Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Ο εμπορικός πόλεμος Αμερικής –Κίνας επιβραδύνει την αγορά Ε/Κ

0κουτιά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Αμερικής –Κίνας φαίνεται πως έχει επιβραδύνει την πορεία της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει χάσει τη δυναμική της. Κατά το 1ο 5μηνο οι εξαγωγές της Κίνας προς τις Η.Π.Α., σε TEUs, έχουν μειωθεί πάνω από 6%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Παράλληλα, οι Η.Π.Α. συνεχίζουν να εισάγουν προϊόντα από άλλες Ασιατικές χώρες, με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο έντονα, ακόμα, τα σημάδια του προαναφερθέντος εμπορικού πολέμου.
Όσον αφορά την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, αυτή την εβδομάδα δεν παρατηρήθηκε κάποια σημαντική μεταβολή και ο γενικός δείκτης ,HARPEX, παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος στις 604 μονάδες, καθώς επίσης και όλες οι υποκατηγορίες του δείκτη παρέμειναν σταθερές στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας, παρά το γεγονός ότι τα «2,5άρια» σημείωσαν οριακή πτώση.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Σχετικά με τα μεγαλύτερα POST-PANAMAXes, η διαθέσιμη χωρητικότητα απορροφήθηκε πλήρως, καθώς κλείστηκαν και τα τελευταία «ανοιχτά» πλοία. Έτσι η πίεση έχει μεταφερθεί στην πλευρά των ναυλωτών, οι οποίοι κυνηγούν να εξασφαλίσουν τα επόμενα πλοία. Στα μικρότερα πλοία της κατηγορίας παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα και η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίζεται σταδιακά, ωθώντας προς τα πάνω τους ναύλους. Οι ημερήσιοι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη διατηρούνται στα 26Κ /ημέρα και για τα μικρότερα στα $ 19Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes, η κινητικότητα που παρατηρήθηκε είχε ως αποτέλεσμα να απορροφηθούν αρκετά πλοία στην Ασία, αλλά στα ίδια επίπεδα. Ωστόσο οι διαπραγματεύσεις που γίνονται αυτή την περίοδο είναι σε υψηλότερα επίπεδα. Στον Ατλαντικό οι ναυλώσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν σε υψηλότερα επίπεδα. Έτσι οι ναύλοι κινήθηκαν, κατά μ.ο., πάνω από τα $ 9 Κ/ημέρα.
Σχετικά με τα «3,5άρια» τόσο στην Ασία όσο και στον Ατλαντικό, παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα. Η έλλειψη μεγαλύτερων πλοίων αναμένεται να ενισχύσει αυτό τον τομέα. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 9-9,5Κ /ημέρα. Τα ελαφρώς μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, δεν εμφάνισαν ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς η δραστηριότητα στην Ασία είναι στάσιμη, ενώ ο Ατλαντικός ήταν κάπως καλύτερος. Οι ναύλοι κρατήθηκαν λίγο κάτω από τα $ 9,5Κ/ημέρα.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», παρά το γεγονός ότι έγιναν συζητήσεις, στην Ασία και στην Ευρώπη, σε υψηλότερα επίπεδα από το παρελθόν, οι ναύλοι δεν ενισχύθηκαν. Αντιθέτως, στην Καραϊβική επικράτησε ηρεμία, χωρίς ιδιαίτερη ζήτηση. Έτσι, οι ναύλοι υποχώρησαν λίγο κάτω από τα $ 9Κ /ημέρα.
Τα πλοία των 1700 TEUs στην Ασία εμφανίζουν ισορροπία, ως προς την προσφορά και τη ζήτηση, δεδομένου ότι πολλά πλοία προγραμματίζονται για απόσυρση λόγω συντήρησης. Έτσι και σ’ αυτή την κατηγορία επικράτησε ηρεμία. Οι ναύλοι κυμαίνονται στα $8-8,5Κ /ημέρα, αναλόγως το σχέδιο του πλοίου.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, στα μεγάλα μεγέθη δεν κατεγράφη κάτι σημαντικό πέρα από κάποιες επεκτάσεις ναυλώσεων. Αντιθέτως, στα μικρότερα μεγέθη είδαμε περισσότερη κινητικότητα, χωρίς όμως να συνοδευτεί και από άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη, τυπικού σχεδίου, έφτασαν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, ενώ τα οικολογικά σκάφη μπορούσαν να πετύχουν και $ 7,5-8Κ/ημέρα. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter