Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Πτώση, μετά από καιρό, καταγράφει η αγορά των Εμπορευματοκιβωτίων

cma cgm bougainville

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Φαίνεται πως η χαλαρή θερινή περίοδος έχει επηρεάσει την αγορά των CONTAINERS, καθώς ο HRCI υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα 9,6 μονάδες (αντιστοιχεί σε 1,1 %).

Τα 2/3 των κατηγοριών-μεγεθών των πλοίων έχουν καταγράψει πτώση, ενώ η μεγαλύτερη πτώση (500-750 $/ημέρα) σημειώθηκε στα πλοία χωρητικότητας από 5,500 έως 6,500 TEUs. Στις υπόλοιπες κατηγορίες η πτώση κυμάνθηκε από 100 έως 400$ /ημέρα.

Ομοίως, και ο δείκτης ConTex υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα, φτάνοντας την Παρασκευή στις 534 μονάδες.

Ο αριθμός των ανοικτών πλοίων αρχίζει να κινείται ψηλότερα, αν και οι περισσότεροι αναμένουν η ζήτηση να απορροφήσει μεγάλο μέρος αυτής της προσφοράς στο τέλος του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα τα επίπεδα των επιτοκίων να διατηρηθούν.

Φαίνεται πως οι μεγάλες εταιρίες τακτικών γραμμών βρίσκονται σε κλίμα καλοκαιρινών διακοπών, αλλά κάποιοι μικρότεροι ναυλωτές κλείνουν πλοία, γεγονός που εξηγεί γιατί οι ναύλοι έχουν διατηρηθεί, παρά την εμφανή πτώση της δραστηριότητας.

Ένα σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η εφαρμογή της πρώτης δόσης των αμερικανικών εμπορικών δασμών στις κινεζικές εξαγωγές που ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο μέρος της επιβάρυνσης αφορά τα εμπορεύματα και ο αντίκτυπος στις εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων ίσως είναι μικρός.

Ακολουθούν όμως δασμοί που θα επιβληθούν σε άλλα 284 προϊόντα, καθώς επίσης και ο κίνδυνος αντιποίνων.

Δεδομένου του υπό παραγγελία μεγάλου αριθμού μεγάλων πλοίων, κάθε αρνητικός αντίκτυπος στην εμπορική ανάπτυξη του Ειρηνικού παρουσιάζει τεράστιο κίνδυνο για την κερδοφορία των τακτικών γραμμών τα επόμενα χρόνια.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε μόλις ένα πλοίο των 5.700 TEUs που έκλεισε, με ναύλο χαμηλότερο από αυτό των προηγούμενων ημερών. Υπάρχουν μερικά πλοία άμεσα διαθέσιμα κι αναμένεται ότι αυτή η εικόνα θα παραμείνει για μερικές ακόμη εβδομάδες.

Τα PANAMAXes υποχώρησαν ελαφρώς την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς τα κλεισίματα έφτασαν χαμηλότερα από τα $ 13,5Κ /ημέρα.

Ωστόσο, αυτό το τμήμα φαίνεται μάλλον σταθερό και παρά τις προσεχείς ανοικτές θέσεις δεν αναμένουμε δραστικές διορθώσεις.

Στα «3,5άρια» επικράτησε ηρεμία, καθώς η αναλογία ζήτησης –προσφοράς παραμένει ισορροπημένη και τα πλοία που ανοίγουν βρίσκουν άμεσα απασχόληση.

Όλα δείχνουν πως αυτή εικόνα θα διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα ελπίζοντας ότι θα ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναμονής των διαθέσιμων πλοίων.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, περιμένουμε ότι οι ναυλωτές θα προχωρήσουν σε επέκταση των ναυλώσεων αντί να διακινδυνεύουν να χάσουν πλοία από τον ανταγωνισμό.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs δεν έδειξαν κάποια δραστηριότητα, αφού η ζήτηση είναι υποτονική, ενώ παρατηρείται μικρή συγκέντρωση προσφοράς στην Ασία.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως παρά την αναμενόμενη μειωμένη δραστηριότητα, οι δείκτες έχουν αυξηθεί κατά 50%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, ο Ατλαντικός παραμένει ισορροπημένος με κάποια κλεισίματα στην Καραϊβική σε ικανοποιητικά επίπεδα, $ 11Κ/ημέρα.

Στην Ασία η δραστηριότητα έχει περιοριστεί ελαφρώς, εξαιτίας της καλοκαιρινής περιόδου, και οι ναύλοι έφτασαν στα $ 11Κ /ημέρα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η κατεύθυνση της αγοράς το επόμενο διάστημα.

Τα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, στην Ασία παρουσίασαν σταθερότητα στους ναύλους, παραμένοντας στα $8,5Κ/ημέρα (για πλοίο 1100 TEUs).

Η αύξηση των τιμών των καυσίμων, εξαιτίας κυρίως των εμπορικών πολέμων, έχει ωθήσει τους OPERATORS να επιλέγουν πλοία με πιο οικονομικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να περιορίσουν το κόστος των καυσίμων.

Τέλος, τα «700άρια» που αποδεσμεύονται τον Ιούλιο συγκεντρώνονται στην Ασία και στον Ειρηνικό με αποτέλεσμα να αυξάνεται η προσφορά, ενώ δυσκολεύονται να βρουν απασχόληση σε ικανοποιητικά επίπεδα ναύλων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter