«Έργο ίσον με το μηδέν» το 2016 για την ναυλαγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2016 09:10
«Έργο ίσον με το μηδέν», εκτιμά για το 2016 και για το ξηρού χύδην φορτίο ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».
Το άσχηµο 2015, αναφέρει στην εβδομαδιαία ανάλυση του, η αύξηση της προσφοράς του στόλου των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου κινήθηκε στο 2,4% περίπου από 757,9 εκ. DWT το 2014 στους 776,1 εκ. DWT, µετά διαλύσεων οι οποίες έκλεισαν στους 30,4 εκ. DWT.
Η αύξηση του Dry Bulk Seaborne Trade την ίδια περίοδο ήταν 0% και έκλεισε στους 4,681 εκ. τόνους. Για το 2016 οι προγραµµατισµένες παραδόσεις πλοίων είναι στους 92,7 εκ. DWT αλλά αν υποθέσουµε ότι ο αριθµός των διαλύσεων θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα µε το 2015 και πως ένα ποσοστό της τάξης του 20% θα µετακυληθεί, τότε το καθαρό ποσοστό αύξησης του στόλου για φέτος θα κυµανθεί στους 50 εκ. DWT, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.
Παράλληλα για το 2016 το Dry Bulk Seaborne Trade εκτιµάται ότι θα κλείσει στους 4,734 εκ. τόνους, δηλαδή αύξηση 1% ή 53 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Με µία απλουστευµένη εκτίµηση διαπιστώνουµε ότι για το 2016 η αύξηση του στόλου κατά 50 εκ. DWT καλύπτει πλήρως την αύξηση του Dry Bulk Seaborne Trade των 53 εκ. τόνων. Άρα, «Έργο ίσον µε το µηδέν…», συμπεραίνει ο κ. Γιώργος Λογοθέτης αναλυτής του ναυλομεστικού οίκου «G. Moundreas»
Τέλος ο ίδιος παραθέτει την άποψη του κ. Θανάση Μαρτίνο της Eastern Mediterranean Maritime, ο οποίος εκτιµά πως όταν οι τιµές των εµπορευµάτων και το δολάριο σταθεροποιηθούνε τότε θα αυξηθεί και η ζήτηση, εκτίµηση µε την οποία όπως σημειώνει ο κ. Λογοθέτης, συμφωνεί αλλά την βλέπει να υλοποιείτια στην καλύτερη περίπτωση µετά το καλοκαίρι.
Ο κ. Μαρτίνος, όπως ο ίδιος είπε, αναλαµβάνει το ρίσκο να προβλέψει ότι το 2016 ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων για µοντέρνα Capes θα κυµανθεί στα $ 10,000 την ηµέρα και στα Kamsarmax, Panamax και Supramax στα $ 8,000 – 9,000 την ηµέρα. Παράλληλα τόνισε πως η θετική πλευρά της όλης ιστορίας είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται για αγορά µοντέρνων πλοίων.