Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Οι εξαγωγές σιδήρου της Κίνας στηρίζουν τη ναυτιλία

cape

Ξαφνική αντιστροφή της πτωτικής πορείας του BDI έλαβε χώρα την τελευταία εβδοµάδα µε τα Capes ουσιαστικά να πραγµατοποιούν ένα ράλι ανόδου, τα Panamax να σηµειώνουν οριακή άνοδο ενώ τα Supramax και τα Handysize σηµείωσαν οριακή πτώση, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Στις 14 Σεπτεµβρίου ο BDI είχε κλείσει στις 805 µονάδες µε τον υποδείκτη των Capes (BCI) στις 1,185 µονάδες και τον µέσο όρο ηµερησίων εσόδων στα $ 8,509. Σε διάστηµα 4 ηµερών, στις 18 Σεπτεµβρίου, ο BDI αυξήθηκε κατά 19% περίπου, στις 960 µονάδες και ο υποδείκτης των Capes (BCI) αυξήθηκε κατά 68%, από τις 1,185 µονάδες στις 1,995 µονάδες, σηµατοδοτώντας αύξηση του µέσου όρου των ηµερησίων εσόδων κατά 72% περίπου, από τα $ 8,509 στα $ 14,658.

Στην πραγµατικότητα ο BDI αυξήθηκε κατά 18% περίπου σε διάρκεια 2 ηµερών, την Πέµπτη και την Παρασκευή, αύξηση η οποία είναι η µεγαλύτερη αύξηση διηµέρου από τον Φεβρουάριο του 2009.
Για άλλη µία φορά η θετική πορεία του δείκτη εστιάζεται στις εισαγωγές της Κίνας που όπως αποδεικνύεται η επιβράδυνση της οικονοµίας της δεν έχει ακόµη επιφέρει δραµατικές µειώσεις στις εισαγωγές εµπορευµάτων και ιδιαίτερα στο Iron Ore, τουλάχιστον µέχρι στιγµής.

Σύµφωνα µε τα τελευταία στοιχεία, ο µηνιαίος µέσος όρος εισαγωγών Iron της Κίνας για το 2015 είναι στους 76,67 εκ. τόνους, ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα µε το 2014 το οποίο ήταν µία υψηλή χρονιά αν αναλογισθούµε ότι ο µηνιαίος µέσος όρος του 2013 ήταν στους 66,16 εκ τόνους.

Αναφερόµενη σε αυτό το θέµα η Commodore Research έχει επισηµάνει ότι υπάρχει λάθος αντίληψη µεταξύ των επενδυτών ότι η Κίνα έχει µειώσει τις αγορές Iron Ore καθώς χαρακτηριστικά αναφέρει πως σύµφωνα µε τις δικές τους εκτιµήσεις η Κίνα αγοράζει κάθε τόνο που οι εταιρείες εξόρυξης θέλουν να πουλήσουν.

Σε συνέχεια των επισηµάνσεων µας αναφορικά µε την επιβράδυνση στην Κίνα και την πιθανή αρνητική επίδραση στην ναυλαγορά, όπου συνεχίζουµε να πιστεύουµε πως είναι ακόµη νωρίς να εξάγουµε συµπεράσµατα, ιδιαίτερα για το πόσο θα επηρεάσει την ναυλαγορά, αξίζει σύντοµα να αναλύσουµε γιατί οι εισαγωγές Iron Ore συνεχίζουν και βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, καθώς εισάγει περισσότερο από ότι χρειάζεται για εσωτερική κατανάλωση, τη στιγµή που η οικονοµία επιβραδύνει. Ό λόγος είναι απλά ότι η Κίνα εισάγει Iron Ore για να παράξει σίδηρο προς εξαγωγή, τονίζει ο αναλυτής Γιώργος Λογοθέτης του «G. Moundreas».

Εκτιµάται ότι οι Κινεζικές εξαγωγές σιδήρου για το 2015 θα αυξηθούν κατά 21% και θα ξεπεράσουν τους 110 εκ. τόνους όταν το 2013 ήταν στους 53 εκ. τόνους. Ο όγκος των εξαγωγών τον Ιούλιο αυξήθηκε κατά 9,5% φτάνοντας συνολικά τους 9,73 τόνους. ενώ για τους πρώτους 7 µήνες του έτους οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 27% φτάνοντας συνολικά τους 62,13 εκ. τόνους, νούµερο το οποίο αποτελεί και ιστορικό υψηλό για την αντίστοιχη περίοδο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter