Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Ανεβαίνει η αγορά Ξηρού φορτίου στον Ατλαντικό

dry bulk

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Κίνα έχει επιβάλει επιπλέον περιορισμούς, στις εισαγωγές του άνθρακα, παρατείνοντας τις τελωνειακές διαδικασίες.

Με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να αυξήσει την τιμή του άνθρακα στην εγχώρια αγορά. Επίσης, δίνεται ένα κίνητρο στους παραγωγούς ενέργειας να στραφούν προς τον εγχώριο άνθρακα, αυξάνοντας την ζήτηση και τις τιμές.

Αυτή η πολιτική θα έχει άμεσο αντίκτυπο στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία, καθώς βασικός αγοραστής ήταν η Κίνα.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Αυστραλία το 1ο επτάμηνο κατέγραψε αύξηση 30% στις εξαγωγές άνθρακα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Από την άλλη πλευρά, η Ινδία αύξησε την ζήτησή της και βελτίωσε την αξιοποίηση της χωρητικότητας της σε άνθρακα.

Σε συνδυασμό με την μειωμένη παραγωγή είχε ως αποτέλεσμα οι εισαγωγές της σε άνθρακα τον Σεπτέμβριο να αυξηθούν κατά 5,5 εκατ. τόνους, σε σχέση με το 2017 (αντιστοιχεί σε αύξηση 35 %).

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.

Όσον αφορά τα CAPES, τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 35K /ημέρα ($ +2Κ και $ -1Κ /ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με περιορισμένη δραστηριότητα αλλά υψηλότερα κλεισίματα στα υπερατλαντικά, ενώ η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού αυξήθηκε.

Επίσης, η μεγάλη αύξηση των κενών πλοίων, τον Οκτώβριο, στη Βραζιλία επηρέασε αρνητικά τους ναύλους. Η αγορά TA /FH αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα αλλά θα επηρεαστεί και από τις άλλες αγορές και ιδίως της Βραζιλίας.

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 18,6K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 0,6Κ /ημέρα, με λιγότερα αλλά σε υψηλότερα επίπεδα κλεισίματα. Παραμένει μεγάλος ο αριθμός κενών πλοίων για τα τέλη Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου, γεγονός που πιέζει τους ναύλους στη διαδρομή C3, (Βραζιλία –Κίνα), αλλά ενδέχεται να δούμε έλλειψη χωρητικότητας στα μέσα Νοεμβρίου.

Επίσης, το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 20K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 1Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη, με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους και τους OPERATORS.

Συνεχίζουμε να βλέπουμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αν. Αυστραλία που θα μπορούσαν να αυξήσουν τους ναύλους και η χωρητικότητα στον Ειρηνικό δείχνει να ισορροπεί βραχυπρόθεσμα.

Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα να επικρατεί ηρεμία σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι για ταξίδια μέσα στον Οκτώβρη κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ για το 1ο δεκαήμερο του Νοεμβρίου κινούνται στα $ 16-17 Κ /ημέρα bss Ινδία.

Για το 2ο δεκαήμερο του Νοεμβρίου παρατηρούμε αύξηση στα κενά πλοία, που πιθανόν να προκαλέσει υποχώρηση των ναύλων. Δεδομένου ότι η αγορά του Β. Ατλαντικού εμφανίζεται δυναμική, περιμένουμε μερικά φορτία από τη Β. Βραζιλία να απορροφηθούν από τα κενά πλοία του νότιου τμήματος.

Η αγορά του Β. Ατλαντικού παρέμεινε δυναμική και οι ναύλοι συνέχισαν τη θετική τους πορεία. Τα πλοία αυτού του μεγέθους έκλειναν για υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16-17Κ /ημέρα bss Gib και επαναπαράδοση Skaw-Gib., για κυκλικά ταξίδια στη Βαλτική στα $ 20Κ /ημέρα και για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $ 23-24Κ /ημέρα.

Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα η αγορά του Ν. Ειρηνικού ήταν πολύ δραστήρια την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω του Ινδονησιακού και Αυστραλιανού άνθρακα. Οι ναύλοι μειώθηκαν ελαφρώς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, καθώς οι ναυλωτές μείωσαν τις προσφορές τους.

Είδαμε τα KMX να φτάνουν τα $ 15Κ /ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία και παράδοση στη Ν. Κίνα –Βιετνάμ.

Ωστόσο, η υπερπροσφορά των φορτίων στην Ινδία θα μπορούσε, ενδεχομένως, να δημιουργήσει υπερπροσφορά πλοίων εκεί στις επόμενες 4 εβδομάδες

Αντιθέτως, η αγορά του Β. Ειρηνικού υποχώρησε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, καθώς περιορίστηκαν αρκετά τα φορτία. Η όποια στήριξη στη αγορά ήρθε από τα φορτία της Αυστραλίας. Περιμένουμε ότι η αγορά θα δεχθεί κι άλλη πίεση εκτός κι αν δούμε μεγαλύτερη ροή φορτίων. Οι ναύλοι για το NOPAC και την Αυστραλία ανέρχονται σε $ 13Κ /ημέρα με παράδοση στη Β. Κίνα.

Τα SUPRAMAXes ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα δυναμικά στην Ασία. Η προσφορά ήταν σφιχτή, ενώ ταυτόχρονα η ζήτηση στη Ν.Α. Ασία ήταν ισχυρή. Στα μέσα της εβδομάδας άρχισε να αλλάζει η ισορροπία και οι πλοιοκτήτες προσάρμοσαν αναλόγως τις απαιτήσεις τους. Η ζήτηση μειώθηκε και τα ULTRAMAXes που άνοιγαν μεταξύ Β. Κίνας –Ιαπωνίας επεδίωκαν να κλείσουν κάποια ναύλωση στα $ 12,5-13Κ /ημέρα. Στο τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι μειώθηκαν περεταίρω κατά $ 3Κ.

Τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό και τον αμερικάνικο κόλπο, με χάλυβα, πλήρωναν $ 5-5,5Κ /ημέρα aps Korea και ταξίδια προς Ευρώπη /Μεσόγειο στα $ 7,5Κ /ημέρα. Φαίνεται πως το πάνω χέρι έχουν οι πλοιοκτήτες.

Στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν διαφορετική, καθώς όλες οι διαδρομές παρουσίασαν σημαντική άνοδο, με μόνη εξαίρεση την Ευρώπη, η οποία χαρακτηρίστηκε από μειωμένη ζήτηση. Οι ναύλοι για ένα UMX προς την Κίνα έφτασαν στα $ 16,5Κ/ ημέρα +650Κ BB και προς τη Μεσόγειο κοντά στα $ 20Κ /ημέρα.

Ο ικανοποιητικός όγκος φορτίων στον Αμερικάνικο Κόλπο περιμένουμε να αυξήσει τους ναύλους στα Υπερατλαντικά ταξίδια. Η σφιχτή χωρητικότητα μας κάνει να αισιοδοξούμε και γι’ αυτή την εβδομάδα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter