό η αγορά παρέμεινε υπό πίεση, τόσο στο βορρά, όσο και στο νότο, καθώς υπήρξε έλλειψη φορτίων. Έτσι, οι ναυλωτές φάνηκαν να κρατούν το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Οι πλοιοκτήτες έστρεψαν την προσοχή τους σε κάποια λιγοστά φορτία προς τον Ατλαντικό και την Ινδία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 3,5-4,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα έφτασαν στα $ 5-6Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter