Αγορά Ξηρού Φορτίου: Αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα η Ινδία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 16 Μαΐου 2019 16:22
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές άνθρακα κατά το πρώτο τρίμηνο, καταγράφοντας νέο μηνιαίο ρεκόρ το Μάρτιο (23,5 εκατ τόνους). Κυριότερη πηγή θερμικού άνθρακα παραμένει η Ινδονησία, η οποία αύξησε τις εξαγωγές της προς την Ινδία σχεδόν κατά 50%, σε σχέση με πέρσι.
Κοντά στο 1/3 αυτών των φορτίων μεταφέρθηκαν, κατά το 1ο τρίμηνο, με CAPES, καθώς οι ναυλωτές επεδίωξαν να μειώσουν, στο ελάχιστο δυνατό, το κόστος μεταφοράς. Κάτι που δεν μπορούσαν να πετύχουν με τα μικρότερα μεγέθη, όπως SMXs και UMXs.
Αντιθέτως, οι μεταφορές άνθρακα από τη Νότια Αφρική πραγματοποιήθηκαν κυρίως με PMXs. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Ν. Αφρική αύξησε τις εξαγωγές άνθρακα προς την Ινδία κατά 12,5%, σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2018.
Αξίζει να σημειωθεί πως αν συνεχίσει η Ινδία τις εισαγωγές με αυτούς τους ρυθμούς, αναμένεται φέτος να ξεπεράσει και την Κίνα, μπαίνοντας στην πρώτη θέση των εισαγωγέων άνθρακα.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, είδαμε την αγορά να ξεκινά την προηγούμενη εβδομάδα με χαμηλούς ρυθμούς. Φαίνεται πως οι νέοι δασμοί στα κινέζικα προϊόντα από την αμερικάνικη κυβέρνηση δεν άφησαν ανεπηρέαστα ούτε τα CAPEs. Ειδικότερα, στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) σημειώθηκαν κάποια κλεισίματα σε χαμηλότερα επίπεδα, στην αρχή της εβδομάδας, χωρίς ωστόσο να επηρεάσουν σημαντικά τη γενική εικόνα της αγοράς. Έτσι στα μέσα της εβδομάδας τα επίπεδα των ναύλων επανήλθαν στα αρχικά επίπεδα. Έτσι οι ναύλοι έφτασαν στα 6,75 $/tn.
Παρόμοια εικόνα εμφάνισε και η περιοχή της Βραζιλίας (C3), η οποία ξεκίνησε υποτονικά την προηγούμενη εβδομάδα αλλά όσο πλησιάζαμε στο τέλος, ανέβαζε ρυθμούς. Τα φορτία που εμφανίζονται στην αγορά είναι περιορισμένα αλλά και τα διαθέσιμα πλοία για τα τέλη Μαΐου –αρχές Ιουνίου είναι λίγα, ενώ μειωμένος είναι και ο αριθμός των πλοίων που μετακινούνται κενά από τη Ν. Αφρική. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα (15,5 $/tn).
Στο ίδιο μοτίβο και ο Β. Ατλαντικός, με κακή αρχή αλλά καλύτερη συνέχεια. Είδαμε στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας κάποια φορτία τόσο προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όσο και προς την Άπω Ανατολή. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα 7,5 $ /tn.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA παρέμεινε ενεργή και σταθερή, παρά το μεγάλο όγκο των «ανοιχτών» πλοίων. Θετικό διατηρείται και το κλίμα της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς η προσφερόμενη χωρητικότητα μειώνεται και είναι πιθανό οι Κινέζοι να στραφούν στις αγορές της Ν. Αμερικής. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16,5Κ και $ 15,35Κ +535Κ ΒΒ, αντίστοιχα.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού εμφάνισε κινητικότητα, με πολλά φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και προς την Άπω Ανατολή, αν και ο όγκος σιτηρών, άνθρακα και Βωξίτη ήταν περιορισμένος. Στη Βαλτική η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι μικρή, ενώ κάποια φορτία λιπασμάτων και σιτηρών προσφέρουν ενίσχυση στην αγορά. Τα πλοία με φορτία προς την Ανατολή πετύχαιναν κλεισίματα στα $ 17,5Κ /ημέρα (bss Gib), προς Ευρώπη (Skaw-Gib) στα $ 11Κ /ημέρα και τα κυκλικά ταξίδια από τη Βαλτική στα $ 12Κ /ημέρα.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, η αγορά υποχώρησε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας. Τα φορτία σιτηρών, από NOPAC μειώθηκαν, αλλά τα αυξημένα φορτία άνθρακα από Αυστραλία και Ινδονησία προς Ινδία κάλυψαν το κενό που δημιουργήθηκε. Έτσι, το εμπόριο στην περιοχή της Ινδονησίας ήταν ενεργό. Στη Β. Κίνα η αυξανόμενη χωρητικότητα αναμένεται να πιέσει τα επίπεδα των ναύλων. Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε την αντίδραση της Κίνας στους νέους αμερικάνικους δασμούς. Το TCE διατηρήθηκε στα $ 9Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, η αγορά της Ασίας κινήθηκε με «ζωηρούς» ρυθμούς, την προηγούμενη εβδομάδα. Είδαμε περισσότερα φορτία στο NOPAC, ωστόσο ο όγκος των κλεισιμάτων ήταν σαφώς μικρότερος από τον αντίστοιχο του Ν. Ειρηνικού. Ένα UMX για ένα κυκλικό ταξίδι, με σιτηρά, στο NOPAC από Κορέα-Ιαπωνία μπορούσε να κλείσει στα $ 10,5-11Κ /ημέρα, προς τη Δυτ. Αφρική στα $ 6Κ/ημέρα, και προς τον Περσικό Κόλπο, με Alumina, στα $ 10,5K /ημέρα (bss CJK).
Η περιοχή της Ν.Α. Ασίας εμφάνισε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς παρουσίασε έντονη δραστηριότητα, κυρίως από την Αυστραλία. Ιδιαίτερη στήριξη στην αγορά προσέφεραν τα φορτία με Nickel και Clinker. Αναλυτικότερα ένα ταξίδι με SMX, από Ταϋλάνδη προς Κίνα, με Clinker, πληρωνόταν $ 12,5Κ/ημέρα, ενώ για ταξίδι Ινδονησία-Κίνα πάνω από $ 11Κ/ημέρα (παράδοση Σιγκαπούρη).
Στον Ατλαντικό και ειδικότερα στον Αμερικάνικο Κόλπο είδαμε λιγότερες υπερατλαντικές απαιτήσεις. Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες δέχονται πιέσεις και θα πρέπει να μετριάσουν τις προσδοκίες τους. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν λίγο χαμηλότερα από το προηγούμενο διάστημα, δηλαδή για SMXs προς Κεντρ. Μεσόγειο στα $ 11Κ/ημέρα. Ομοίως και προς την Άπω Ανατολή, όπου ένα SMX με Petcoke προς Ιαπωνία έκλεινε στα $ 17,5Κ /ημέρα.
Τέλος, η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας έμεινε σταθερή, καθώς δεν υπήρχαν πολλά φορτία προς την Άπω Ανατολή. Έτσι, ένα SMX από Μαύρη Θάλασσα προς Μεσόγειο έκλεινε στα $8Κ/ημέρα.