Η αγορά των CONTAINERS οδεύοντας στην εορταστική περίοδο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου 2017 12:51
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Καθώς το 2017 πλησιάζει στο τέλος του, βλέπουμε πως η αγορά θα τελειώσει φέτος και θα ξεκινήσει τη νέα χρονιά με μάλλον καλύτερα νούμερα, από ό, τι πέρυσι, αν και είχαμε κατά τη διάρκεια του έτους λίγα εποχιακά σκαμπανεβάσματα.
Οι τιμές για όλους τους τύπους πλοίων είναι υψηλότερες (+10-50%), δηλαδή κατά μέσο όρο έχουν αυξηθεί κατά $2860/ημέρα, σε σχέση με πέρσι.
Ο δείκτης ConTex, ο οποίος καταγράφει την πορεία της χωρητικότητας μεταξύ 1100 TEUs και 4250 TEUs, προς το παρόν, βρίσκεται στις 403 μονάδες, ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι ήταν στις 295.
Η δραστηριότητα παραμένει σχεδόν ίδια σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και οι Ιδιοκτήτες μπόρεσαν να δώσουν μικρές πριμοδοτήσεις, ιδίως για τα πλοία Panamax.
Είναι σαφές ότι η αγορά παραμένει σε χαμηλά ιστορικά επίπεδα και λίγοι Ιδιοκτήτες είναι σε θέση να κερδίζουν τόσα, ώστε να καλύπτουν το σύνολο των δαπανών τους, ιδίως όσον αφορά τα νεότευκτα πλοία τους.
Ωστόσο, το βιβλίο παραγγελιών φθάνει σε ένα διαχειρίσιμο επίπεδο σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια και η εποχή των εύκολων δανείων φθάνει στο τέλος. Ας ελπίσουμε πως δε θα δούμε μια επιστροφή στην υπερβολική παραγγελία νέων πλοίων. Έτσι, οι προοπτικές για την αγορά εμπορευματοκιβωτίων φαίνονται καλύτερες το επόμενο διάστημα.
Αναλυτικότερα, για τα πλοία πάνω από 3000 TEUs (ειδικά τα panamax και μεγαλύτερα) ήταν μια αρκετά ήσυχη εβδομάδα με περιορισμένη εμπορική δραστηριότητα χωρίς κλεισμένες συναλλαγές.
Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 2000 -3000 TEUs, δεν περιμένουμε μεγάλες αλλαγές για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους. Η δραστηριότητα για τα Gearless πλοία χωρητικότητας 2700/2800 TEUs συνεχίζεται σε αρκετά περιορισμένο ρυθμό. Για τα Geared πλοία, μπορούμε να αναφέρουμε το παράδειγμα της Turkon που έκλεισε στη Μεσόγειο το MV 'Norfolk Trader', χωρητικότητας 2492 TEUs, για χρονικό διάστημα 3 -4 μηνών στα $9,750 δολάρια /ημέρα.
Τέλος, για τα πλοία 1000 -2000 TEUs, τα FEEDERS 1700 TEUs φαίνεται να είναι από τους νικητές, όσον αφορά τη δραστηριότητα και την αύξηση των δεικτών για το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Στην Ασία, τα πλοία τύπου Wenchong καθώς και οι παλαιότεροι τύποι B-170 είναι σε θέση να εξασφαλίσουν χρονοναυλώσεις με ναύλα άνω των $ 8.000. Προχωρώντας στα μικρότερα πλοία των 1100 TEUs, παρατηρήσαμε κάποιες ακόμη απαιτήσεις την περασμένη εβδομάδα.