Θερμό το καλοκαίρι στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 06 Αυγούστου 2017 08:32
Σταθερά ανοδικά κινείται εν μέσω θέρους η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου με αποτέλεσμα ο βασικός δείκτης, ο Baltic Dry Index (BDI), να βρίσκεται πάνω από τι 1.000 μονάδες.
Από πέρυσι τον Αύγουστο μέχρι φέτος την ίδια περίοδο η αγορά χωρίς να κινείται θεαματικά ανοδικά, ξεκόλλησε από τα χαμηλά επίπεδα των 600 μονάδων και ήδη βρίσκεται πάνω από τις 1.000 μονάδες, ενώ διάχυτη είναι η αισιοδοξία μεταξύ των αναλυτών ότι ατ επόμενα χρόνια θα κινηθεί ακόμη καλύτερα.
Ο BDI έκλεισε την προηγούμενη Παρασκευή 4/8 στις 1.032 μονάδες ενώ ο δείκτης των μεγαλύτερων σε χωρητικότητα πλοίων των capes, ο BCI βρέθηκε στις 1.637 μονάδες. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes έφτασε στα 12.963 δολ όταν πέρυσι στις 5 Αυγούστου ήταν στα 5.446 δολ με τον BDI να βρίσκεται στα 636 μονάδες. Τελευταία φορά φέτος που ο BDI βρέθηκε πάνω από τις 1.000 μονάδες ήταν στις 12 Μαΐου ενώ το υψηλό έτους είναι στις 1.338 μονάδες από τις 29 Μαρτίου. Εκείνη την ημέρα ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes ήταν στα 20.560 δολ. Η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου κινήθηκε σταθερά ανοδικά και βρίσκεται τώρα στο υψηλότερο επίπεδο από τον προηγούμενο Μάιο ένα μήνα που παραδοσιακά η ζήτηση για πλοία αυξάνεται καθώς οι οικονομίες παγκοσμίως αποθεματοποιούν πρώτες ύλες ενόψει του θέρους, σημειώνουν οι αναλυτές. Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και όλοι θα περίμεναν να τηρηθεί η παράδοση που θέλει την αγορά υποτονική αυτή την περίοδο, εν τούτοις παρατηρείται μία συνεχή άνοδος των ναύλων όλο τον Ιούλιο και στις αρχές Αυγούστου. Ορισμένοι αναλυτές αποδίδουν την εξέλιξη αυτή στις καλύτερες προοπτικές της διεθνούς οικονομίας και την αυξημένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα.
Όμως για τις αμέσως επόμενες ημέρες με δεδομένη και μία ανάπαυλα στην αγορά των σιτηρών, αν δεν ενισχυθεί η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα, είναι πιθανή μία πρόσκαιρη οπισθοχώρηση του BDI.
Σύμφωνα πάντως, με τον οίκο αναλύσεων Drewry, η ανάκαμψη των ναύλων στην αγορά των bulk carriers θα συνεχιστεί παρά την αναβολή για δυο χρόνια της συνθήκης για την διαχείριση του θαλασσίου έρματος (BWMC) αναβολή που θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο προβλεπόμενος ρυθμός των διαλύσεων παλιότερου tonnage, και συνεπώς ο στόλος θα αυξάνεται με υψηλότερους ρυθμούς Ωστόσο η ζήτηση θα κινηθεί ακόμη ψηλότερα και οι ναύλοι σύμφωνα με τον Drewry θα κινηθούν ανοδικά.
Η ανάκαμψη στους ναύλους θα γίνει ακόμη πιο εμφανής το 2019 και το 2020, όταν θα εφαρμοστούν οι κανονισμοί του ΙΜΟ.