Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Θετικά μηνύματα από την αγορά ξηρού φορτίου

capesize 09

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η κυβέρνηση της Ινδονησίας τα τελευταία χρόνια επιχειρεί με διάφορες πολιτικές να περιορίσει τις εξαγωγές της σε άνθρακα, προκειμένου να καλύψει τις εσωτερικές της ανάγκες. Παράλληλα, για το 2020 έχει βάλει στόχο να μειώσει και την παραγωγή της κατά 10%.
Παρά τις περιοριστικές πολιτικές, που έχει υιοθετήσει η Ινδονησία, είδε τις εξαγωγές της να αυξάνονται, αντί να μειώνονται, κατά το 2019. Αναλυτικότερα, η Ινδονησία αύξησε τις εξαγωγές της κατά 6.4%, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Επίσης, σχεδόν το 30% του εξαγώγιμου άνθρακα είχε τελικό προορισμό την Κίνα. Εκτός από την Κίνα, αυξήθηκαν και οι εξαγωγές προς την Ινδία και το Μπαγκλαντές. Στην 1η υπήρξε αύξηση κατά 10%, ενώ στη 2η κατά 100%. Από τις αυξήσεις αυτές ωφελήθηκαν περισσότερο τα μεσαία μεγέθη, Supramaxes –Ultramaxes και Panamaxes, τα οποία εξυπηρετούσαν αυτές τις μεταφορές.
Ως προς το δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 72 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι έκλεισε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στις 497 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) είδαμε να ανακάμπτει η αγορά, με αρκετά νέα φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων, αποτυπώθηκαν και στα επίπεδα των ναύλων, τα οποία αυξήθηκαν πάνω από τα 6 $/tn.
Η περιοχή της Βραζιλίας (C3) προχώρησε υπό πίεση, αφού οι κακές καιρικές συνθήκες συνέχισαν να δημιουργούν προβλήματα στην παραγωγή και κατ’ επέκταση και στον όγκο των φορτίων. Παραταύτα, το κλίμα έχει βελτιωθεί, καθώς υπάρχουν προσδοκίες για αύξηση του όγκου των φορτίων με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να κρατούν στάση αναμονής. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια κυμάνθηκαν στα 12,5-13 $/tn.
Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά ήταν υποτονική, με μειωμένο όγκο φορτίων και συναλλαγών, με τις τελευταίες να επικεντρώνονται στο εμπόριο χάλυβα. Το θετικό στοιχείο είναι ότι η πτωτική τάση των τελευταίων ημερών έχει περιοριστεί, όπως επίσης και η προσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια κυμάνθηκαν γύρω στα $ 2,5-3Κ /ημέρα.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA ξεκίνησε εμφανίζοντας κινητικότητα και επηρεασμένη από το θετικό κλίμα (της προηγούμενης εβδομάδας) είδε τα επίπεδα των ναύλων να ανεβαίνουν, κυρίως για μεταφορές προς την Ασία. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα +$ 250-350Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού εμφάνισε, επίσης, άνοδο, καθώς ο αριθμός των πλοίων σε Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα παρέμεινε περιορισμένος, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι από USG/NCSA προς την Ευρώπη έκλεισαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα και από την Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή στα $ 16-17Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η δραστηριότητα παρουσίασε αύξηση, με τους πλοιοκτήτες να διαπραγματεύονται και σε βάση DOP. Επίσης, εμφανίστηκαν περισσότερα φορτία από το NOPAC αλλά και προς τον Ατλαντικό (BH), ενώ η αυξημένη ροή φορτίων συνεχίστηκε από την Ινδονησία προς Κίνα και Ινδία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια από την Κίνα προς τη Ν.Α. Ασία ανέβηκαν στα $ 5,5-6,5 Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, προχώρησε στους ίδιους ρυθμούς, με μειωμένη δράση και λιγοστά κλεισίματα για ταξίδια προς την Κίνα, με άνθρακα Ωστόσο, η Αυστραλία εμφάνισε δραστηριότητα με κάποια φορτία σιτηρών. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία έμειναν στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς, με αυξημένη προσφερόμενη χωρητικότητα, η οποία ήταν άμεσα διαθέσιμη. Οι ναύλοι προς την Κίνα να ήταν λίγο αυξημένοι, καθώς οι πλοιοκτήτες παρέμειναν διστακτικοί να κατευθυνθούν προς την περιοχή. Από την άλλη πλευρά το NOPAC ήταν φτωχό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 2-2,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC έμειναν στα $ 5-6Κ/ημέρα, ενώ τα ταξίδια της επιστροφής (BH) συνέχισαν να βρίσκονται κάτω από $ 1Κ /ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο παρατηρήθηκε κινητικότητα για 3η συνεχόμενη εβδομάδα. Τα φορτία προς την Ασία, που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας είχαν θετική επίδραση στη ναυλαγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 12,5-13Κ /ημέρα, αλλά και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης. Μπορεί η προσφερόμενη χωρητικότητα να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο η ζήτηση ήταν αρκετή και τα κλεισίματα ήταν σε ελαφρώς καλύτερα νούμερα από το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έκλεισαν στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα +100-150Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 8-9Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη εμφάνισε καλύτερη εικόνα, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση ήταν μειωμένη, καθώς τα άμεσα διαθέσιμα πλοία ήταν λίγα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 11-12Κ /ημέρα, τα κυκλικά, τοπικά ταξίδια στα $ 13-14Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17Κ /ημέρα. Η δραστηριότητα στη Μεσόγειο αυξήθηκε, παρά την απουσία φορτίων σιτηρών, καθώς τα φορτία τσιμέντου και Clinker προς την Ασία βοήθησαν πολύ την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 17-18 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα) και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 6,5-7,5Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα και φορτία προς την Ευρώπη και τη Δυτ. Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας ανέβηκαν στα $ 8-9Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 5-6Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Ήρεμα συνέχισε η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει στα ίδια επίπεδα, αν και υπήρξαν κάποια φορτία προς την Μεσόγειο. Ωστόσο, το καλό κλίμα της Ευρώπης ελπίζουμε να παρασύρει προς τα πάνω και αυτή την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη ανέβηκαν, οριακά, στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale), μέσα στη Μεσόγειο στα $ 5-6Κ /ημέρα. και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 4-4,5Κ /ημέρα
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ανοδικά, καθώς φάνηκε να υπάρχει μια ισορροπία πλοίων –φορτίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA, εμφάνισε ανοδική πορεία, με τη κινητικότητα να αυξάνεται, καθώς πλοιοκτήτες και Operators έσπευσαν να κλείσουν δουλειές πριν το Βραζιλιάνικο Καρναβάλι. Έτσι και οι ναύλοι έδειξαν ανοδική τάση. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 10-11 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 12-13Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Και στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε θετική εικόνα, καθώς υπήρξε κινητικότητα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο, η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν ακόμα αρκετή, ώστε να ανακάμψει σημαντικά η συγκεκριμένη αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 3,5-4,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα έφτασαν στα $ 5-6Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter