Θετικά ξεκινά ο χρόνος για την αγορά των Containers
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 15:43
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η αγορά των Containers κατά τη διάρκεια των εορτών, όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν υποτονική. Φαίνεται, όμως, να έχει ξαναρχίσει τη δραστηριότητά της με αρκετά ζωηρό τρόπο. Έτσι το νέο έτος ξεκίνησε με τον δείκτη να αυξάνεται κατά 10,3 μονάδες, που αντιστοιχεί σε αύξηση 1,71 %, σε σύγκριση με τις 20/12, ενώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η αύξηση φτάνει το 55 %.
Πάνω από τα μισά κλεισίματα της προηγούμενης εβδομάδας αφορούν νέες δουλειές και περισσότερες επιλογές έχουν αρχίσει να δηλώνονται. Ωστόσο, η προσφερόμενη χωρητικότητα στην αγορά δεν είναι ομοιόμορφη, με πολύ λίγα Post-Panamaxes και πλοία χωρητικότητας 2800 TEUs να υπερβαίνουν τη ζήτηση (μέχρι στιγμής), ενώ από την άλλη πλευρά, τα πλοία χωρητικότητας 2500 TEUs είναι σπάνια. Σχετικά με τα άλλα μεγέθη όπως για τα πλοία των 3500 TEUs και των 1700 TEUs, η αγορά φαίνεται να είναι πιο ισορροπημένη.
Σημαντική αύξηση σημειώνεται και για την μελλοντική δραστηριότητα. Οι προσδοκίες της ζήτησης για το 2018 είναι σύμφωνες με την ανάπτυξη του προηγούμενου έτους και εκτιμάται στο 4,5-5,5%. Σημείο προβληματισμού ακόμα αποτελεί το βιβλίο παραγγελιών που έχει προγραμματιστεί να φτάσει σε προσφερόμενη χωρητικότητα 1,75 εκατ. TEUs.
Ωστόσο, αυτό θα μετριαστεί λόγω της διάλυσης πλοίων συνολικής χωρητικότητας, περίπου 300.000 TEUs, και τις καθυστερήσεις μέχρι το 2019 των πλοίων χωρητικότητας, περίπου, 400.000 TEUs, που ισοδυναμεί με αύξηση του στόλου κατά 4,8%.
Όπως αναμένεται, η έμφαση δίνεται στα μεγαλύτερα πλοία και το 65% του φετινού βιβλίου παραγγελιών είναι για πλοία άνω των 14.000 TEUs. Επιπρόσθετα, υπήρξε συσσώρευση πλοίων χωρητικότητας 1.500-3.000 TEUs και σήμερα υπάρχουν 84 πλοία που πρόκειται να τεθούν σε υπηρεσία φέτος. Ωστόσο, από αυτά μόνο τα 35 ενδέχεται να ναυλωθούν.
Τέλος, εκτιμώντας πως η ζήτηση θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα, το 2018 αναμένεται να είναι πιο σταθερό καθώς οι τρεις μεγάλες συμμαχίες θα εδραιώσουν τις θέσεις τους.
Επίσης, οι εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν τυχόν ναυλώσεις, προκειμένου να συμπληρώσουν και να επεκτείνουν τους στόλους τους.