Δεν έχει βρει ρυθμούς, ακόμα, η αγορά Ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2018 18:01
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Βόρειος Κορέα είδε τις εξαγωγές της προς την Κίνα να μειώνονται το Δεκέμβριο, ενώ το εμπόριο της περιορίστηκε λόγω των κυρώσεων από την Αγγλία, προκειμένου να εγκαταλείψει τα προγράμματα βαλλιστικών πυραύλων και πυρηνικών όπλων.
Οι εισαγωγές από τη Βόρειο Κορέα μειώθηκαν κατά 81,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας τα 54,34 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με Κινέζικες πηγές.
Οι ΗΠΑ παρακολουθούν με ιδιαίτερη ικανοποίηση αυτή την εξέλιξη. Οι κυρώσεις που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Σεπτέμβριο απαγόρευσαν την αγορά άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος, μολύβδου και θαλασσινών από τη Βόρεια Κορέα.
Η Κίνα εφήρμοσε τις κυρώσεις αυτές το Νοέμβριο. Θα πρέπει να σημειωθεί πως αν και η Κίνα αποτελεί την κύρια πηγή καυσίμων της Βόρειας Κορέας, ωστόσο δεν εξήγαγε καύσιμα στον γείτονά της το Νοέμβριο.
Επίσης, οι εξαγωγές της Κίνας προς τη Βόρεια Κορέα το Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 23,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτος, φτάνοντας στα 260 εκατ, δολάρια. Σε σύγκριση με το Νοέμβριο, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 9,7%. Συνολικά, για το 2017, οι εισαγωγές της Κίνας από τη Βόρεια Κορέα μειώθηκαν κατά 33% και περιορίστηκαν στα 1,72 δισ. Δολάρια.
Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές σιτηρών της Βραζιλίας αυξήθηκαν σημαντικά το 2017, λόγω της εξαιρετικής παραγωγής και της μεγάλης ζήτησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι εξαγωγές σόγιας αυξήθηκαν κατά 32% στα 68 εκατ. τόνους και του καλαμποκιού αυξήθηκαν κατά 34% στα 29 εκατ. τόνους, ενώ οι εξαγωγές σόγιας ειδικά προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 15 εκατ. τόνους.
Επίσης, οι μεγάλες μεταφορές καλαμποκιού κατά το 4ο τρίμηνο του 2017, βοήθησαν τη Βραζιλία να σημειώσει ρεκόρ εξαγωγών καλαμποκιού. Από τους σημαντικότερους πελάτες αποτελούν το Ιράν, που εισήγαγε πέρσι 4,8 εκατ. τόνους, η Αίγυπτος (3.2 εκατ. τόνους), και το Μπαγκλαντές (1 εκατ. τόνους), ενώ άνοδο σημείωσαν και οι ισπανικές εισαγωγές.
Η αύξηση των εξαγωγών των βραζιλιάνικων σιτηρών το 2017 συνέβαλε θετικά στην αγορά των Panamax, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων αυτού του μεγέθους που μεταφέρουν αυτό το σιτάρι προέρχεται από την Ινδία / Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ζήτηση.
Παρόλα αυτά, η αγορά δε δείχνει ακόμα να «βρίσκει τα πατήματά της» και οι περισσότερες υποαγορές (μεγέθη πλοίων και περιοχές) εμφανίζουν στασιμότητα.
Αναλυτικότερα:
CAPES
Ατλαντικός
Η αγορά του Ατλαντικού εμφανίζει στασιμότητα καθώς η προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε αυξομειώσεις, με μειωμένη δραστικότητα στα υπερατλαντικά ταξίδια ($ 25K /ημέρα, με πτώση $3,5Κ) και στα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή ($ 34K /ημέρα, με πτώση $1K). Η χωρητικότητα του Βόρειου Ατλαντικού εξακολουθεί να παρουσιάζει χαμηλά επίπεδα και μειώνεται περαιτέρω. Ωστόσο, με χαμηλές επιστροφές από τη Βραζιλία τα διαθέσιμα πλοία ανταγωνίζονται τώρα για φορτία προς Άπω Ανατολή και Transatlantic από το Β. Ατλαντικό.
Βραζιλία / Νότια Αφρική
Το ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) από την Βραζιλία έφτασε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13,5K /ημέρα, παρουσιάζοντας πτώση κατά $ 2,5Κ σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η Vale απουσιάζει ακόμα και υπάρχουν λίγα φορτία στην αγορά.
Ειρηνικός
To TCE για κυκλικό ταξίδι στον Ειρηνικό έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10K /ημέρα, μειωμένο κατά $ 4K, λόγω της μικρότερης δραστηριότητας των ανθρακορύχων σε συνδυασμό με τον τροπικό κυκλώνα Joyce, που χτύπησε τη Δυτική Αυστραλία. Αναμένουμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία αυτή την εβδομάδα, λαμβάνοντας υπόψιν τις καιρικές διαταραχές στην Κίνα και την Αυστραλία.
KAMSARMAX
Νότιος Ατλαντικός
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νότιας Αμερικής (ECSA) συνέχισε να εμφανίζει μεγάλες ποσότητες φορτίων σόγιας προς την Άπω Ανατολή, λόγω της ανταγωνιστικότερης τιμολόγησης από τον Κόλπο των ΗΠΑ. Τα Kamsarmaxes εξακολουθούν να κλείνουν περίπου στα $15.5Κ/ημέρα +$550Κ για ταξίδια προς Άπω Ανατολή. Αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα, αν και η ανοδική πορεία θα επηρεαστεί από μια χαλαρότερη αγορά στο Νότιο Ειρηνικό, η οποία θα φέρει περισσότερα ελεύθερα πλοία τις επόμενες εβδομάδες.
Βόρειος Ατλαντικός
Ο Βόρειος Ατλαντικός τις προηγούμενες μέρες κινήθηκε σε ιδιαίτερα θετικά επίπεδα. Υπήρξε σημαντική δραστηριότητα άνθρακα από την Ανατ. Ακτή των Ην. Πολιτειών και τη Βαλτική.
Τα υπερατλαντικά ταξίδια από την Αν. Ακτή των Ην. Πολιτειών και τη Βαλτική πληρώνουν ακόμη περίπου στα $12Κ, όμως η ανοδική τάση είναι περιορισμένη εκτός εάν ο Αμερικάνικος Κόλπος συνεχίσει τις εξαγωγές σιτηρών.
Νότιος Ειρηνικός
Λόγω της έλλειψης κινεζικών παραγγελιών άνθρακα, η αισιοδοξία της προηγούμενης περιόδου εξαλείφθηκε. Έτσι, η αγορά έπεσε κάτω από $9Κ για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία.
Ωστόσο, διατηρούμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία, λόγω της καθυστερημένης αναθέρμανσης στη ζήτηση του κινεζικού άνθρακα, εξαιτίας των χαμηλών αποθεμάτων και των χαμηλών θερμοκρασιών.
Βόρειος Ειρηνικός
Τα σιτηρά από τον Βόρειο Ειρηνικό και ο άνθρακας της Αν. Ακτής της Αυστραλίας συνεχίζουν να εισέρχονται στην αγορά και παρέχουν κάποιας μορφής στήριξη. Ωστόσο, η επίδραση στους δείκτες εξακολουθεί να είναι ελάχιστη, με τα ταξίδια του Β. Ειρηνικού και της της Αν. Ακτής της Αυστραλίας να φθάνουν στα $10Κ.
ULTRAMAX / SUPRAMAX
Ανατολική Ακτή Νότιας Αμερικής
Η αγορά την προηγούμενη εβδομάδα είχε αδύναμες τάσεις. Τα κλεισίματα για υπερατλαντικά ταξίδια φτάνουν στα $ 15.5Κ για τα SUPRAMAX και γύρω στο $ 17Κ για τα ULTRAMAX. Δεν υπάρχει αισιοδοξία για αυτή την εβδομάδα λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων.
USG / Β. Ακτή Ν. Αμερικής
Η αγορά εμφανίζει μεγαλύτερη δυναμική από την περασμένη εβδομάδα, λόγω έλλειψης άμεσης χωρητικότητας. Η πρόβλεψη για αυτή την εβδομάδα είναι πως αγορά θα παραμείνει καλή.
Μεσόγειος
Η αγορά στη Δυτική Μεσόγειο παραμένει σταθερή, όσον αφορά τα άμεσα διαθέσιμα πλοία, καθώς οι αγορές ncsa / usg / usec είναι περιορισμένες. Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας φαίνεται περισσότερο ισορροπημένη, αν και παραμένει η ασθενέστερη περιοχή του Ατλαντικού λόγω έλλειψης φορτίων.
Ευρώπη
Η αγορά της Ευρώπης εξακολουθεί να είναι υγιής με καλή ροή του scrap φορτίου με υψηλότερους δείκτες σε σχέση με το τελευταίο διάστημα. Αναμένουμε αυτή την εβδομάδα να παραμείνει σταθερή η συγκεκριμένη αγορά.
Νότια Αφρική
Για άλλη μια εβδομάδα η αγορά της Νοτ. Αφρικής έκλεισε θετικά. Τα ταξίδια προς Σιγκαπούρη / Ιαπωνία πληρώνουν $ 11,75Κ -$ 12Κ + 200Κ και τα ταξίδια προς Περσικό Κόλπο /Ινδία γύρω στα $ 11,25Κ -11,5Κ + 150Κ. Για αυτή την εβδομάδα περιμένουμε να δούμε εξασθένιση της αγοράς.
Περσικός Κόλπος /Ινδία
Η αγορά του Περσικού Κόλπου /Δυτ. Ακτή Ινδίας παρέμεινε σταθερή σε υγιή επίπεδα για άλλη μια εβδομάδα. Η αγορά της Αν. Ακτής της Ινδίας παρέμεινε επίπεδη, με τα διαθέσιμα πλοία να ξεπερνούν τα 70 πλοία. Εντούτοις, το ενδιαφέρον για χρονοναυλώσεις αυξάνεται σε όλο τον Ινδικό Ωκεανό με τους ναυλωτές να ερευνούν για ευέλικτες προσφορές περιόδου, δίνοντας την αίσθηση ότι η αγορά θα βελτιωθεί τις επόμενες εβδομάδες.
Ν.Α. Ασία
Η δραστηριότητα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Τα πλοία τύπου SUPRAMAX κινήθηκαν στα $ 8-9Κ για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία, έχοντας βάση τη Σιγκαπούρη. Δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές.