Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Άνοδος στις 3 από τις 4 κατηγορίες πλοίων

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, το 2019 είναι μια χρονιά μεγάλων αλλαγών στην πλευρά της προσφοράς, καθώς από τη μία πλευρά έχουμε τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ 2020 και από την άλλη το ισοζύγιο παραδόσεων –διαλύσεων είναι θετικό και ο στόλος αυξήθηκε κατά 5%, κατά μ.ο.
Τη μεγαλύτερη αύξηση την παρατηρούμε στα μεγαλύτερα μεγέθη, άνω των 300.000 τόνων DWT, καθώς εντός του έτους παραδόθηκαν 16 νέα πλοία. Ακολουθούν τα KMXs και PMXs, αφού παραδόθηκαν πάνω από 110 πλοία (τα διπλάσια, σε σχέση με το 2018), ενώ μόλις 5 οδηγήθηκαν σε κάποιο διαλυτήριο. Τέλος στα μικρότερα μεγέθη, 125 νέα σκάφη προστέθηκαν στον τομέα των SMXs-UMXs και μόλις 12 (10% του αριθμού παραδόσεων) αφαιρέθηκαν από την αγορά.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) είδαμε περιορισμένη δραστηριότητα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο, ο αυξανόμενος αριθμός των πλοίων που βγαίνει εκτός δραστηριότητας (λόγω συντήρησης) και οι κακές καιρικές συνθήκες, που προκάλεσαν καθυστερήσεις στα λιμάνια, κράτησαν την προσφορά σε χαμηλά επίπεδα κα συγκράτησαν τους ναύλους από μεγάλη πτώση. Οι ναύλοι μειώθηκαν στα 9-10 $/tn.
Και η περιοχή της Βραζιλίας (C3) συνέχισε πτωτικά, με τη ζήτηση να υποχωρεί, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Επίσης, τα λιγοστά φορτία που εμφανίστηκαν στην αγορά ήδη πέρασαν στο στάδιο της διαπραγμάτευσης. Έτσι, οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα 18,8-19,8 $/tn.
Στο Β. Ατλαντικό (C7), η αγορά εμφάνισε μικρή κινητικότητα, με κάποια φορτία από την Ευρώπη προς την Ασία, στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο αυτά δεν ήταν αρκετά για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα, αφού η ζήτηση για Υπερατλαντικά ταξίδια ήταν αδύναμη.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα «πολλά υποσχόμενη», αλλά φτάνοντας στο τέλος επικράτησε ηρεμία. Αναμένεται αύξηση της κινητικότητας ενόψει της εορταστικής περιόδου. Επίσης, η μετακινούμενη προς την περιοχή διαθέσιμη χωρητικότητα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι, οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα +$ 450-550Κ ΒΒ, αντίστοιχα.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε ανοδικά, καθώς ο όγκος φορτίων ήταν αυξημένος, κυρίως για ταξίδια εντός της Β. Ευρώπης. Έτσι, τα πλοία με φορτία από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 17-18 Κ /ημέρα +$ 700-800Κ ΒΒ και προς την Ευρώπη στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί ο εμπορικός πόλεμος Αμερικής –Κίνας, καθώς δεν παρατηρήθηκε κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή στη δραστηριότητα μεταξύ των δύο χωρών. Επίσης, οι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα αλλά και η έλλειψη στην τροφοδοσία νέου τύπου καυσίμων συνέχισαν να προκαλούν προβλήματα στα λιμάνια της Άπω Ανατολής. Πέραν αυτών, συνέχισε η καλή ροή φορτίων από Αυστραλία και Ινδονησία, με φορτία άνθρακα προς Κίνα και Ινδία. Το TCE ανέβηκε στα $ 12 Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, προχώρησε αμετάβλητη με κάποια φορτία άνθρακα μεταξύ Ινδονησίας-Κίνας και από την Αυστραλία. Οι ναύλοι των SMXs από Ν.Α. Ασία για ταξίδια σε Κίνα ή Ινδία κυμάνθηκαν στα $ 9-10Κ /ημέρα. Βορειότερα, η αγορά της Άπω Ανατολής παρέμεινε ήρεμη. Οι ναυλωτές προσανατολίστηκαν σε συζητήσεις για ναυλώσεις μεγαλύτερης διάρκειας. Τα κυκλικά ταξίδια από Κίνα-Ιαπωνία προς NOPAC, για SMXs, πλήρωναν γύρω στα $ 7,5-9Κ /ημέρα και τα σύντομα κυκλικά ταξίδια παρέμειναν στα $ 6-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο παρατηρήθηκε ηρεμία. Πέρα από κάποια καλύτερα νούμερα σε κάποια κλεισίματα, η γενική εικόνα της αγοράς έδειξε σταθερότητα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ στη συνέχεια παρέμεινε σταθερή. Οι πλοιοκτήτες δε φάνηκαν διατεθειμένοι να φύγουν από τον Ατλαντικό και οι περισσότεροι Operators είχαν την τάση να εξασφαλίσουν χωρητικότητα πριν την εορταστική περίοδο. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα +300-400Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη εμφάνισε σταθερότητα, με περιορισμένη δραστηριότητα και μειωμένο όγκο φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο έπεσαν στα $ 12-13Κ /ημέρα. Και η δραστηριότητα στη Μεσόγειο συνέχισε πτωτικά. Οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να εξασφαλίσουν κάποια απασχόληση για τα πλοία τους, αλλά η υφιστάμενη δραστηριότητα δεν άφησε πολλά περιθώρια για αισιοδοξία. Ευτυχώς, όμως, η προσφορά διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο/ Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 18-19 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale/ Μαύρη Θάλασσα), προς τη Β. Ευρώπη στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8-9Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς αρκετοί Operators χρησιμοποίησαν δικά τους πλοία για τις ανάγκες τους. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας παρέμειναν στα $ 10-11Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 6,5-7,5Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Η αγορά της Μεσογείου υποχώρησε, καθώς η ζήτηση ήταν υποτονική. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη μειώθηκαν στα $ 7-8Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-7,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα, την προηγούμενη εβδομάδα. Η μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας και τα φορτία προς τη Δυτ. Ακτή της Λατινικής Αμερικής (WCSA) φαίνεται πως βοήθησαν την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα και στην Ασία παρέμειναν στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Τέλος, και η αγορά της ECSA συνέχισε ανοδικά, με πολλά φορτία προς τη Βορ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA). Αντιθέτως, η ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια ήταν ισχνή. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν στα $ 10-11 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) ανέβηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα, και προς την Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter