Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Container Market: Άνοδος σχεδόν σε όλες τις αγορές.

cma cgm bougainville le plus grand navire francais

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία η αγορά των Containers. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θετικές για τους πλοιοκτήτες και δεν φαίνονται αρνητικά σημάδια στον ορίζοντα. Η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η μέση διάρκεια των κλεισιμάτων φτάνει τους έξι μήνες.

Αν αναλογιστούμε ότι το περσινό δίμηνο Μαρτίου –Απριλίου ο δείκτης αυξήθηκε κατά 200 μονάδες (+45%), και δεδομένου ότι η αγορά είναι πιο ισχυρή κάθε άνοιξη, τότε περιμένουμε περαιτέρω αυξήσεις το 2018.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο δείκτης κατέγραψε πάλι αύξηση και για πρώτη φορά, μετά από 33 μήνες, βρέθηκε πάνω από τις 700 μονάδες. Η πλειοψηφία των υποαγορών που συνθέτουν τον Δείκτη των Εμπορευματοκιβωτίων έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα με θετικό πρόσημο.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για πλοία χωρητικότητας 8500 TEUs αυξήθηκαν κατά $ 3Κ /ημέρα σε μία μόνο εβδομάδα.

Ας δούμε όμως πως κινήθηκε η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Οι ναύλοι για τα Post-PANAMAXes κυμαίνονται κατά μέσο όρο 25% υψηλότερα σε σχέση με πριν ένα μήνα. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων έχει επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη και πολλοί πιέζουν για ακόμη υψηλότερα μισθώματα. Έτσι, τα πλοία των 8 -8500 TEUs κινούνται πλέον σταθερά στις $ 20Κ /ημέρα.

Όσον αφορά τα πλοία των 6 -7.000 TEUs, η αγορά της Ασίας ήταν πολύ δραστήρια την προηγούμενη εβδομάδα με πολλά κλεισίματα, αλλά οι ναύλοι δε βελτιώθηκαν τόσο όσο σε άλλα μεγέθη.

Όλα τα κλεισίματα ήταν κάτω από τις $ 10Κ, αλλά οι πλοιοκτήτες στοχεύουν να σπάσουν και αυτό το επίπεδο. Από την άλλη πλευρά, στην αγορά του Ατλαντικού η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι ελάχιστη και οι δείκτες χρονοναύλωσης είναι κατά συνέπεια υψηλότεροι.

Η ενίσχυση των συνθηκών της αγοράς φαίνεται και στα μικρότερα πλοία. Τα περισσότερα από τα μικρότερα μεγέθη σημείωσαν κέρδη από 200 έως 500 $ /ημέρα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 3500 και 2800 TEUs, υπάρχει συνεχιζόμενη έλλειψη χωρητικότητας και η ζήτηση είναι έντονη, με αποτέλεσμα οι δείκτες να κινούνται προς τα πάνω.

Η αύξηση στα μικρότερα σκάφη (σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα), των 1.700 TEUs πλησίασε στα $ 1000 /ημέρα, ξεπερνώντας τις $ 10Κ /ημέρα, για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2015.

Τέλος, στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η μικρότερη κατηγορία των 1100 -700 TEUs. Ένα 1100άρι έκλεισε σε γραμμή του Ειρηνικού στα $ 7,6 Κ/ημέρα, ενώ ένα 700άρι έκλεισε στα $ 5,9Κ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter