Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Όπως στο Ξηρό φορτίο έτσι και στα Containers, ο Ατλαντικός κάνει τη διαφορά

Container Carriers Bringing Down Carbon Emission1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η προηγούμενη εβδομάδα παρέμεινε ιδιαίτερα ήσυχη, καθώς αυξήθηκε η προσφορά πλοίων κυρίως μεγέθους 5500 έως 6500 TEUs, ενώ η ζήτηση κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι οι πλοιοκτήτες ανταγωνίζονται για τις λιγοστές ευκαιρίες που εμφανίζονται.

Στα PANAMAXes, βλέπουμε να ασκούνται περαιτέρω πιέσεις, ιδίως στην Ασία, όπου η ζήτηση δεν μπορεί να απορροφήσει την προσφορά πλοίων και οι ναύλοι διατηρούν την πτωτική τάση.

Aυτή την αρνητική εικόνα έρχεται να επιβαρύνει και ο ανταγωνισμός που δέχεται ο τομέας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Ο Ατλαντικός κινείται ελαφρώς υψηλότερα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο ναυλώθηκε από την OOCL για διάστημα 2-3 μηνών για τις διαδρομές Ευρώπης –Καναδά για $ 11Κ /ημέρα.

Η προηγούμενη εβδομάδα δεν είχε μεταβολές για τα «3,5άρια» και οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί, ενώ οι γειτονικοί τομείς κινούνται πτωτικά. Ο ρυθμός επέκτασης αυτών των πλοίων είναι πολύ υψηλός, δίνοντας σε αυτό το τμήμα μια σταθερότητα και για μεγαλύτερα διαστήματα από τα άλλα μεγέθη. Από την πλευρά του Ατλαντικού, παρατηρούμε ότι η προσφορά παραμένει πολύ σφιχτή και κάποιοι OPERATORs ανταγωνίζονται για ένα πλοίο.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε κάποια πλοία να βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση και περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να ολοκληρωθούν. Οι OPERATORs τακτικών γραμμών προσπαθούν να πιέσουν τους ναύλους προς τα κάτω, ενώ τα πλοία που ανοίγουν στην Ασία αυξάνονται.

Για τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs δεν υπάρχουν σημαντικές αναφορές, καθώς η χωρητικότητα είναι ισορροπημένη αν και αρκετά πλοία πλησιάζουν στην ολοκλήρωση της ναύλωσής τους και δεν έχουν εξασφαλίσει κάποια απασχόληση για μετά. Στην Ασία οι ναύλοι κυμαίνονται στα $ 10Κ /ημέρα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ –Κίνας, ο αυξανόμενος αριθμός υποναυλώσεων και ο επανασχεδιασμός των υπηρεσιών συμπιέζουν τους ναύλους σ’ αυτά τα μεγέθη και οι OPERATORS αποφεύγουν να ανανεώσουν τις ναυλώσεις. Αναλόγως τον τύπο του πλοίου οι ναύλοι κυμαίνονται από $ 9Κ έως $ 12Κ /ημέρα.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, δεν είδαμε ιδιαίτερη δραστηριότητα, λόγω των πρόσφατων διακοπών στην Ασία. Στους χαμηλότερους ρυθμούς της αγοράς συνετέλεσαν και οι τυφώνες, οι οποίοι επηρέασαν τα χρονοδιαγράμματα των OPERATORS και προέκυψαν νέες φορτώσεις.

Τα πλοία των 1100 TEUs πετύχαιναν πάνω από $ 6,5Κ /ημέρα, ενώ βλέπουμε ότι αυξάνεται σταδιακά η χωρητικότητα. Ηρεμία επικρατεί και στην Ευρώπη, χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα και η προσφορά πλοίων αυξάνεται.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter