Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Σταθερή παραμένει η αγορά των Containers, για άλλη μια βδομάδα

cma cgm bougainville

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Δεν παρουσιάζονται αλλαγές στην αγορά των Containers. Η τελευταία Παρασκευή βρήκε τον HARPEX στις 677 μονάδες (μόλις μία μονάδα χαμηλότερα, από τις 22/6/2018).

Η αγορά κρατιέται σε υψηλά, σταθερά επίπεδα, ωστόσο η συνεχόμενη άνοδος του τελευταίου εξαμήνου φαίνεται πως έχει διακοπεί και ο HARPEX εδώ και 3 εβδομάδες έχει σταθεροποιηθεί γύρω στις 675 μονάδες.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, και η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ήσυχη. Ένα πλοίο χωρητικότητας 8000 TEUs, χρονοναυλώθηκε για σύντομο χρονικό διάστημα για $ 18Κ /ημέρα.

Δεδομένου ότι διατηρείται η ζήτηση σε αυτό τον τομέα, οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να κρατήσουν τις απαιτήσεις τους. Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας, παραμένουν σταθερά στα $ 19Κ /ημέρα.

Τα PANAMAXes εμφάνισαν μεγαλύτερη δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 13,5Κ /ημέρα για την περιοχή της Άπω Ανατολής και στα $ 14Κ /ημέρα για τον Ατλαντικό. Η Maersk εξετάζει την αφαίρεση μερικών πλοίων αυτού του μεγέθους, τα οποία επιβραδύνουν τις πρόσφατες θετικές εξελίξεις της αγοράς, αν και απομένει να δούμε αν τα πλοία αυτά θα παραμείνουν ανοικτά ή θα καλυφθούν άμεσα.

Στα «3,5άρια», δεν υπήρξαν έντονες διακυμάνσεις. Καταγράφηκαν 3 κλεισίματα, στον Ατλαντικό και στον Περσικό Κόλπο, στα $ 13Κ /ημέρα.

Η προσφορά εμφανίζει σταθερότητα και ελάχιστα πλοία πλησιάζουν στο τέλος της ναύλωσης τους. Πιστεύουμε πως έτσι θα κινηθεί το συγκεκριμένο τμήμα και τους υπόλοιπους μήνες του καλοκαιριού.

Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, εμφάνισαν πτώση φτάνοντας τα $ 12Κ /ημέρα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η πλειονότητα των ολοκληρωμένων συμφωνιών θα ανανεωθούν. Συνολικά, η ζήτηση είναι επαρκής για τη διατήρηση των ναύλων στα τρέχοντα επίπεδα, αφού η απροθυμία των ναυλωτών να χάσουν τη διαθέσιμα πλοία αυτό το μέγεθος εξακολουθεί να είναι πολύ εμφανής.

Επομένως, δεν περιμένουμε περαιτέρω μειώσεις.

Από την άλλη πλευρά, τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, κινήθηκαν υψηλότερα από αυτά των 2.800 TEUs, καθώς η έλλειψη εναλλακτικών λύσεων διατηρεί τους ναύλους στα $ 12,5Κ /ημέρα, με την Άπω Ανατολή να είναι ο πιο ενεργός τομέας. Γενικά, εξακολουθούν να υπάρχουν πολύ λίγα πλοία διαθέσιμα, και καθώς πιστεύουμε ότι η ζήτηση παραμένει σταθερή, οι ναυλωτές αισθάνονται σε ισχυρότερη θέση και δεν κλείνουν ακόμα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, στην Ασία οι ναύλοι έφτασαν στα $ 13,5-14Κ /ημέρα. Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό υπήρξε μία ναύλωση από την CMA CGM στα $ 10,7Κ/ ημέρα.

Τα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, στην Ασία παρουσίασαν σταθερότητα στους ναύλους, παραμένοντας στα $8Κ/ημέρα (για πλοίο 1100 TEUs), ενώ οι πιο οικολογικοί τύποι έφτασαν και στα $ 9Κ /ημέρα.

Υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία που ψάχνουν άμεση απασχόληση. Τέλος, τα «700άρια» στην ίδια περιοχή εξακολουθούν να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $ 5,5Κ /ημέρα. Ο λόγος προσφοράς –ζήτησης, στην Ασία, φαίνεται ισορροπημένος, ενώ η δραστηριότητα στη Μεσόγειο έχει επιβραδυνθεί λίγο και αυτό συνεπάγεται την μετακίνηση πλοίων προς τα ανατολικά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter