Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε χαμηλό έξι ετών οι ναύλοι των capes

baltic dry index

Αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα της αγοράς, με τον BDI από τις αρχές Μαρτίου να συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρά σημεία αντίστασης περί των 550 μονάδων περίπου.

Το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς παραμένει η συνεχιζόμενη αρνητική πορεία των Capes και η οριακή θετική πορεία των Panamax (στα ήδη χαμηλά επίπεδα όμως) των Supramax και των Handysize.

Αναφορικά με τα Capes, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, τα έσοδα τους, τους τελευταίους 2 μήνες έχουν φτάσει σχεδόν σε χαμηλό 6 ετών και σύμφωνα με εκτιμήσεις η εικόνα αυτή θα συνεχιστεί μέχρι και τον Ιούνιο καθώς από τη μία υπάρχει υπέρ-προσφορά πλοίων ενώ από την άλλη υπάρχει έλλειψη φορτίων.

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο των Fearnley’s ότι υπάρχει και κάποιο όριο στη ζήτηση του μεταφερόμενου διά θαλάσσης Iron Ore και Coal. Τα Charter Rates από την Δυτική Αυστραλία στην Κίνα έπεσαν στα $ 4,46 τον τόνο συγκριτικά με $ 4,51 την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή σε απόσταση αναπνοής από το $ 4,12 τον τόνο στις 12 Ιανουαρίου φέτος, το οποίο ήταν και το χαμηλότερο σημείο από τον Δεκέμβριο του 2008.

Σχετικά με τα Panamax, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι για το άμεσο διάστημα, δηλαδή τις επόμενες 7-10 ημέρες, τα Charter Rates θα δεχθούν πιέσεις καθώς η ζήτηση θα είναι μικρότερη της προσφοράς, ιδιαίτερα προς Ινδία, Ινδονησία και Νότια Κίνα.

Στον αντίποδα, η κατάσταση στην περιοχή του North Pacific είναι η καλύτερη από όλες τις άλλες περιοχές με τα Rates για Panamax Transpacific voyage να σκαρφαλώνουν στα $ 5,370 την ημέρα, το υψηλότερο σημείο από τις 2 Ιανουαρίου και περίπου $ 370 αύξηση την ημέρα από τα $ 5,003 την ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα.

Υπάρχουν πληροφορίες ότι η πτώση των εσόδων των Panamax στα Trans-Atlantic Coal routes, λόγω της μείωσης της ζήτησης από την Ευρώπη, έχει οδηγήσει αρκετούς πλοιοκτήτες στο να προτιμήσουν την λύση του idle των πλοίων για μερικές ημέρες από το να δεχθούν τα χαμηλά rates που επικρατούν στην αγορά.

Σύμφωνα με την Platts, τα rates για μεταφορά Coal από Hampton Roads, Virginia στο Rotterdam την εβδομάδα που μας πέρασε ήταν στα $ 7,75 τον τόνο, όταν μία εβδομάδα νωρίτερα ήταν στα $ 11,50 τον τόνο, δηλαδή μείωση κατά $ 3,75 τον τόνο.

Αντίστοιχα, τα Charter Rates για τα Supramax, «σκαρφάλωσαν» περίπου στα $ 8,000 την ημέρα, για round trip West Coast India, συγκριτικά με $ 7,000 την ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα.

Το «θετικό» στοιχείο στην όλη εικόνα, είναι η μείωση των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία τους τελευταίους μήνες γεγονός που θα βοηθήσει την αγορά από το 2016 και μετά, αλλά και η πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων (θετικό για τους αγοραστές, αρνητικό για τους πωλητές), καθώς υπάρχουν δελεαστικές ευκαιρίες για εταιρίες που έχουν ισχυρή κεφαλαιακή βάση (ρευστότητα) ή/και πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση.

Πάντως, όπως πάντα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ελκυστικές ευκαιρίες στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, αρκετοί πλοιοκτήτες εκτιμούν ότι οι τιμές θα διορθώσουν περαιτέρω και κρατούν στάση αναμονής ώστε να τοποθετηθούν αργότερα, με όποιο ρίσκο βέβαια αυτό μπορεί να ελλοχεύει, καθώς όπως η εμπειρία έχει αποδείξει, περιμένοντας το bottom της αγοράς, κάποιοι χάνουν την αγορά!

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter