Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Συνεχίζεται η θετική πορεία του Ξηρού Φορτίου

dry 35353538

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Κλιμακώνεται ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Αμερικής και Κίνας. Η 1η προχώρησε από 6 Ιουλίου στην επιβολή δασμών ύψους 25% στα κινέζικα προϊόντα, που αντιστοιχεί σε 50 δις. δολ.

Όλα δείχνουν ότι οι αμερικάνικοι δασμοί δε θα επηρεάσουν άμεσα την αγορά του ξηρού φορτίου, ωστόσο τα προτεινόμενα αντίμετρα της Κίνας στοχεύουν συγκεκριμένα στην επιβολή δασμών εισαγωγής ύψους 25% σε μια σειρά γεωργικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της σόγιας, του καλαμποκιού και του σιταριού.

Στατιστικά, πραγματοποιούνται πολύ λίγες μεταφορές σόγιας από τις ΗΠΑ προς την Κίνα κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, αλλά αν δεν υπάρξει συμβιβασμός μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων του κόσμου, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, απειλείται ένα εμπόριο σόγιας 33 εκατ. τόνων, αξίας 14 δισ. δολαρίων για την αμερικάνικη οικονομία, ετησίως.

Το 2017, η συνολική αξία των εξαγωγών από τις ΗΠΑ προς την Κίνα ανήλθε σε περίπου 130 δισ δολάρια, σε αντίθεση με την αξία των κινεζικών εισαγωγών προς τις ΗΠΑ που υπολογίζεται σε 505 δισ. δολάρια.

Ο στόχος του Προέδρου Trump να μειώσει το εμπορικό έλλειμμα των 375 δισ. δολαρίων θα έχει αρνητικές συνέπειες για τις εξαγωγές σιτηρών από τις ΗΠΑ.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 33,5K /ημέρα (+$ 2Κ και $ 1,5Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Η αγορά δεν εμφανίζει ιδιαίτερη δραστηριότητα. Οι απαιτήσεις προς την Άπω Ανατολή είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα αλλά η ζήτηση στα υπερατλαντικά ταξίδια είναι χαμηλή.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 18K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 4,5Κ/ημέρα.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 17,8K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (μειωμένο κατά $ 0,5K/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη), παρά τις διακοπές στη Σιγκαπούρη.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή συνέχισε να παρουσιάζει κερδοφορία για τις αρχές Ιουλίου, όπου τα κλεισίματα έφτασαν τα $16,5Κ /ημέρα +650Κ.

Η άνοδος αυτή οφείλεται στη μείωση των κενών πλοίων για τις αρχές Ιουλίου, σε συνδυασμό με τα καλά επίπεδα ζήτησης για άμεσα πλοία. Ωστόσο τα πλοία που ελευθερώνονται στα μέσα Ιουλίου αυξάνονται με αποτέλεσμα να επηρεαστούν αρνητικά τα επίπεδα των ναύλων, αν δεν εμφανιστούν φορτία.

Βόρειος Ατλαντικός

Παρατηρείται στενότητα στον Β. Ατλαντικό, ενώ οι ναύλοι του Ιουνίου είναι υψηλότεροι από την τελευταία περίοδο. Τα FH ταξίδια πληρώνουν περίπου $ 21,5Κ /ημέρα, για τα KAMSARMAXes που ανοίγουν στην Ευρώπη. Ωστόσο, η αγορά ήταν ήσυχη τις τελευταίες ημέρες και υπάρχει ανάγκη για περισσότερα φορτία για Υπερατλαντικά ταξίδια για να διατηρηθεί η αγορά στα υφιστάμενα επίπεδα.

Νότιος Ειρηνικός

Υπάρχουν περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα, την Ινδονησία και τη Ν.Α. Ασία. Οι ναύλοι για τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA, για τα KAMSARMAXes που άνοιγαν στην Ινδία, έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13,5Κ /ημέρα.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Ο Β. Ειρηνικός παρέμεινε σταθερός την προηγούμενη εβδομάδα, με ικανοποιητικό όγκο μεταφορών άνθρακα από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας προς την Κίνα και την Ινδία. Η ζήτηση για χρονοναυλώσεις αυξάνεται και οι ναυλωτές στοχεύουν στα $ 14Κ/ημέρα. Ωστόσο, οι μεταφορές σιτηρών στο NOPAC εξακολουθούν να είναι σπάνιες.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Μετά τα '' Ποσειδώνια 2016 '' και '' Πειραιάς 2017 '', όπου η εικόνα της αγοράς ήταν μάλλον φτωχή, η φετινή διεθνής ναυτιλιακή διοργάνωση ήταν αισιόδοξη, κυρίως λόγω του ξηρού φορτίου. Η αλλαγή του κλίματος και οι νέοι κανονισμοί κυριαρχούσαν στην επίσημη ατζέντα, ενώ στις ιδιωτικές συζητήσεις το κύριο θέμα ήταν η βραχυπρόθεσμη ανοδική τάση.

Σε μια εποχή που η παγκόσμια οικονομία κινείται πάλι, η ναυτιλιακή βιομηχανία, με εξαίρεση τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, ανακτά τη δυναμική της.

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Οι διαδρομές προς την Άπω Ανατολή είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάκαμψη του Ατλαντικού, διαμορφώνοντας έτσι ένα θετικό κλίμα για τις επόμενες μέρες.

Οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes για Υπερατλαντικό ταξίδι προς τη Μεσόγειο είναι στα $ 15,25Κ/ημέρα, προς την Ευρώπη στα $ 14,75Κ/ημέρα, ενώ προς Σιγκαπούρη /Ιαπωνία έφτασαν στα $ 14Κ/ημέρα +400bb.
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η αγορά έχει επανέλθει σε κατάσταση ανάκαμψης για τις ημερομηνίες Ιουνίου και αυτό φαίνεται από τους ναύλους που καθορίζονται στην περιοχή αυτή.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο προς την Ευρώπη έκλεινε στα $ 17Κ/ ημέρα, προς τη Μεσόγειο στα $ 18,5Κ /ημέρα, προς WCSA /WCCA στα $25,5Κ /ημέρα και προς WAFR στα $15,5Κ /ημέρα.
Μεσόγειος

Οι κυριότερες περιοχές φόρτωσης στη λεκάνη του Ατλαντικού έδειξαν διορθωτικά σημάδια την προηγούμενη εβδομάδα, εκτός από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο, διαμορφώνοντας έτσι ένα θετικό κλίμα για τις επόμενες ημέρες. Η Μεσόγειος είναι ακόμα σταθερή λόγω έλλειψης φορτίου.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale προς την Ευρώπη ήταν στα $7Κ/ημέρα, προς Σιγκαπούρη/ Ιαπωνία στα $ 14,5Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 6Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Η Ευρώπη ήταν σταθερή την προηγουμενη εβδομάδα, χωρίς μεταβολές στους ναύλους. Τα ταξίδια από τη Βαλτική προς τη Μεσόγειο, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 12,75K /ημέρα, προς το SAFR στα $ 8Κ/ημέρα ενώ προς την Άπω Ανατολή στα $ 18Κ /ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Συνολικά, ήταν μια καλή εβδομάδα για τη SAFR με βελτιωμένο ενδιαφέρον από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής.

Οι ναύλοι κινήθηκαν από Νότια Αφρική προς PG/WCI στα $ 12.25Κ/ημέρα + 235Κ bb και προς Άπω Ανατολή στα $12,5Κ/ημέρα +250Κ.
Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η περιοχή του Περσικού Κόλπο βελτιώνεται λόγω του τέλους του Ραμαζανιού. Τα SUPRAMAXes έφτασαν στα $ 12.5 -13Κ /ημέρα για ταξίδια, με ασβεστόλιθο, στη Δυτ. Ακτή της Ινδίας και στα $ 12Κ /ημέρα για ταξίδια στη Ν.Α. Ασία.

Η αγορά της Ινδίας ήταν πιο ενεργή την προηγούμενη εβδομάδα. Στο WCI τα SUPRAMAXes έφτασαν γύρω στα $ 11,5Κ /ημέρα για ταξίδια στην Άπω Ανατολή. Στο ECI τα SUPRAMAXes έφτασαν στα $ 10,5Κ/ημέρα για ταξίδια στην Κίνα.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Παρά τα καλά επίπεδα δραστηριότητας στη Ν.Α. Ασία, ο αριθμός των άμεσα διαθέσιμων πλοίων και του Ραμαζανιού εμπόδισε την όποια βελτίωση στους ναύλους.

Το ταξίδι από την Ινδονησία προς την Ινδία έφτασε στα $ 12,5Κ/ημέρα και προς τη Σιγκαπούρη στα $ 12,25Κ/ημέρα.
Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Υποτονική μπορεί να χαρακτηριστεί η δραστηριότητα που παρατηρήθηκε στον Ειρηνικό την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς δεν υπήρξαν νέα φορτία, ενώ η χωρητικότητα αυξάνεται σταθερά.

Μερικοί πλοιοκτήτες ήταν πρόθυμοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, προκειμένου να κλείσουν κάποια δουλειά. Θα είναι δύσκολο να δούμε και πάλι καλά ναύλα μέχρι την αύξηση των εξαγωγών χάλυβα από την Κίνα.

Οι ναύλοι για φορτία χάλυβα προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 10Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 11Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 6-6,5Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter