Αμετάβλητη παρέμεινε η αγορά εμπορευματοκιβωτίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 07 Μαΐου 2019 06:23
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Μειωμένη δραστηριότητα εμφάνισε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά εμπορευματοκιβωτίων, καθώς η προηγούμενη εβδομάδα είχε πολλές αργίες και διακοπές.
Αξίζει να σημειωθεί πως μετά από μεγάλο διάστημα όλες οι υποκατηγορίες του HARPEX παρέμειναν αμετάβλητες. Έτσι ο γενικός δείκτης διατηρήθηκε στις 586 μονάδες.
Η πλειοψηφία των συζητήσεων της προηγούμενης εβδομάδας, αφορούσαν επεκτάσεις και όχι νέες δουλειές, ενώ τα PANAMAXes φαίνονται να είναι ιδιαίτερα ελκυστικά. Θετικό είναι το γεγονός ότι η αγορά διατηρεί τη δυναμική της και η αισιοδοξία παραμένει στην πλευρά των πλοιοκτητών.
Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε αν αυτό θα επιβεβαιωθεί και το επόμενο διάστημα.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, είδαμε να είναι αυξημένη η κινητικότητα στην Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα. Αρκετοί ναυλωτές ανταγωνίζονταν για να κλείσουν κάποιο από τα ανοιχτά πλοία αυτού του μεγέθους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία έφτασαν στις $ 25Κ/ημέρα, ενώ για τα μικρότερα πλοία έφτασαν στα $ 17,5Κ/ ημέρα. Αντιθέτως, στον Ατλαντικό η έλλειψη ανοιχτών πλοίων είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει κάποια δραστηριότητα.
Στα PANAMAXes, παρατηρήθηκε επιβράδυνση της δραστηριότητας στην Ασία, λόγω των διακοπών στο τέλος της εβδομάδας. Παραταύτα, η κατηγορία αυτή διατηρείται, για Τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα, πάνω από τις $ 9Κ/ημέρα, καθώς η έλλειψη μεγαλύτερων πλοίων ευνόησε αυτό το μέγεθος.
Τα «3,5άρια» δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη δραστηριότητα, ωστόσο κάποιες ανανεώσεις ναυλώσεων διατήρησαν την προσφερόμενη χωρητικότητα στα ίδια επίπεδα. Και εδώ οι ναύλοι διατηρήθηκαν πάνω από τις $ 8,5Κ/ημέρα. Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, εμφάνισαν μικτές τάσεις στην Ασία, καθώς οι ναύλοι διέφεραν αναλόγως το σχέδιο του πλοίου (μεταξύ $ 8,5-9Κ/ημέρα). Στον Ατλαντικό δεν καταγράφηκε κάποια συμφωνία.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», παρατηρούμε να υπάρχει μια κινητικότητα τις τελευταίες εβδομάδες αν και οι ναυλωτές στρέφονται κυρίως στα πιο μοντέρνα και οικολογικά σχέδια, δεδομένης της αυξανόμενης τιμής των καυσίμων. Ο γενικός δείκτης αυτού του τομέα διατηρείται πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η Μεσόγειος συγκέντρωσε όλη την προσοχή, αφού οι ναύλοι στην περιοχή κινούνται ακόμα γύρω στα $ 8Κ/ημέρα. Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, ως εκ τούτου δεν σημειώθηκε κάποιο κλείσιμο.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε ηρεμία στην ασιατική αγορά. Κάποια πλοία έχουν μείνει ανοιχτά, ενώ η ζήτηση είναι ισχνή. Οι ναυλωτές αναζητούσαν Gearless, οικολογικά πλοία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη έφτασαν στα $ 6,4Κ /ημέρα. Στα «700αρια», φαίνεται πως υπήρξε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς για το Μάιο. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν πάνω από τα 5Κ /ημέρα.