Πώς κινείται η αγορά των containers;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 06 Δεκεμβρίου 2017 15:23
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Θεωρείται πολύ πρόωρο να δώσουμε ένα στίγμα για την εξέλιξη της αγοράς ναύλων του 2017, πόσο μάλλον για τη νέα χρόνια. Είναι γεγονός πως ο κύκλος των Operator εμπορευματοκιβωτίων κλείνει με την πάροδο του χρόνου. Επίσης, μας κέντρισε το ενδιαφέρον το γεγονός ότι στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας η Hamburg Sued εξαγοράστηκε από την Maersk Line.
Δεδομένου ότι σπάνια εισέρχονται νέες εταιρείες στον κλάδο, η ναυλαγορά γίνεται όλο και πιο σφιχτή. Ωστόσο, αν και ο αριθμός των κλεισιμάτων της προηγούμενης εβδομάδας έχει μειωθεί σε σχέση με τις τελευταίες εβδομάδες, η ναυλαγορά παραμένει αρκετά ενεργή.
Αναλυτικότερα, τα πλοία άνω των 3000 TEUs, μετά από λίγες «χαλαρές» εβδομάδες κατάφεραν να εμφανίσουν αυξημένη ζήτηση. Να σημειώσουμε πως ένας αριθμός από σκάφη των 8000 TEUs βρίσκονται σε δυναμικές διαπραγματεύσεις.
Ωστόσο, οι όροι των διαπραγματεύσεων δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, αλλά πιστεύεται ότι είναι για σύντομο χρονικό διάστημα. Συνεπώς, απομένει να δούμε αν αυτή η δραστηριότητα των τελευταίων εβδομάδων θα έχει σταθεροποιητικό αντίκτυπο, αν και η προσφορά χωρητικότητας προς το τέλος του έτους είναι πιθανό να ξεπεράσει τη ζήτηση.
Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2000 -3000 TEUs και λαμβάνοντας υπόψη τη χωρητικότητα των gearless πλοίων, παρατηρούμε λιγότερη ζήτηση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του έτους. Συνεπώς, οι δείκτες χρονοναύλωσης άρχισαν να δείχνουν μια πτωτική τάση και τα κλεισίματα από τα $ 9Κ έπεσαν στα $ 8Κ, για τα πλοία τύπου 2800 Mipo. Σε σύγκριση με τα άλλα μεγέθη πλοίων, τα GEARLESS 2700 TEUs πλοία εμφάνισαν σταθερότητα με θετικά επίπεδα τιμών από τον Απρίλιο του 2017 μέχρι σήμερα.
Στην Ασία, η Maersk Line / MCC φαίνεται να είναι ο κύριος operator που επιθυμεί να πάρει 2700 TEU πλοία για ναύλωση. Έτσι, βρίσκονται σε συζητήσεις για να εξασφαλίσουν μερικούς μερικά πλοία τύπου 2800 Mipo για χρονοναύλωση.
Σχετικά με τα 2500 TEU πλοία, δεν άλλαξε η αγορά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στον Ατλαντικό, τα πλοία αυτά εξακολουθούν να έχουν ζήτηση και είναι σε θέση να επιτύχουν υψηλούς ναύλους σε σχέση με τις αγορές της Ασίας.
Τέλος, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1000 -2000 TEUs, τα 1700 TEUs πλοία συνεχίζουν να παρουσιάζουν σταθερή τάση ($ 9Κ), ενώ παρατηρούμε στις περιοχές της Καραϊβικής, της Μεσογείου και της Άπω Ανατολής να φτάνουμε τις $8Κ. Τα μικρότερα πλοία των 1100 TEUs δεν εμφάνισαν κάποια δραστηριότητα.