Χωρίς σημαντικές μεταβολές προχώρησε η αγορά εμπορευματοκιβωτίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 04 Ιουνίου 2019 07:55
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Συνέχισε με χαμηλούς ρυθμούς η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, όπως έδειξε ο HARPEX την προηγούμενη εβδομάδα. Παρατηρήθηκε οριακή αύξηση (+4 μονάδες, φτάνοντας στις 603) στον γενικό δείκτη, HARPEX, ωστόσο ο όγκος των κλεισιμάτων ήταν περιορισμένος. Από τη σταθερότητα που επικράτησε στην πλειοψηφία των μεγεθών ξεχώρισαν τα μικρότερα POST-PANAMAXes, τα οποία αύξησαν τους ημερήσιους ναύλους τους κατά 1000 $, και τα PANAMAXes, των οποίων οι ημερήσιοι ναύλοι υποχώρησαν κατά 300$.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα μεγαλύτερα POST-PANAMAXes, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων δε βοήθησε την αγορά να αναπτυχθεί. Έτσι, η δραστηριότητα και ο όγκος κλεισιμάτων ήταν περιορισμένοι. Στα μικρότερα πλοία της κατηγορίας παρατηρήθηκε περισσότερη προσφορά πλοίων, αλλά η ζήτηση ήταν υποτονική. Οι ημερήσιοι ναύλοι διατηρούνται στα 26Κ /ημέρα. Η έλλειψη πλοίων έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τα πλοία χωρητικότητας 6.500 TEUs με αποτέλεσμα οι ημερήσιοι ναύλοι τους να φτάσουν στα $ 19Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes, η μειωμένη κινητικότητα των προηγούμενων ημερών φαίνεται ότι επηρέασε την κατηγορία και την περασμένη εβδομάδα, καθώς ναι μεν είδαμε περισσότερη δραστηριότητα αλλά σε χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στις $ 9 Κ/ημέρα.
Σχετικά με τα «3,5άρια» στην Ασία, οι πλοιοκτήτες προσπάθησαν να κρατηθούν στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο ($ 9-9,5Κ /ημέρα), αν και υπάρχουν ακόμα «ανοιχτά» πλοία. Ομοίως και τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, τα οποία δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη κινητικότητα τόσο στην Ασία όσο και στον Ατλαντικό. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν λίγο κάτω από τις $ 9,5Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», είδαμε περισσότερη κινητικότητα με αποτέλεσμα να μειωθεί η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Ασία. Στον Ατλαντικό η δραστηριότητα ήταν μειωμένη, ωστόσο οι ημερήσιοι ναύλοι ήταν υψηλότεροι από τους αντίστοιχους της Ασίας. Έτσι, οι ναύλοι δεν μεταβλήθηκαν και παρέμειναν, κατά μέσο όρο, πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η Ασία ήταν αρκετά ήσυχη, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία που ψάχνουν απασχόληση. Παραταύτα, οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι. Όμοια είναι η εικόνα και στον Ατλαντικό, όπου δεν υπήρξε κάποια δράση πέρα από κάποιες συζητήσεις για επεκτάσεις. Οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα $8-8,5Κ /ημέρα, αναλόγως το σχέδιο του πλοίου.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε ηρεμία στην ασιατική αγορά, με ελάχιστες διαπραγματεύσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη, τυπικού σχεδίου, έφτασαν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, ενώ τα οικολογικά σκάφη μπορούσαν να πετύχουν και $ 7,5-8Κ/ημέρα. Στα «700αρια», είδαμε να αυξάνεται το σύνολο των πλοίων που αναζητά κάποια απασχόληση, χωρίς όμως να επηρεάσουν τα επίπεδα των ναύλων. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.