Πάνω απο 4 δισ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου Grimaldi
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024 23:56
Στο επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου, που ξεπερνάει τα 4 δισ. ευρώ αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Grimaldi Group κ. Emanuele Grimaldi στο XXVI Euromed Convention From Land to Sea, πoυ πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 11/10 στην Αθήνα.
Οι εργασίες του XXVI Συνεδρίου Euromed ξεκίνησαν με τις κεντρικές βιντεοσκοπημένες ομιλίες του Χρήστου Στυλιανίδη (Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) και του Paolo Cuculi (Πρέσβης της Ιταλίας στην Ελλάδα). Στην εναρκτήρια ομιλία του στη σύνοδο, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi Emanuele Grimaldi παρουσίασε έναν εκτενή απολογισμό των κύριων γεγονότων των δύο τελευταίων ετών του Ομίλου. Υπογράμμισε τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν από το 2022, όχι μόνο στην επέκταση του στόλου, αλλά και σε στην ολοκληρωμένη εφοδιαστική αλυσίδα.
Ο όμιλος Grimaldi επενδύει σε νέα πλοία, τα οποία θα μειώσουν περαιτέρω τη μέση ηλικία του στόλου του - που είναι ήδη 40% χαμηλότερη από εκείνη του παγκόσμιου στόλου ro-ro.
Επτά νέα πλοία έχουν παραδοθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Άλλα 20 πλοία βρίσκονται επί του παρόντος υπό κατασκευή, συμπεριλαμβανομένων δεκαεπτά μεταφοράς φορτηγών και αυτοκινήτων (PCTCs) 9.000 CEU, σχεδιασμένων για τη μεταφορά τόσο ηλεκτρικών όσο και συμβατικών οχημάτων, καθώς και άλλων τύπων κυλιόμενου φορτίου: όλα τα νέα PCTCs θα είναι πιστοποιημένα με τον χαρακτηρισμό κλάσης «Ammonia Ready» που απονέμεται από το RINA (Ιταλικό Ναυτικό Μητρώο) και, ως εκ τούτου, μπορούν να μετατραπούν για τη μελλοντική χρήση αμμωνίας ως καυσίμου με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, μέχρι το τέλος του 2024 θα πραγματοποιηθούν παραγγελίες για εννέα νέα πλοία ro-pax για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών στη Μεσόγειο και τη Βαλτική Θάλασσα.
Επενδύσεις σε λιμάνια
Ο όμιλος Grimaldi έχει επίσης επενδύσει σημαντικά στην απόκτηση λιμενικών τερματικών σταθμών και στη δημιουργία νέων ναυτιλιακών πρακτορείων, με στόχο τη συνεχή επέκταση στον ευρύτερο τομέα της εφοδιαστικής. Νωρίτερα φέτος, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εξαγορά του 100% του τερματικού σταθμού Darsena Toscana στο Λιβόρνο και του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του λιμανιού του Ηρακλείου. Το 2022 και το 2023, αντίστοιχα, πραγματοποιήθηκαν ανάλογες επενδύσεις στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και στον πολυχρηστικό τερματικό σταθμό του Άμστερνταμ, ο οποίος παραχωρήθηκε στον όμιλο Grimaldi.
Ο Όμιλος απέκτησε επίσης τον έλεγχο του πρακτορείου Niels Winter στη Δανία και αύξησε τα μερίδιά του στα πρακτορεία Grimaldi France, Grimaldi Maroc και Grimaldi Cote d'Ivoire.
«Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή για το μέλλον της ναυτιλίας και των logistics. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από παγκόσμια ζητήματα, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, το αυξημένο κόστος του χρήματος, ο πληθωρισμός και μια νέα μορφή προστατευτισμού, με τον πολλαπλασιασμό των μονομερών εμπορικών φραγμών», δήλωσε ο Emanuele Grimaldi. «Ο Όμιλός μας έχει ακολουθήσει μια συνειδητή στρατηγική, σύμφωνα με την οποία προσπαθούμε να είμαστε ενεργός πρωταγωνιστής της εποχής μας, ερμηνεύοντας και αναπτύσσοντας τις οικονομικές τάσεις, ενώ παράλληλα υπερασπιζόμαστε την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Τα αποτελέσματά μας μιλούν από μόνα τους: σήμερα ο στόλος μας, που αποτελείται από 140 πλοία, ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, ενώ οι θαλάσσιες υπηρεσίες μας είναι απόλυτα ενσωματωμένες με εκείνες που παρέχονται από τους τερματικούς σταθμούς που ανήκουν εξ ολοκλήρου σε εμάς, ως μέρος μιας τέλειας εφοδιαστικής αλυσίδας».
Οι εργασίες του XXVI Euromed Convention From Land to Sea, συνεχίστηκαν με το πρώτο πάνελ με θέμα «Προώθηση και επίτευξη της καινοτομίας: κινητήρια δύναμη για καθαρές μηδενικές εκπομπές». Στη συζήτηση - την οποία συντόνισε ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS - συμμετείχαν οι Chris Bonnett (Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δημοσίων Έργων της Μάλτας), Maja Bakran Marcich (Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών, Ευρωπαϊκή Επιτροπή), Roel Hoenders (Επικεφαλής του Τμήματος Δράσης για το Κλίμα και Καθαρού Αέρα, Τμήμα Θαλάσσιου Περιβάλλοντος - Γραμματεία ΙΜΟ), Ugo Salerno (Πρόεδρος της RINA), Roger Holm (Πρόεδρος της Wärtsilä Marine & Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Wärtsilä) και Dario Bocchetti (Επικεφαλής του Τμήματος Εξοικονόμησης Ενέργειας, Ε&Α και Σχεδιασμού Πλοίων, Όμιλος Grimaldi).
Το δεύτερο πάνελ, με θέμα «Ο ρόλος του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στην ενίσχυση των λιμενικών δραστηριοτήτων στην ευρωμεσογειακή περιοχή», συντόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC. Συμμετείχαν οι Μηνάς Παπαδάκης (Διευθύνων Σύμβουλος του Λιμένα Ηρακλείου), Pino Musolino (Πρόεδρος των λιμένων της Βορειοδυτικής Ιταλίας), Andrea Annunziata (Πρόεδρος των λιμένων της Κεντρικής-Δυτικής Ιταλίας) και Guido Grimaldi (Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και Πρόεδρος της ALIS).
Η συνέντευξη τύπου
Στη συνέχεια σε συνέντευξη τύπου ο Emanuele Grimaldi ανέφερε ότι δυο από τα ropax που θα ναυπηγήσει ο όμιλος θα διατεθούν στην θυγατρική του Μινωϊκές Γραμμές και τα οποία θα εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο. Δύο ακόμη ro pax που θα ναυπηγηθούν θα δρομολογηθούν στις γραμμές Ιταλίας – Ελλάδας.
Συνολικά οι επενδύσεις του Ομίλου Grimadli σε νέα πλοία ξεπερνούν τα 4 δις. ευρώ