Κέρδη 2,6 δις ευρώ για την Hapag-Lloyd
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2025 06:07

Η τελευταία ετήσια έκθεση της Hapag-Lloyd δείχνει ελαφρά βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων για το 2024, με τα έσοδα να αυξάνονται στα 18,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το EBITDA του Ομίλου αυξήθηκε στα €4,6 δισ., ενώ το EBIT βελτιώθηκε σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας τα €2,6 δισ..
Στα €2,4 δισ., τα κέρδη του Ομίλου ήταν χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω των μειωμένων εσόδων από τόκους και των μεγαλύτερων φορολογικών εξόδων.
Ο Rolf Habben Jansen, Διευθύνων Σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG, δήλωσε: «Σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, πέτυχαμε σταθερά αποτελέσματα και αυξήσαμε περαιτέρω την ικανοποίηση των πελατών. Έχουμε εδραιώσει και επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές μας στους τερματικούς σταθμούς υπό την επωνυμία Hanseatic Global Terminals. Εργαστήκαμε σκληρά για να βελτιώσουμε περαιτέρω τις διαδικασίες που θα αποφέρουν αποτελέσματα τα επόμενα χρόνια και εντείναμε τις επενδύσεις μας στην ψηφιοποίηση και την κατάρτιση των ανθρώπων μας. Τέλος, ξεκινήσαμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων στην ιστορία της εταιρείας μας, το οποίο θα μας επιτρέψει να εκσυγχρονίσουμε περαιτέρω και να απανθρακοποιήσουμε τον στόλο μας».
Το 2024, ο όγκος των τακτικών γραμμών αυξήθηκε κατά 4,7% στα 12,5 εκατομμύρια TEU (2023: 11,9 εκατομμύρια TEU), ενώ ο μέσος ναύλος παρέμεινε σταθερός στα 1.492 USD/TEU (2023: 1.500 USD/TEU).
Παρά το υψηλότερο κόστος μεταφοράς λόγω της αναδρομολόγησης πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το EBITDA αυξήθηκε στα 4,5 δισ. ευρώ, ενώ το EBIT παρέμεινε αμετάβλητο στα 2,5 δισ. ευρώ.
Το 2024, το EBITDA του τομέα Terminal & Infrastructure βελτιώθηκε στα 139 εκατομμύρια ευρώ, λόγω εξαγορών το προηγούμενο έτος. Το EBIT αυξήθηκε στα 66 εκατομμύρια ευρώ.
Για το 2025, η Εκτελεστική Επιτροπή αναμένει ότι το EBITDA του Ομίλου θα κυμανθεί από €2,4 έως €3,9 δισ. και το EBIT του Ομίλου από €0,0 έως €1,5 δισ..
Οι προοπτικές αυτές είναι αβέβαιες λόγω των ευμετάβλητων ναύλων και των γεωπολιτικών προκλήσεων.
Ο Jansen πρόσθεσε: «Το 2025 ξεκινάμε πολύ καλά με το Gemini,, αλλά το οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον παραμένει εύθραυστο. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένουμε ότι τα κέρδη το 2025 θα είναι χαμηλότερα από ό, τι το 2024. Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, θα υλοποιήσουμε το δίκτυο Gemini και αναμένουμε να θέσουμε νέα πρότυπα όσον αφορά την αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος. Θα παρακολουθούμε πολύ στενά το μοναδιαίο κόστος μας και θα επικεντρωθούμε στο να γίνουμε ακόμα πιο αποδοτικοί και φιλικοί προς το κλίμα».