«Ξύπνησαν» οι Κινέζοι και γεννούν ελπίδες για καλύτερο 2017 στο χύδην ξηρό φορτίο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017 10:44
Αισιόδοξοι εμφανίζονται κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου για το 2017 και τα επόμενα χρόνια καθώς παρατηρείται μία αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακος. Επίσης να σημειωθεί ότι οι Clarksons εκτιμούν άνοδο του παγκόσμιο εμπορίου κατά 3,8% λόγω μιας απροσδόκητης αύξηση της κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα ωστόσο οι θετικές προσδοκίες μετριάζονται ελαφρώς καθώς αναμένεται επίσης άνοδο του στόλου κατά 2,7% έως 3,8%. Συνεπώς πολλά θα εξαρτηθούν από το σκραπάρισμα
Χαρακτηριστική πάντως, είναι η επισήμανση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΕΕΕ: To 2016 ήταν μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο. Η διεθνής ναυλαγορά πιέσθηκε ιδιαίτερα. Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) τον Φεβρουάριο του 2016 βρέθηκε στο χαμηλότερο σημείο από τη δημιουργία του, ενώ και ο κλάδος δεξαμενοπλοίων παρουσίασε αρκετές διακυμάνσεις. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας και το κόστος αναβάθμισης των παλαιότερων πλοίων σύμφωνα με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις δημιούργησε κινητικότητα στις διαλύσεις πλοίων. Το γενικότερο αίσθημα είναι ότι ήταν μια κακή χρονιά. Το 2017 ευτυχώς διαφαίνεται πιο υποσχόμενο. Παραμένει το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και η ανισορροπία με τη ζήτηση καθώς και οι δυσκολίες χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα λόγω και των επερχόμενων αλλαγών που επιβάλλει η Σύμβαση της Βασιλείας 3 και 4. Η αναμενόμενη όμως αύξηση, αν και μικρή, του παγκόσμιου εμπορίου, σε συνδυασμό, με τη συνεχιζόμενη τάση για διάλυση πλοίων, και τις αναπροσαρμογές στα προγράμματα ναυπηγήσεων, δηλαδή, τη μείωση των νέων παραγγελιών, την ακύρωση ορισμένων και την καθυστέρηση παραλαβής νεότευκτων, δημιουργεί προσδοκίες για μία καλύτερη πορεία της ναυλαγοράς και για καλύτερες αξίες των πλοίων.