Containers: “Hǎo de yī nián!” (Καλή Χρονιά)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2018 18:24
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Έχουμε μπει πλέον στη χρονιά του Σκύλου, κατά το κινέζικο ημερολόγιο, και όλα δείχνουν πως θα είναι μια καλή χρονιά για την αγορά των Containers.
Η αγορά συνεχίζει να βιώνει μια περίοδο άνθισης, ενώ το μέλλον παραμένει ευοίωνο για περαιτέρω ανάπτυξη.
Mετά από τις κινεζικούς εορτασμούς, επανερχόμαστε σιγά -σιγά σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Οι δείκτες για τα πλοία των 8.500 TEUs συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επέκταση χρονοναύλωσης ενός τέτοιου πλοίου για 12 μήνες από την COSCO στα $ 15,5Κ /ημέρα. Αυτή η ανοδική τάση φαίνεται πως θα συνεχιστεί.
Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 6-7000 TEUs, δε συνέβη κάτι αξιοσημείωτο στην αγορά της Ασίας την προηγούμενη εβδομάδα, όπως αναμενόταν, δεδομένων των κινέζικων διακοπών.
Πλέον, περιμένουμε να δούμε μεγαλύτερη δραστηριότητα και υψηλότερα ναύλα σ’ αυτή την αγορά.
Η περιορισμένη προσφορά των πλοίων χωρητικότητας 3.500 TEUs, και η εορτατιστική περίοδος στην Κίνα κράτησαν σε χαμηλά επίπεδα τη δραστηριότητα αυτού του τομέα, την προηγούμενη εβδομάδα.
Το μόνο κλείσιμο που αναφέρθηκε αφορά ένα πλοίο τύπου SHANGAI 3500, που ναυλώθηκε από την COSCO για $ 9.5 Κ/ημέρα στη Νοτιοανατολική Ασία.
Την ίδια εικόνα (στασιμότητας) εμφανίζουν και τα πλοία χωρητικότητας 2-3000 TEUs. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί πως 2 πλοία τύπου 2.100 TEUs-GEARED επέκτειναν τη χρονοναύλωσή τους με την EVERGREEN για 2-4 μήνες με $ 11Κ /ημέρα.
Tα νούμερα αυτά δείχνουν τόσο την έλλειψη χωρητικότητας στη Δυτ. Ακτή της Κεντρικής Αμερικής, όσο και τη δυσκολία αναπλήρωσής της.
Στα μικρότερα μεγέθη η εικόνα είναι ακόμα πιο θετική, αφού οι δείκτες διατηρούν τη δυναμική τους, καθώς και σε αυτά τα μεγέθη παρατηρείται έλλειψη χωρητικότητας.
Ειδικότερα όμως, τα πλοία χωρητικότητας 1100-700 TEUs εμφανίζουν άνοδο στους ναύλους τους, μετά από μερικές εβδομάδες στις οποίες τα ποσοστά είχαν κατά κάποιο τρόπο παγώσει.
Έτσι, ένα πλοίο αυτού του μεγέθους στην Ασία έκλεισε στα $6,8Κ /ημέρα (από $ 6,3Κ/ημέρα), σημειώνοντας αύξηση 8%.
Τέλος, στην περιοχή του Ατλαντικού δεν υπάχουν διαθέσιμα πλοία και η Καραϊβική φαίνεται να είναι η ισχυρότερη περιοχή. Αναμένουμε η αγορά να δείξει περαιτέρω βελτίωση, σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο.