Τετ03262025

Last updateΤρι, 25 Μαρ 2025 11pm

Μόνο το 1,5%...

0koyti

Μόνο το 1,5% του θαλάσσιου εμπορίου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Clarksons Research, η οποία σημειώνει ότι στον προηγούμενο εμπορικό πόλεμο 2018-19 τα τονομίλια μειώθηκαν μόνο κατά 0,5%, θα επηρεάσουν τώρα οι δασμοί που επιβάλουν οι ΗΠΑ. Με την πολιτική των ΗΠΑ να περιγράφεται από τον Clarksons ως «ρευστή», οι αναλυτές του παραδέχονται ότι υπάρχει πιθανότητα κλιμάκωσης, εμβάθυνσης των έμμεσων επιπτώσεων, αλλά και νέων εμπορικών συμφωνιών και εξέλιξης νέων εμπορικών προτύπων.
Σήμερα και μεθαύριο το γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών θα πραγματοποιήσει δημόσια ακρόαση σχετικά με τις προτεινόμενες ενέργειες στην έρευνα του τμήματος 301 σχετικά με τη στόχευση της Κίνας στους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής και της ναυπηγικής βιομηχανίας για κυριαρχία. Τα μέτρα περιλαμβάνουν πιθανά τέλη λιμενικών υπηρεσιών για πλοία κινεζικής κατασκευής που φθάνουν σε λιμάνια των ΗΠΑ και απαιτήσεις για τους εξαγωγείς να μεταφέρουν ένα ποσοστό του φορτίου τους σε πλοία που ανήκουν, λειτουργούν και τελικά κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.
Η ECSA στο μεταξύ εξέφρασε την ανησυχία της για το ενδεχόμενο οι προτάσεις, όπως έχουν διαμορφωθεί επί του παρόντος, να προκαλέσουν σημαντική ζημία στις εισαγωγές/εξαγωγές και τους καταναλωτές των ΗΠΑ, καθώς και στις οικονομίες των εμπορικών εταίρων των ΗΠΑ, τις οποίες επίσης εξυπηρετεί η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία ενώ δηλώνει πρόθυμη να συνεργαστεί με τον με τον USTR και το Γραφείο Ναυπηγικής Βιομηχανίας του Λευκού Οίκου για να διασφαλίσει ότι θα αναπτυχθούν και θα εφαρμοστούν εφαρμόσιμες πολιτικές, οι οποίες θα μπορούν να υλοποιήσουν το φιλόδοξο όραμα του Προέδρου για τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, χωρίς να βλάψουν τις αμερικανικές βιομηχανίες και τους καταναλωτές».
Ο Judah Levine, επικεφαλής έρευνας στην Freightos, παραδέχτηκε ότι το τοπίο των τιμολογίων παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο. "Τα ευρήματα της ομοσπονδιακής υπηρεσίας που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απότομες αυξήσεις δασμών στην Κίνα, αμοιβαίους δασμούς σε έναν μακρύ κατάλογο χωρών, τα προτεινόμενα λιμενικά τέλη του USTR σε κινεζικά πλοία, καθώς και η επαναφορά δασμών 25% σε όλες τις καναδικές και μεξικανικές εισαγωγές αναμένονται στις αρχές Απριλίου", δήλωσε ο Levine.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην Xeneta, δήλωσε: «Δεδομένης της τεράστιας αβεβαιότητας που περιβάλλει την εμπορική πολιτική των ΗΠΑ όσον αφορά τους δασμούς και τις προτάσεις για λιμενικά τέλη που απευθύνονται σε κινεζικά πλοία και μεταφορείς, οι φορτωτές θα εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία για να μειώσουν το συνολικό κόστος εισαγωγής τους κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ναύλων».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter