Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές προχώρησε η Αγορά Ε/Κ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2019 21:01
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Συνέχισαν να ασκούνται πιέσεις στη ναυλαγορά από την άνοδο των τιμών των καυσίμων. Φαίνεται πως οι επιπτώσεις από την επίθεση στη Σαουδική Αραβία δεν έχουν ξεπεραστεί, ενώ το εύρος τιμής μεταξύ HSFO και LSFO (High /Low Sulphur Fuel Oil) συνέχισε να μεγαλώνει.
Παράλληλα, είμαστε εν αναμονή της εβδομάδας διακοπών στην Ασία και περιμένουμε να δούμε πως θα κινηθεί η ζήτηση.
Ας δούμε πως κινήθηκε ο γενικός δείκτης εμπορευματοκιβωτίων, HARPEX, ο οποίος παρουσίασε οριακή άνοδο, αφού κέρδισε μόλις 1 μονάδα (726 μονάδες), αυτή την εβδομάδα, σε σχέση με την προηγούμενη. Συνολικά, από τις 9 υποκατηγορίες που απαρτίζουν το γενικό δείκτη μόλις 1 κατηγορία παρουσίασε άνοδο, 2 είχαν οριακή πτώση και οι υπόλοιπες έμειναν στάσιμες. Αναλυτικότερα, στην αύξηση αυτή συνετέλεσαν τα μεγαλύτερα μεγέθη, των 6500 TEUs, κερδίζοντας ημερησίως έως 500$, ενώ τα μικρότερα σκάφη (1.700 TEUs και κάτω) έχασαν από 100$ /ημέρα.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Σχετικά με τα POST-PANAMAXes, η αγορά παρέμεινε δυναμική, στα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Επίσης, παρουσιάστηκαν νέες απαιτήσεις ακόμα και για τα τέλη Οκτωβρίου. Ειδικά, τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας (6.500 TEUs) ενισχύθηκαν από την έλλειψη διαθέσιμων πλοίων. Έτσι, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη έμειναν στα 30Κ /ημέρα και για τα μικρότερα στα $ 25,5-26Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes διατηρήθηκαν οι ναύλοι του προηγούμενου διαστήματος, αλλά φαίνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά δέχεται ακόμα πιέσεις, λόγω της συγκέντρωσης χωρητικότητας. Οι ναύλοι παρέμειναν στα $ 14,2-14,5 Κ/ημέρα, κατά μ.ο.
Σχετικά με τα «3,5άρια», παρατηρήθηκε στασιμότητα, με ελάχιστες διαπραγματεύσεις να έχουν πραγματοποιηθεί εντός της εβδομάδας. Έτσι οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 12Κ /ημέρα. Ομοίως και στα λίγο μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, τα οποία δεν εμφάνισαν ιδιαίτερες μεταβολές και οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί στα $ 10,5-11Κ /ημέρα. Τα πλοία των 2.500 TEUs, εμφάνισαν μεγαλύτερη κινητικότητα με μεγαλύτερο όγκο διαπραγματεύσεων, ωστόσο ο τομέας δέχθηκε πιέσεις από τα μεγαλύτερα σκάφη και οι ημερήσιοι ναύλοι διατηρήθηκαν κατά μ.ο. στα $ 9,4Κ/ημέρα.
Η δραστηριότητα των μικρότερων πλοίων προχώρησε ικανοποιητικά, με περισσότερα κλεισίματα αλλά σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, ενώ η αυξημένη ζήτηση δε μπόρεσε να καλύψει πλήρως την χωρητικότητα. Οι ναύλοι για τα σκάφη των 1700 TEUs παρέμειναν στα $8,4-8,5Κ /ημέρα.
Τα FEEDERS, των 1100 και 700 TEUS, έδειξαν τάσεις πίεσης, καθώς η ζήτηση ήταν μειωμένη. Ιδίως τα μεγαλύτερα σκάφη εμφάνισαν συγκέντρωση προσφοράς. Έτσι, για τα σκάφη των 1100 TEUs οι ναύλοι έμειναν στα $ 6,1-6,2Κ /ημέρα και για τα «700άρια» στα 4,9-5Κ /ημέρα, με ελαφριά υποχώρηση.