Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Με χαμηλότερους ρυθμούς προχώρησε η αγορά εμπορευματοκιβωτίων

cma cgm bougainville le plus grand navire francais

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Μετά από μια σχετικά μεγάλη περίοδο ανοδικού ράλι της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, αυτή την εβδομάδα είδαμε να πέφτουν οι ρυθμοί, με μικρότερο όγκο συναλλαγών. Ωστόσο, ο HARPEX ανέβηκε στις 576 μονάδες (+10 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Τη μεγαλύτερη αύξηση την παρατηρούμε στα μικρά POST PANAMAXes, τα οποία είδαν τους ημερήσιους ναύλους τους να αυξάνονται κατά $ 1,5Κ /ημέρα, φτάνοντας τα $ 17,5Κ/ημέρα.
Περιμένουμε να δούμε αν η μεταβολή αυτή οφείλεται στις διακοπές σε κάποιες χώρες της Ασίας ή θα συνεχιστεί αυτή η τάση και την ερχόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, το θετικό κλίμα διατηρείται, καθώς οι ναύλοι αυξάνονται με μειωμένους ρυθμούς. Οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να μειώσουν τις περιόδους ναύλωσης, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την ανοδική αγορά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζουν τα PANAMAXes, τα οποία εμφανίζουν συγκέντρωση προσφοράς χωρητικότητας και σχετικά χαμηλή ζήτηση.
Θετικά μηνύματα έρχονται και από την ανάπτυξη του στόλου, η οποία για το 1ο τρίμηνο έχει περιοριστεί στα +125.000 TEUs. Η μείωση των παραλαβών σε συνδυασμό με την απόσυρση κάποιων πλοίων για την τοποθέτηση scrubbers, περιμένουμε να ενισχύσουν περαιτέρω την αγορά.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία των 8.500 TEUs, ως εκ τούτου δεν είδαμε κάποια δραστηριότητα. Όπως, προαναφέρθηκε, τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας εμφάνισαν μικρή δραστηριότητα, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναυλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν κάποιο πλοίο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με μικρότερους ναύλους.
Στα PANAMAXes, δεν είδαμε ιδιαίτερη κινητικότητα, αλλά στην Ασία κάποια πλοία βρήκαν απασχόληση. Η μείωση της χωρητικότητας ελπίζουμε να ενισχύσει τους ναύλους το επόμενο διάστημα. Ήδη κάποιες διαπραγματεύσεις που πραγματοποιούνται, ξεκινούν από τα $ 9Κ /ημέρα.
Αυτή την εβδομάδα 3 «3,5άρια» δεσμεύτηκαν, ανανεώνοντας τις ναυλώσεις τους για μικρό χρονικό διάστημα. Με μειωμένη χωρητικότητα αλλά ακόμα με αρκετά πλοία «ανοιχτά», οι πλοιοκτήτες είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι. Οι ναύλοι διατηρούνται σταθεροί στα $ 8-8,5Κ/ημέρα. Τα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs, έχουν μειωθεί σημαντικά για τον Απρίλιο και η ζήτηση του Απριλίου στην Ασία παραμένει αυξημένη, κι αυτή την εβδομάδα. Έτσι είδαμε μια μικρή αύξηση του επιπέδου των ναύλων, οι οποίοι κινούνται στα $ 8,5-9Κ /ημέρα.
Στα «2,5άρια», παρατηρήθηκε πτώση στη ζήτηση, με ελάχιστες συμφωνίες. Έτσι. υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία στην Ασία που «ανοίγουν» μετά τα μέσα Απριλίου και αναζητούν κάποια απασχόληση. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν κοντά στα $ 9Κ/ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η αγορά της Ασίας αυξήθηκε και οι ναύλοι για 3-6μηνη περίοδο ξεπέρασαν τα $ 8,5Κ/ημέρα. Επίσης, στον Ατλαντικό η έλλειψη «ανοιχτών» πλοίων αύξησε τους ναύλους, φτάνοντας και στα $ 8,6Κ /ημέρα.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε ηρεμία στην ασιατική αγορά, κυρίως λόγω της μακράς περιόδου διακοπών. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη παρέμειναν στα επίπεδα των $ 6Κ /ημέρα και $8Κ /ημέρα για τα ECO design. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα. Ελπίζουμε πως και σ’ αυτόν τον τομέα η αγορά θα δει υψηλότερα νούμερα σύντομα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter