Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Συνεχίζουν ακαθεκτα τα CONTAINERS

cma cgm bougainville le plus grand navire francais

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Έχοντας μπει στο νέο έτος κατά το κινεζικό ημερολόγιο, βλέπουμε ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων που συνεχίζει να λειτουργεί πολύ καλύτερα από ό,τι αναμενόταν.

Η ζήτηση ανεβαίνει συνεχώς και με δεδομένη την έλλειψη χωρητικότητας στους περισσότερους τομείς, θα ήταν περίεργο αν οι πλοιοκτήτες δεν εκμεταλλεύονταν την κατάσταση για καλύτερους ναύλους.

Ωστόσο, οι διάφοροι δείκτες αγοράς εμπορευματοκιβωτίων ακολουθούν τα γεγονότα. Έτσι, ο ConTex ανέβηκε μόλις 3 μονάδες την προηγούμενη εβδομάδα. Στοιχείο που μας κάνει να πιστεύουμε ότι θα δούμε περαιτέρω βελτιώσεις αυτή την εβδομάδα.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 8.500 TEUs, οι ναύλοι συνεχίζουν την αυξητική τους τάση, καθώς η χωρητικότητα γίνεται όλο και πιο σφιχτή. Επίσης, τα πλοία των 6 -7.000 TEUs παρουσιάζουν βελτιώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επέκταση μιας χρονοναύλωσης στην Άπω Ανατολή που κλείστηκε πάνω από τα $ 9Κ.

Επιπρόσθετα, στην Κίνα παρατηρείται συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση, στοιχείο που θα ενισχύσει περαιτέρω τους πλοιοκτήτες και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες αυξήσεις των δεικτών.

Σχετικά με τα μικρότερα πλοία και ιδίως αυτά των 3.500 TEUs, η προηγούμενη εβδομάδα δεν είχε ιδιαίτερη δράση καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμα πλοία. Πολύ λίγα πλοία, ενδεχομένως, εμφανίζονται κατά το 1ο δεκαπενθήμερο Μαρτίου, αλλά το ενδιαφέρον για το μέγεθος αυτό φαίνεται να έχει χαθεί τις τελευταίες εβδομάδες.

Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2800 TEUs παρατηρούμε μια σταθερή δραστηριότητα, η οποία ισορροπεί μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Υπάρχει μια σχετικά υψηλή ανάκαμψη των κλεισιμάτων, αλλά η ζήτηση δεν ξεπερνά απαραίτητα την προσφορά, συνεπώς τα ποσοστά εξακολουθούν να είναι σταθερά.

Τα 2,5άρια μπορούμε να πούμε ότι απασχολούνται σχεδόν πλήρως σε παγκόσμια βάση και υπάρχουν σοβαροί λόγοι να πιστεύουμε ότι η θετική τάση θα συνεχιστεί.

Ομοίως και για τα 1700άρια, ο λόγος προσφοράς και ζήτησης είναι καλά ισορροπημένος και το κλίμα παραμένει θετικό. Οι ναύλοι, αναλόγως της περιοχής, κινούνται μεταξύ $ 9,5-10,5 Κ, ενώ τα νέα ECO DESIGN φτάνουν και τα $ 12Κ, κατά περίπτωση.

Τέλος, τα μικρότερα πλοία, μεγέθους 1100-700 TEUs, δείχνουν αυξημένα ποσοστά στην Ασία. Τα μικρότερα πλοία των 700 TEUs κλείνουν στα $ 5.250. Παράλληλα, οι τοπικοί FEEDER OPERATORS έχουν διευρύνει ακόμη περισσότερο την αναζήτηση χωρητικότητας στην περιοχή της Μεσογείου, προσπαθώντας να προσελκύσουν τους πλοιοκτήτες με καλύτερα ναύλα για χρονοναυλώσεις, ίσα με αυτά που θα μπορούσαν να επιτύχουν και στην Ευρώπη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter