«Ράλι» για το… «μινεράλι»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Αυγούστου 2017 17:15
Αρκούντως αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για τον τομέα των bulk carriers πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων και δη σιδηρομεταλλευμάτων. Αιτία η Κίνα ετοιμάζεται να ξεπεράσει το περσινό ρεκόρ των 1 δισεκατομμυρίων τόνων στις εισαγωγές της. Σύμφωνα με τα στοιχεία οι διαπραγματεύσεις για παραδώσεις Σεπτεμβρίου έχουν αγγίξει, ενδεχομένως και ξεπεράσει τα 620 γουάν τον τόνο με δεδομένο ότι η ζήτηση για χάλυβα αυξάνει με την Κίνα να είναι έτοιμη να «προσφέρει» στην εν λόγω αγορά. Όπως αποκαλύπτει σήμερα σε δημοσίευμά της η naftemporiki.gr η θετική ρότα της ναυλαγοράς αποτυπώθηκε έως έναν βαθμό και στην πορεία των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, οι οποίες κατέγραψαν θετικές αποδόσεις την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τη Morgan Stanley. Ειδικότερα όπως αναφέρεται ο Baltic Dry Index (BDI), ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ανέβηκε χθες στις 1.036 μονάδες, επίπεδα στα οποία είχε να βρεθεί από τις 3 Μαΐου, όταν έκλεισε στις 1.034 μονάδες. Η συνέχεια ήταν απογοητευτική, ωστόσο, από τις 10 Ιουλίου, που έπεσε στις 820 μονάδες, ξεκίνησε ένα ανοδικό σερί τεσσάρων εβδομάδων, για να φθάσει χθες στις 1.036 μονάδες. Ενώ παραδοσιακά το καλοκαίρι η ναυλαγορά είναι συνήθως υποτονική, φέτος φαίνεται ότι η τάση έχει αντιστραφεί. Μόνο την προηγούμενη εβδομάδα ο BDI αυξήθηκε κατά 11% καθοδηγούμενος κυρίως από ένα ράλι στους ναύλους των capes, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 42% μέσα σε μία εβδομάδα και έφτασαν στα επίπεδα των 13.000 δολ. Σε μηνιαία βάση, αναφέρει η Morgan Stanley, η άνοδος των ναύλων στα capes αγγίζει το 61%.