Διατηρείται το θετικό πρόσημο στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων παρά την επιβράδυνση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 15 Απριλίου 2019 07:44
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ο Δείκτης HARPEX συνέχισε για ακόμα μία εβδομάδα την ανοδική του πορεία κερδίζοντας άλλες 5 μονάδες και φτάνοντας στις 581. Μπορεί να ξεκίνησε η εβδομάδα σε αργούς ρυθμούς, ωστόσο, εν αντιθέσει με τις προηγούμενες δύο εβδομάδες, τα μεγαλύτερα μεγέθη (PPMXs) παρουσίασαν άνοδο, και λόγω της μειωμένης χωρητικότητας περιμένουμε να συνεχίσουν έτσι και το επόμενο διάστημα.
Θετικά στοιχεία είναι η εμφάνιση νέων απαιτήσεων και η διαθέσιμη χωρητικότητα, η οποία στα περισσότερα μεγέθη περιορίζεται σταδιακά, με αποτέλεσμα να περιμένουμε γενικότερη ανάκαμψη.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα μικρότερα μεγέθη, τα Feeders, τα οποία ναυλώνονται για μικρά χρονικά διαστήματα με αποτέλεσμα να αναμένεται υψηλή συγκέντρωση χωρητικότητας τις επόμενες εβδομάδας, που πιθανόν να επηρεάσει και τα επίπεδα των ναύλων.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα μεγαλύτερα POST-PANAMAXes, είδαμε να ανεβαίνουν οι ναύλοι φτάνοντας στα $27,5Κ /ημέρα. Τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας (5.500-6.500 TEUs) εμφάνισαν μικρή δραστηριότητα και στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα. Φαίνεται πως τα συγκεκριμένα μεγέθη έχουν φτάσει προσωρινά στο ανώτερο δυνατό επίπεδο.
Στα PANAMAXes, αυξήθηκε η δραστηριότητα στην Ασία και οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας κυμαίνονται γύρω στα $ 8,5Κ /ημέρα, ενώ για τα στάνταρ μεγέθη οι ημερήσιοι ναύλοι παραμένουν στα $ 9,25Κ. Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό παρατηρείται έλλειψη χωρητικότητας.
Αυτή την εβδομάδα 2 «3,5άρια» δεσμεύτηκαν στην Ασία, ανανεώνοντας τις ναυλώσεις τους για μικρό χρονικό διάστημα. Έτσι τα διαθέσιμα πλοία στην Ασία είναι ελάχιστα, ενώ στον Ατλαντικό δεν υπάρχουν «ανοιχτά» πλοία. Οι ναύλοι διατηρούνται σταθεροί στα $ 8,5Κ/ημέρα. Τα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη κινητικότητα στην Ασία και οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 8,5-9Κ /ημέρα. Στα ίδια επίπεδα κινούνται και τα «2,5άρια», τα οποία δέχονται ανταγωνισμό από τα γειτονικά μεγέθη, αλλά η χωρητικότητα αυτού του τομέα είναι περιορισμένη.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η κίνηση στην αγορά της Ασίας και του Ατλαντικού αυξήθηκε και τα άμεσα διαθέσιμα πλοία σχεδόν απορροφήθηκαν πλήρως. Οι πλοιοκτήτες εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη πλοίων πιέζουν για άνοδο των ναύλων το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 7,8Κ /ημέρα.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε ηρεμία στην ασιατική αγορά, ενώ αρχίζει να αυξάνεται η προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη παρέμειναν στα επίπεδα των $ 6,2Κ /ημέρα και $8Κ /ημέρα για τα ECO design. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.