Container Market: Άνοδος σχεδόν σε όλες τις αγορές.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018 17:56
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία η αγορά των Containers. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θετικές για τους πλοιοκτήτες και δεν φαίνονται αρνητικά σημάδια στον ορίζοντα. Η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η μέση διάρκεια των κλεισιμάτων φτάνει τους έξι μήνες.
Αν αναλογιστούμε ότι το περσινό δίμηνο Μαρτίου –Απριλίου ο δείκτης αυξήθηκε κατά 200 μονάδες (+45%), και δεδομένου ότι η αγορά είναι πιο ισχυρή κάθε άνοιξη, τότε περιμένουμε περαιτέρω αυξήσεις το 2018.
Την προηγούμενη εβδομάδα ο δείκτης κατέγραψε πάλι αύξηση και για πρώτη φορά, μετά από 33 μήνες, βρέθηκε πάνω από τις 700 μονάδες. Η πλειοψηφία των υποαγορών που συνθέτουν τον Δείκτη των Εμπορευματοκιβωτίων έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα με θετικό πρόσημο.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για πλοία χωρητικότητας 8500 TEUs αυξήθηκαν κατά $ 3Κ /ημέρα σε μία μόνο εβδομάδα.
Ας δούμε όμως πως κινήθηκε η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Οι ναύλοι για τα Post-PANAMAXes κυμαίνονται κατά μέσο όρο 25% υψηλότερα σε σχέση με πριν ένα μήνα. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων έχει επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη και πολλοί πιέζουν για ακόμη υψηλότερα μισθώματα. Έτσι, τα πλοία των 8 -8500 TEUs κινούνται πλέον σταθερά στις $ 20Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 6 -7.000 TEUs, η αγορά της Ασίας ήταν πολύ δραστήρια την προηγούμενη εβδομάδα με πολλά κλεισίματα, αλλά οι ναύλοι δε βελτιώθηκαν τόσο όσο σε άλλα μεγέθη.
Όλα τα κλεισίματα ήταν κάτω από τις $ 10Κ, αλλά οι πλοιοκτήτες στοχεύουν να σπάσουν και αυτό το επίπεδο. Από την άλλη πλευρά, στην αγορά του Ατλαντικού η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι ελάχιστη και οι δείκτες χρονοναύλωσης είναι κατά συνέπεια υψηλότεροι.
Η ενίσχυση των συνθηκών της αγοράς φαίνεται και στα μικρότερα πλοία. Τα περισσότερα από τα μικρότερα μεγέθη σημείωσαν κέρδη από 200 έως 500 $ /ημέρα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 3500 και 2800 TEUs, υπάρχει συνεχιζόμενη έλλειψη χωρητικότητας και η ζήτηση είναι έντονη, με αποτέλεσμα οι δείκτες να κινούνται προς τα πάνω.
Η αύξηση στα μικρότερα σκάφη (σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα), των 1.700 TEUs πλησίασε στα $ 1000 /ημέρα, ξεπερνώντας τις $ 10Κ /ημέρα, για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2015.
Τέλος, στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η μικρότερη κατηγορία των 1100 -700 TEUs. Ένα 1100άρι έκλεισε σε γραμμή του Ειρηνικού στα $ 7,6 Κ/ημέρα, ενώ ένα 700άρι έκλεισε στα $ 5,9Κ.