Εμπορευματοκιβώτια: Συνεχίζει πτωτικά η αγορά Συνεχίζει πτωτικά η αγορά Εμπορευματοκιβωτίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2018 17:59
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Όσο πλησιάζουμε προς το τέλος της χρονιάς, παρατηρούμε συσσώρευση χωρητικότητας των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι ναύλοι.
Εξαίρεση αποτελούν τα μεγαλύτερα μεγέθη, όπου βλέπουμε αυξημένη ζήτηση. Έτσι, βλέπουμε τα πλοία χωρητικότητας άνω των 8.000 TEUs να απορροφώνται σταδιακά, ενώ τα λίγο μικρότερα πλοία (5.000-6.500) αυξάνονται.
Την ίδια εικόνα παρατηρούμε στην αγορά όσο μειώνονται τα μεγέθη. Η χωρητικότητα στα τέλη Οκτωβρίου έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 20 μηνών.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, παρατηρήσαμε υψηλή δραστηριότητα και την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, αν και τα διαθέσιμα πλοία για το Νοέμβριο μειώνονται, οι ναύλοι διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.
Τα τελευταία κλεισίματα αναδεικνύουν μια προσπάθεια αναστροφής της εικόνας αυτής, καθώς είναι σε υψηλότερα επίπεδα. Αυτή την προσπάθεια ευνοούν και οι πιο σύντομες περίοδοι ναύλωσης που επιτρέπουν στους πλοιοκτήτες να κινηθούν ακόμα πιο ψηλά, όσο βελτιώνεται η αγορά.
Στα PANAMAXes βλέπουμε πιο σταθεροποιητικές τάσεις, ιδίως στην αγορά της Ασίας, καθώς βελτιώθηκε η ζήτηση αυτών των πλοίων έναντι των μικρότερων κατηγοριών, για το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, αλλά αυξάνονται τα διαθέσιμα πλοία στην Άπω Ανατολή. Οι ναύλοι διατηρούνται στα $ 10-10,5Κ /ημέρα.
Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε μεγάλη πίεση στα «3,5άρια». Η ζήτηση μειώθηκε σημαντικά και οι ναύλοι σ’ αυτόν τον τομέα έφτασαν λίγο πάνω από τα $ 10Κ /ημέρα. Δε βλέπουμε πολλές πιθανότητες να παραμείνουν οι ναύλοι σ’ αυτά τα επίπεδα.
Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε να υπάρχει υπερπροσφορά πλοίων στην Ασία, παρόλα αυτά, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 10Κ /ημέρα. Σε αυτή την εικόνα πρέπει να προστεθεί και η ηρεμία, που εμφάνισε η αγορά του Ατλαντικού. Θεωρούμε πως είναι θέμα χρόνου να δούμε 4ψήφιους ναύλους.
Για τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, συνεχίζεται η ηρεμία και η μειωμένη ζήτηση των τελευταίων εβδομάδων. Θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτό το μέγεθος θεωρείται πιο ελκυστικό σε σχέση με τις γειτονικές κατηγορίες. Οι ναύλοι κυμαίνονται στα $ 10,5Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, δεν παρατηρούμε ιδιαίτερες μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Η ζήτηση διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στην Ασία. Συνεπώς, σε μεγάλη πίεση βρίσκονται και οι ναύλοι. Στην Ασία οι ναύλοι βρίσκονται στα $ 8-8,5Κ /ημέρα, ενώ στον Ατλαντικό λίγο ψηλότερα, στα $ 8,75Κ /ημέρα.
Και τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, ακολουθούν την τάση των μεγαλύτερων πλοίων, με χαμηλή δραστηριότητα κι έλλειψη νέων απαιτήσεων. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 6,5Κ /ημέρα στην Ασία και κοντά στα $ 6Κ /ημέρα στην Ευρώπη. Τέλος οι ναύλοι για τα «700άρια» βρίσκονται στα $ 4,5-4,8Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.