好年头(Καλή Χρονιά)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 06 Φεβρουαρίου 2019 16:46
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Κίνα το τελευταίο διάστημα προσπαθεί να ενισχύσει τις τιμές του κινέζικου άνθρακα και για το λόγο αυτό έχει υιοθετήσει μια σειρά από περιορισμούς σχετικά με τις εισαγωγές άνθρακα.
Οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από την κινέζικη κυβέρνηση στην εισαγωγή θερμικού άνθρακα, τους τελευταίους δύο μήνες, έχουν επηρεάσει σημαντικά το θαλάσσιο εμπόριο και τη ναυλαγορά του Ειρηνικού.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι κινέζικες εισαγωγές άνθρακα τον Ιούλιο ήταν στους 26,2 εκατ τόνους, ενώ το Δεκέμβριο έφτασαν τους 7,3 εκατ. τόνους (μείωση κατά 72,14%), σπάζοντας το αρνητικό ρεκόρ από το Μάρτιο του 2009.
Παράλληλα, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας κατέγραψαν μείωση κατά 65%, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2017. Τον Ιανουάριο τα δεδομένα δεν άλλαξαν και περιμένουμε να σημειωθεί περαιτέρω πτώση.
Επιπλέον, ορισμένα κινέζικα ΜΜΕ αναφέρουν ότι από την περασμένη εβδομάδα κάποια λιμάνια στη Β.Α. Κίνα δεν εκτελωνίζουν μεταλλουργικό άνθρακα.
Η προαναφερθείσα κατάσταση αν συνεχιστεί αναμένεται να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς 1650 πλοία απασχολούνται στο κινέζικο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα και η αποδέσμευση τους από εκεί θα επιβαρύνει την προσφορά πλοίων στη διεθνή αγορά.
Ας δούμε πως κινήθηκε η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η δραστηριότητα ήταν μειωμένη στο Β. Ατλαντικό, την προηγούμενη εβδομάδα, με λιγότερα φορτία προς τα Υπερατλαντικά ταξίδια, ενώ προς την Άπω Ανατολή υπήρξε μια σταθερότητα. Παράλληλα, η χωρητικότητα στο Β. Ατλαντικό εμφάνισε πτωτική τάση, καθώς πολλοί OPERATORS έκλεισαν καράβια με FH φορτία.
Επίσης, έχει μειωθεί σημαντικά η προσφερόμενη χωρητικότητα και στην περιοχή της Βραζιλίας για το 1ο μισό του Φεβρουαρίου.
Συνοπτικά αναφέρουμε πως τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 22,5K /ημέρα ($ -3Κ/ημέρα και $ -4,5K /ημέρα, αντίστοιχα).
Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε άνοδο στην αγορά, δεδομένης της περιορισμένης χωρητικότητας.
Επίσης, το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη βδομάδα στα $ 14K /ημέρα, παραμένοντας σταθερό, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η χωρητικότητα δείχνει να αυξάνεται για το 2ο μισό του Φεβρουαρίου, αλλά είναι σφιχτή το 1ο μισό.
Δεδομένου ότι οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα στον Ειρηνικό, περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα πλοία στην Βραζιλία με αποτέλεσμα να ασκηθεί περαιτέρω πίεση στους ναύλους.
Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 10,5K/ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, παραμένοντας σταθερό, σε σχέση με την προηγούμενη, αφού οι περισσότεροι ανθρακωρύχοι (FMG, RIO TINTO, BHP, VALE) απουσίαζαν από την αγορά, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών στη Δυτ. Αυστραλία.
Ως εκ τούτου, η χωρητικότητα στον Ειρηνικό παρέμεινε υψηλά και ελπίζουμε οι ανθρακωρύχοι να επιστρέψουν αυτή την εβδομάδα, αυξάνοντας τη ζήτηση για το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αντίθετη περίπτωση οι ναύλοι αναμένεται να διατηρηθούν στα τωρινά χαμηλά επίπεδα αν και η αγορά δείχνει μια δυναμική, επηρεασμένη από το θετικό κλίμα της Βραζιλίας.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η δραστηριότητα ήταν λίγο καλύτερη από το τελευταίο διάστημα και οι ναύλοι έφτασαν στα $ 12,5Κ /ημέρα + 250Κ BB. Δεδομένης της περιόδου των κινέζικων διακοπών, περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να δυσκολευτούν τα ανοιχτά πλοία να δυσκολευτούν να βρουν κάποια απασχόληση.
Και η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, λόγω της υψηλής συγκέντρωσης χωρητικότητας και της απουσίας φορτίων από τον Αμερικάνικο κόλπο, αν και κάποιοι πλοιοκτήτες συγκράτησαν τις απαιτήσεις τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι να παραμείνουν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, τα οποία ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκονται κάτω από τα λειτουργικά κόστη των πλοίων.
Οι ναύλοι κινήθηκαν, στα επίπεδα των $ 12,5Κ/ημέρα+250Κ BB, από την Αν. Ακτή της Αμερικής, για ταξίδια προς την Ινδία με άνθρακα ή από Β. Βραζιλία με σιτηρά προς Άπω Ανατολή.
Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην αγορά του Ν. Ειρηνικού είδαμε περισσότερα ανοιχτά πλοία και μείωση στον όγκο των φορτίων από Ινδονησία και Αυστραλία, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα επίπεδα των ναύλων, φτάνοντας στα $ 5-6Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας.
Στον Β. Ειρηνικό η αγορά κινήθηκε λίγο ψηλότερα από το Νότο, με τα KMXs από τη Β. κίνα να κλείνουν στα $ 6-7Κ /ημέρα. Και εδώ τα πλοία έχουν αυξηθεί, ενώ ο όγκος των φορτίων μειώθηκε.
Καθώς βρισκόμαστε σε εορταστική περίοδο για την Κινέζικη πρωτοχρονιά περιμένουμε η αγορά τόσο στο Βόρειο, όσο και στο Νότιο Ειρηνικό να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, η Ευρώπη εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα χωρίς όμως να καταφέρει να βελτιώσει τα επίπεδα των ναύλων.
Επίσης, στη Μεσόγειο τα διαθέσιμα πλοία αυξήθηκαν, ενώ τα φορτία δεν αρκούσαν για να καλύψουν αυτή την προσφορά. Οι ναύλοι για ταξίδια από Ευρώπη προς την Αν. Μεσόγειο με SCRAP φορτία έφτασαν στα $ 6Κ /ημέρα και για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $ 10Κ /ημέρα, ενώ οι ναύλοι για τα UMXs για ταξίδια προς Ν. Αφρική έφτασαν στα $ 5,5 Κ/ημέρα.
Και στον Ατλαντικό μειώθηκε σημαντικά η δραστηριότητα και η προσφορά πλοίων παραμένει υψηλή. Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Αν. Μεσόγειο, για ένα SMX έφτασαν στα $ 6,3 Κ /ημέρα και προς την άπω Ανατολή στα $ 10Κ /ημέρα +120Κ BB.
Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού, δεν είδαμε να διαφοροποιούνται τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Αν και η δραστηριότητα ήταν λίγο πιο ανεβασμένη, οι ναύλοι υποχώρησαν περαιτέρω.
Στην Άπω Ανατολή οι ναυλωτές αναζητούσαν καράβια για χρονοναύλωση και τα επίπεδα των ναύλων έφτασαν για τα SMXs στα $ 10Κ /ημέρα.
Η Ν.Α. Ασία εμφάνισε μεγαλύτερη δραστηριότητα, χωρίς όμως αυτό να έχει αντίκτυπο στους ναύλους. Τα SMXs για ταξίδια από Ινδονησία προς την Ινδία, με άνθρακα, πληρωνόντουσαν με $ 5Κ /ημέρα σε APS βάση και προς την Κίνα με Νίκελ με $ 6Κ /ημέρα.