Πως παίζεται το «παιχνίδι» με το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014 09:29
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εξελίξεις σχετικά με το σιδηρομετάλλευμα (Iron Ore), καθώς κάποιοι αναφέρουν ότι η επιβράδυνση της Κίνας, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση παραγωγής σιδήρου, θα επηρεάσει αρνητικά και το εμπόριο του Iron Ore.
Ενδεχομένως, σημειώνει ο οικονομικός αναλυτής της «George Moundre;as»Γιώργος Λογοθέτης, η λογική αυτή να ισχύει για το ιδιαίτερα άμεσο μέλλον, αλλά αν συμπεριλάβουμε όλες τις μεταβλητές στο σενάριο πρόβλεψης, το αποτέλεσμα μάλλον είναι θετικό για το εμπόριο του Iron Ore και κατά συνέπεια για την πορεία των ναύλων.
Εν περιλήψει, εξηγεί ο κ. Λογοθέτης, οι μεγαλύτεροι παραγωγοί Iron Ore σε Βραζιλία και Αυστραλία, εκτιμούν ότι ο αριθμός των φορτίων προς εξαγωγή θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ καθώς το μειωμένο κόστος παραγωγής έχει αντισταθμίσει την πτώση των τιμών του εμπορεύματος ενώ η ζήτηση από την Κίνα θα αυξηθεί καθώς η πτώση των τιμών σε συνδυασμό με το μη ανταγωνιστικό, υψηλό κόστος παραγωγής έχει οδηγήσει στο κλείσιμο αρκετών ορυχείων.
Παράλληλα, να υπενθυμίσουμε ότι το Κινεζικό Iron Ore υστερεί σε ποιότητα με αυτό της Βραζιλίας και της Αυστραλίας. Σύμφωνα με τη Goldman Sachs, η πτώση των τιμών του Iron Ore θα οδηγήσει ακόμη περισσότερα Κινεζικά ορυχεία να κλείσουν, δημιουργώντας έτσι την ανάγκη για αύξηση των εισαγωγών, γεγονός που έχει ήδη οδηγήσει τις μεγάλες εταιρείες της Βραζιλίας και της Αυστραλίας σε επενδύσεις για αύξηση της παραγωγής.
Η J. P Morgan Chase & Co. αναφέρει πως οι τιμές παράδοσης Iron Ore στην Κίνα κυμαίνονται περί των $ 85 τον τόνο, παρουσιάζοντας μείωση κατά 37% από τον Δεκέμβριο του 2013 και έχοντας φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009. Με αυτά τα επίπεδα των τιμών αρκετά Κινεζικά ορυχεία θα κλείσουν, καθώς το κόστος παραγωγής – Break Even Cost - για περίπου 80% των ορυχείων είναι μεταξύ $ 80 - $ 90 τον τόνο.
Την ίδια στιγμή το Break Even Cost της Rio Tinto είναι στα $ 42, της BHP στα $ 51 και της Vale στα $ 60 τον τόνο και όπως προαναφέραμε για καλύτερη ποιότητα (62% περιεκτικότητα σε σίδηρο) από το Κινεζικό.
Θετικά είναι τέλος να νέα για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου, και από το μέτωπο της Ινδονησίας αναφορικά με την απαγόρευση των εξαγωγών σε Nickel και Bauxite. Τελευταία, υπάρχουν σημάδια ότι πιθανόν το τοπίο να αρχίζει να αλλάζει καθώς πρόσφατα 2 από τις μεγαλύτερες εταιρείες, η Sebuku Iron Lateritic Ores (SILO) και η Lumbung Mineral Sentosa ήρθαν σε συμφωνία με την κυβέρνηση και πληρώνοντας κάποιους πρόσθετους φόρους τους επιτράπηκε να εξάγουν εμπορεύματα.
Με αφορμή τα ανωτέρω, ο Jan Kastrap-Nielsen, Πρόεδρος της J. Lauritzen, μίας από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων στον κόσμο, χαρακτηριστικά ανάφερε πως αναμένει την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου να ανακάμψει το υπόλοιπο του 2014 και προς το 2015, λόγω του Grain Season στο Βόρειο ημισφαίριο αλλά και την πιθανή άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών από την Ινδονησία.