H αγορά των Containers συνεχίζει ανοδικά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2018 16:49
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν άλλη μια καλή εβδομάδα για τα πλοία χωρητικότητας άνω των 3000 TEUs.
Ειδικότερα, τα πλοία χωρητικότητας 8.500 TEUs (POST-PANAMAX), αν και δεν εμφάνισαν ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα, αυτή την εβδομάδα βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις που κινούνται σε καλύτερα επίπεδα από τα τελευταία κλεισίματα.
Τα πλοία των 6-7.000 TEUs συνεχίζουν την καλή πορεία τους. Την περασμένη εβδομάδα η αγορά της Ασίας έφτασε αυτή του Ατλαντικού και κινείται πλέον σε 5ψήφια ναύλα.
Ένα μεγάλο κομμάτι της χωρητικότητας απορροφήθηκε τις τελευταίες μέρες από τους LINER OPERATORS αφήνοντας μόνο λίγα άμεσα ή στο κοντινό μέλλον διαθέσιμα πλοία για αυτήν την εβδομάδα.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά του Ατλαντικού παραμένει σταθερή. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα πλοία των 5000 TEUs κινούνται στην περιοχή των $ 12.5Κ/ημέρα, αυξημένο κατά $ 0,5Κ, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Ομοίως κινούνται και τα πλοία των 3.500 TEUs. Οι πλοιοκτήτες διατηρούν το πλεονέκτημα των επιλογών καθώς η χωρητικότητα παραμένει σφιχτή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους έκλεισε στη Μεσόγειο χρονοναύλωση διάρκειας 4-6 μηνών για $ 11,25Κ/ ημέρα.
Καλά πηγαίνουν και τα πλοία μεταξύ 2-3000 TEUs. Οι πλοιοκτήτες εκμεταλλευόμενοι το ευνοϊκό κλίμα διαπραγματεύονται μεγαλύτερης διάρκειας ναυλώσεις.
Αναλυτικότερα, η ναυλαγορά των πλοίων χωρητικότητας 2.800 TEUs ενισχύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Ένα πλοίο τύπου MIPO 2800 έκλεισε στην περιοχή της Μεσογείου στα $ 10,7Κ (+ $ 0,4Κ, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα).
Τα πλοία των 2,500 TEUs παρέμειναν σταθερά στα επίπεδα των $ 10,5Κ /ημέρα και η αγορά δείχνει να παραμένει δυνατή, λόγω της περιορισμένης προσφερόμενης χωρητικότητας.
Τέλος, δε θα μπορούσε να αλλάζει η θετική εικόνα και για τα μικρότερα πλοία, κάτω των 2.000 TEUs. Συγκεκριμένα, η ζήτηση για τα πλοία των 1700 TEUs παραμένει ισχυρή για όλα τα είδη των πλοίων αυτού του μεγέθους και για όλες τις διαφορετικές περιοχές εμπορίου.
Για παράδειγμα ένα πλοίο έκλεισε στην Ασία 4μηνη ναύλωση πάνω από $ 11Κ /ημέρα και ένα άλλο με 6μηνη ναύλωση στα $ 10,5Κ /ημέρα. Στη Μεσόγειο πλοία τέτοιου μεγέθους διαπραγματεύονται στα $ 10,5Κ/ημέρα.