Δευ04072025

Last updateΔευ, 07 Απρ 2025 6pm

Deloitte: Η ΕΕ αντιμετωπίζει εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες σήμερα από ποτέ

0container

Ενώ η ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά την παγκόσμια χωρητικότητα σε όλα τα τμήματα, σύμφωνα με μελέτη της CE Delft. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου παγκοσμίως, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθιστώντας την ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.
Μελέτη της Deloitte υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες σήμερα από ποτέ. Ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται σταθερά, αλλά άλλοι στόλοι αυξάνονται ταχύτερα. Καθώς αυξάνεται η γεωπολιτική αβεβαιότητα, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, εδραιώνοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ισχύον κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει έναν ανταγωνιστικό ναυτιλιακό τομέα της ΕΕ. Ωστόσο, επισημαίνει σημαντικούς τομείς που χρήζουν βελτίωσης, όπως η γεφύρωση του επενδυτικού χάσματος για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση του διοικητικού φόρτου και η ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς.
«Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ενεργειακής και εφοδιαστικής αλυσίδας της Ευρώπης και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι μια ιστορία επιτυχίας. Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 35% του παγκόσμιου στόλου έναντι του μεριδίου 15% της ΕΕ στο παγκόσμιο ΑΕΠ.
Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά μας αυξάνονται, ενώ άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρήσει η Ευρώπη τη ναυτιλία ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα, πρέπει να διατηρήσουμε τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της και να επενδύσουμε στην ενεργειακή μετάβαση.
Η επένδυση των εσόδων της ΕΕ και των εθνικών ETS σε καθαρές τεχνολογίες και καθαρά καύσιμα θα καταστήσει ολόκληρο το ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα πιο ανταγωνιστικό», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας Ευρωπαίων Πλοιοκτητών | ECSA.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter