Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

«Έργο ίσον με το μηδέν» το 2016 για την ναυλαγορά ξηρού φορτίου

bdi123

«Έργο ίσον με το μηδέν», εκτιμά για το 2016 και για το ξηρού χύδην φορτίο ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Το άσχηµο 2015, αναφέρει στην εβδομαδιαία ανάλυση του, η αύξηση της προσφοράς του στόλου των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου κινήθηκε στο 2,4% περίπου από 757,9 εκ. DWT το 2014 στους 776,1 εκ. DWT, µετά διαλύσεων οι οποίες έκλεισαν στους 30,4 εκ. DWT.

Η αύξηση του Dry Bulk Seaborne Trade την ίδια περίοδο ήταν 0% και έκλεισε στους 4,681 εκ. τόνους. Για το 2016 οι προγραµµατισµένες παραδόσεις πλοίων είναι στους 92,7 εκ. DWT αλλά αν υποθέσουµε ότι ο αριθµός των διαλύσεων θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα µε το 2015 και πως ένα ποσοστό της τάξης του 20% θα µετακυληθεί, τότε το καθαρό ποσοστό αύξησης του στόλου για φέτος θα κυµανθεί στους 50 εκ. DWT, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.

Παράλληλα για το 2016 το Dry Bulk Seaborne Trade εκτιµάται ότι θα κλείσει στους 4,734 εκ. τόνους, δηλαδή αύξηση 1% ή 53 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Με µία απλουστευµένη εκτίµηση διαπιστώνουµε ότι για το 2016 η αύξηση του στόλου κατά 50 εκ. DWT καλύπτει πλήρως την αύξηση του Dry Bulk Seaborne Trade των 53 εκ. τόνων. Άρα, «Έργο ίσον µε το µηδέν…», συμπεραίνει ο κ. Γιώργος Λογοθέτης αναλυτής του ναυλομεστικού οίκου «G. Moundreas» 

Τέλος ο ίδιος παραθέτει την άποψη του κ. Θανάση Μαρτίνο της Eastern Mediterranean Maritime, ο οποίος εκτιµά πως όταν οι τιµές των εµπορευµάτων και το δολάριο σταθεροποιηθούνε τότε θα αυξηθεί και η ζήτηση, εκτίµηση µε την οποία όπως σημειώνει ο κ. Λογοθέτης, συμφωνεί αλλά την βλέπει να υλοποιείτια στην καλύτερη περίπτωση µετά το καλοκαίρι.

Ο κ. Μαρτίνος, όπως ο ίδιος είπε, αναλαµβάνει το ρίσκο να προβλέψει ότι το 2016 ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων για µοντέρνα Capes θα κυµανθεί στα $ 10,000 την ηµέρα και στα Kamsarmax, Panamax και Supramax στα $ 8,000 – 9,000 την ηµέρα. Παράλληλα τόνισε πως η θετική πλευρά της όλης ιστορίας είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται για αγορά µοντέρνων πλοίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter