Τετ01152025

Last updateΤετ, 15 Ιαν 2025 6pm

Στα ύψη οι ζημιές της DryShips λόγω της Ocean Rig

Στο αστρονομικό ύψος των 1,44 δισ. δολ ανήλθαν οι ζημιές της DryShips για το δεύτερο τρίμηνο του 2015, σαν αποτέλεσμα της απόσχισης της θυγατρικής Ocean Rig, που διαχειρίζεται ένα στόλο από drillships και εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων και εξόρυξης υδρογονανθράκων.
Ειδικότερα, η Dryships ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ζημιά ύψους 1,44 δισ. δολ. έναντι ζημιών μόλις 5,6 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014, καθώς δεν ενσωματώνονται πλέον (μετά την 8 Ιουνίου 2015) τα αποτελέσματα της Ocean Rig στην Dryships λόγω μείωσης του ποσοστού μετοχών που κατέχει η δεύτερη στην πρώτη κάτω από το 50%, με αποτέλεσμα έκτακτες εφάπαξ ζημιές άνω των 1,3 δισ. δολ.
Η πτώση του ποσοστού κάτω του 50% του μετοχικού κεφαλαίου σημειώθηκε πρόσφατα με την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανταλλαγής δανείου ύψους 120 εκατ. δολ. της Ocean Rig προς τη μητρική της Dryshsips με μετοχές της Οcean Rig.-
Τα έσοδα τριμήνου
Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα έσοδα της Dryships μειώθηκαν στα 403,18 εκατ. δολ. έναντι 527,67 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από τον τομέα του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στα 42,23 εκατ. δολ. έναντι 49,61 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2015, ενώ τα έσοδα από τον τομέα των δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν στα 54,8 εκατ. δολ. έναντι 36,6 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν ο κλάδος έχει θετική ρότα.
Τα έσοδα από τα drillships μειώθηκαν στα 323,7 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, τα συνολικά έσοδα της Dryships ανήλθαν στα 895,29 εκατ. δολ. έναντι 985,15 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Οι ζημιές της εταιρείας έφθασαν τα 1,49 δισ. δολ. έναντι ζημιών 40,18 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Τα έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μειώθηκαν στα 87,83 εκατ. δολ. έναντι 103,02 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, ενώ τα έσοδα από τα δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν στα 104,87 εκατ. δολ. έναντι 79,93 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από την Ocean Rig μειώθηκαν στα 725,8 ετ. δολ. έναντι 802,19 εκατ. δολ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014.
Μη καταβολή μερισμάτων
Να σημειωθεί επίσης ότι το διοικητικό συμβούλιο της Ocean Rig αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή μερισμάτων επικαλούμενο τις συνθήκες στην αγορά γεωτρήσεων, καθώς η μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και η αύξηση των διαθεσίμων μονάδων γεώτρησης δεν επιτρέπουν βραχυπρόθεσμα βελτίωση της συγκεκριμένης αγοράς. Πάντως να σημειωθεί ότι η Ocean Rig στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 είχε κέρδη ύψους 74,9 εκατ. δολ έναντι 69,6 εκατ. δολ. πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 8,2 εκατ. δολ. στα 433,2 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2104.
Η Dryships βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, καθώς προχωρεί και στην πώληση των δεξαμενοπλοίων σε private εταιρείες του κ. Οικονόμου. Η συμφωνία προβλέπει την αγορά των δέκα πλοίων αντί 536 εκατ. δολαρίων. Ηδη έχει παραδώσει πέντε δεξαμενόπλοια, ενώ αναμένεται να παραδώσει στον νέο ιδιοκτήτη τα υπόλοιπα πέντε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2015.
Αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρείας, ο κ. Οικονόμου σημειώνει ότι η πρόσφατη βελτίωση στους ναύλους ξηρού φορτίου δεν σημαίνει σημαντικές αλλαγές επί το θετικότερο για το μέλλον με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να παραμένουν για τον κλάδο.
Η πορεία της μετοχής
Η μετοχή της Dryships διαπραγματεύεται σε μία τιμή χαμηλότερη του ενός δολαρίου (0,45 δολ.) και πρέπει μέχρι τις 12 Οκτωβρίου να βρεθεί και πάλι πάνω από το ένα δολάριο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της χρηματιστηριακής νομοθεσίας, διαφορετικά θα διαγραφεί από το χρηματιστήριο.
Η διοίκηση σχεδιάζει reverse split, ωστόσο δεν συμπλήρωσε την απαιτούμενη απαρτία στην τελευταία συνέλευση και εκτιμάται ότι θα λάβει μία νέα προθεσμία για επιπλέον 180 ημέρες από τις χρηματιστηριακές αρχές για να προσαρμοσθεί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.

πηγη: naftemporiki.gr

Αυξάνονται και πληθύνονται τα ψυγεία εμπορευματοκιβώτια

Drewry reeferΓια αύξηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων κάνουν λόγο τα τελευταία στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας αλλά και του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων –ψυγείων που διακινούνται με πλοία του τομέα.

Σε «ρότα» συνένωσης Cosco και China Shipping

cosco olp provlitaΣε «ρότα» συνένωσης φαίνεται ότι εισέρχονται Cosco και China Shipping καθώς οι εξ Ασίας πληροφορίες θέλουν υψηλόβαθμα στελέχη και των δύο μεγάλων Κινεζικών εταιριών να βρίσκονται σε φάση συνομιλιών για τη δημιουργία ενός μεγάλου σχήματος.

Α. Νεφελούδης: Επωφελής για την οικονομία, η επαναλειτουργία του ναυπηγείου Νεώριο της Σύρου

neorion suros 009Κανονικά λειτουργεί από χθες, μετά από τρεις μήνες απεργιακών κινητοποιήσεων, το ναυπηγείο Νεώριο της Σύρου. Όπως σημειώνει σε σχετική δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γγ του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης, η επαναλειτουργία του ναυπηγείου αποφασίστηκε από τη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων μετά τη συμφωνία του σωματείου και της διοίκησης της επιχείρησης σε συμφιλιωτική (τριμερή) συνάντηση που έλαβε χώρα την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Εργασίας.

Αναζητούνται αντίμετρα για το «χάκινγκ» στη ναυτιλία

containerstowaways 200x126Κλοπή στοιχείων πελατών, στοιχείων συμφωνιών, ναύλων πλοίων, εκτροπές εμπορευματοκιβωτίων σε άλλες κατευθύνσεις και όχι μόνο. Το σύγχρονο χάκινγκ, μετά και το περιστατικό με την υποκλοπή ελέγχου αεροσκάφους αλλά και «τζιποειδούς» οχήματος που κατέληξε σε χαντάκι έχει αρχίσει να απασχολεί έντονα όλων όσων εμπλέκονται στον τομέα που λέγεται ασφάλεια.

MSC: Από το «Alexander» στη «Zoe»

MSC 1Ένα σχέδιο- γράφημα που έδωσε στη δημοσιότητα η MSC ουσιαστικά απεικονίζει την εξέλιξη των μεγεθών στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του στόλου της σε μία διαδρομή από το 1984 και εντεύθεν.

Έληξε μετά 3 μήνες η απεργία των εργαζομένων στο Νεώριο Σύρου

med 1 syros 15 31 05 09 0Στην εργασία τους αποφάσισαν να επιστρέψουν, μετά από πάνω 100 ημέρες απεργιακών κινητοποιήσεων, οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου στο Νεώριο Σύρου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ