Σε πασχαλινές διακοπές η αγορά εμπορευματοκιβωτίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 22 Απριλίου 2019 13:58
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Μειωμένη δραστηριότητα εμφάνισε αυτή την εβδομάδα η αγορά εμπορευματοκιβωτίων, καθώς διανύουμε την περίοδο του Καθολικού Πάσχα. Ο HARPEX συνέχισε την ανοδική του πορεία κερδίζοντας άλλες 4 μονάδες και φτάνοντας στις 585. Η αύξηση αυτή οφείλεται στα PMXs, τα οποία ήταν τα μόνα που παρουσίασαν άνοδο, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη παρέμειναν σταθερά.
Ωστόσο το γενικό κλίμα είναι θετικό και τα κλεισίματα που έγιναν αυτή την εβδομάδα αφορούσαν, κατά μεγάλη πλειοψηφία, νέες απαιτήσεις στα ίδια ή και σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα, από το προηγούμενο διάστημα.
Επίσης, η «ανοιχτή» προσφερόμενη χωρητικότητα έχει μειωθεί σημαντικά, όμως οι ναυλωτές εμφανίζονται διστακτικοί και προτιμούν να περιμένουν, προκειμένου να δουν πως θα κινηθεί η αγορά.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα μικρότερα POST-PANAMAXes (5.500-6.500 TEUs), είδαμε να αυξάνεται η κινητικότητα. Επιπλέον, γίνονται διάφορες διαπραγματεύσεις, όπου αναμένονται να ολοκληρωθούν μετά τις διακοπές. Φαίνεται πως μετά από μεγάλο διάστημα, οι ναύλοι για το συγκεκριμένο τομέα έχουν ανοδική τάση.
Στα PANAMAXes, αυξήθηκε η δραστηριότητα και κάποια πλοία κλείστηκαν πάνω από τα $ 8,5Κ /ημέρα. Τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας ήδη διαπραγματεύονται στα $ 9Κ/ημέρα, αν και υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία που είναι άμεσα διαθέσιμα. Οι πλοιοκτήτες βλέποντας το θετικό κλίμα προσπαθούν να πετύχουν πάνω από $ 10Κ /ημέρα.
Αυτή την εβδομάδα τα «3,5άρια» δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη δραστηριότητα, όπως και τα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs τόσο στην Ασία, όσο και στον Ατλαντικό και οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 8,5-9Κ /ημέρα. Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα κινηθεί αυτός ο τομέας, δεδομένου ότι η ζήτηση είναι χαμηλότερη από τα κανονικά επίπεδα της εποχής.
Μικτές τάσεις βλέπουμε στα «2,5άρια». Ο γενικός δείκτης αυτού του τομέα διατηρείται πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα, αλλά στην Ασία ένα πλοίο κλείστηκε στα $ 8,5 Κ/ημέρα. Η μειωμένη δραστηριότητα στην Ασία, αλλά και στον Ατλαντικό, φαίνεται πως δεν αφήνει περιθώρια για περαιτέρω αύξηση των ναύλων.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η απορρόφηση των άμεσα διαθέσιμων πλοίων έδωσε τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες, ιδίως στην Ασία, να πετύχουν κλεισίματα σε καλύτερα επίπεδα, φτάνοντας ακόμα και τα $ 8,2Κ/ημέρα. Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα, καθώς κάποια πλοία βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε ηρεμία στην ασιατική αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη παρέμειναν λίγο πάνω από τα $ 6Κ /ημέρα και $8Κ /ημέρα, για τα ECO design. Παρατηρείται αύξηση στη χωρητικότητα, που δημιουργεί ερωτηματικά για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.