Άνοδος στην αγορά Ε/Κ, λόγω των μεγαλύτερων σκαφών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 07 Ιουλίου 2019 09:47
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Αν και έχουμε μπει στην θερινή περίοδο, η ζήτηση για τα μεγαλύτερα σκάφη είναι αυξανόμενη με συνεχόμενη ροή νέων απαιτήσεων. Αντιθέτως, στα μικρότερα μεγέθη παρατηρείται αδράνεια, αν και οι ναύλοι διατηρούνται, ακόμα, στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά την πορεία του δείκτη εμπορευματοκιβωτίων, αυτή την εβδομάδα παρατηρήθηκε αύξηση και ο γενικός δείκτης, HARPEX, έφτασε στις 619 μονάδες (+7). Η αύξηση αυτή οφείλεται στα μεγαλύτερα μεγέθη (PMXs-PPMXs), ενώ τα μικρότερα εμφανίζουν στασιμότητα.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Σχετικά με τα POST-PANAMAXes, η ζήτηση διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι σφιχτή και οι ναυλωτές ανταγωνίζονται για να κλείσουν κάποιο από τα πλοία που αποδεσμεύονται το επόμενο διάστημα. Έτσι, οι ημερήσιοι ναύλοι κέρδισαν $ 0,5Κ και για τα μεγαλύτερα σκάφη ανέβηκαν στα 26,5Κ /ημέρα και για τα μικρότερα στα $ 20,5Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes, επίσης, παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα και οι ναυλωτές προσπαθούν να δεσμεύσουν έγκαιρα χωρητικότητα. Στην Ασία οι ναύλοι ξεπέρασαν τα $ 10,5Κ/ημέρα και οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να ασκούν πιέσεις. Έτσι οι ναύλοι αυξήθηκαν, κατά μ.ο., στα $ 10-10,5 Κ/ημέρα.
Σχετικά με τα «3,5άρια» υπάρχει έλλειψη από πλοία τέτοιου μεγέθους τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στην Ασία. Έτσι οι ναύλοι διατηρήθηκαν πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα. Τα ελαφρώς μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, δεν εμφάνισαν ιδιαίτερες μεταβολές στην Ασία, για ακόμα μία εβδομάδα, καθώς καλοκαιρινή περίοδος δε βοηθά στη βελτίωση της ζήτησης. Έτσι υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία που αναζητούν απασχόληση. Ο Ατλαντικός εμφάνισε παρόμοια εικόνα με κάποια πλοία να παραμένουν ανοιχτά. Έτσι οι ναύλοι υποχώρησαν λίγο κάτω από τα $ 9,5Κ/ημέρα.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», η πτώση της ζήτησης στην πλευρά του Ατλαντικού, είχε ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση διαθέσιμης χωρητικότητας. Στην Ασία η εικόνα είναι κάπως καλύτερα συγκρατώντας το γενικό επίπεδο των ναύλων στα ίδια επίπεδα, $ 8,5-9Κ /ημέρα.
Η καλοκαιρινή περίοδος έχει επηρεάσει, το τελευταίο διάστημα, τη δραστηριότητα των πλοίων των 1700 TEUs στην Ασία, αλλά αυτή την εβδομάδα η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη. Στον Ατλαντικό δεν έχει αλλάξει κάτι, σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες. Έτσι τα πλοία προσπαθούν να βρουν κάποια απασχόληση. Οι ναύλοι διατηρούνται στα $8-8,2Κ /ημέρα.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, στα μεγάλα μεγέθη δεν κατεγράφη κάτι σημαντικό στην Ασία, πέρα από κάποιες επεκτάσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα οικολογικά σκάφη, έφτασαν στα $ 7,5-8Κ/ημέρα, ενώ τα σκάφη τυπικού σχεδίου διατηρήθηκαν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα, καθώς δεν υπάρχει νέα ζήτηση, αλλά αυξάνεται η χωρητικότητα στην Ασία.