Κερδών συνέχεια για τους container carriers
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024 14:48
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών βρίσκεται σταθερά σε κερδοφόρο έτος εκτός της εποχής του covid. Η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων είχε συνολικά καθαρά έσοδα 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, σημειώνοντας απότομη αύξηση 164% διαδοχικά από τα κέρδη των 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το 2ο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε η Blue Alpha Capital.
Σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, τα καθαρά έσοδα σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856% από τα κέρδη 2,8 δισ. δολαρίων το προηγούμενο τρίμηνο.
Θέτοντας το τρίτο τρίμηνο σε προοπτική, τα 26,8 δισεκατομμύρια δολάρια που κερδήθηκαν είναι υπερδιπλάσια από αυτά που κέρδισε η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων σε οποιοδήποτε προηγούμενο πλήρες έτος εκτός της εποχής του covid.
Τα εκπληκτικά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από τη ναυτιλιακή κρίση της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς και από ισχυρούς όγκους που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές λωρίδες.
Τα 26,8 δισεκατομμύρια δολάρια που κερδήθηκαν το 3ο τρίμηνο είναι υπερδιπλάσια από αυτά που κέρδισε η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων σε οποιοδήποτε προηγούμενο πλήρες έτος εκτός της εποχής του covid
Αναλύοντας τα κέρδη των εισηγμένων παγκόσμιων carriers, οι αναλυτές της Linerlytica σημείωσαν ότι τα περιθώρια EBIT των εννέα μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών τακτικών γραμμών αυξήθηκαν στο 33% από 16% το προηγούμενο τρίμηνο. Ωστόσο, έχει προκύψει ένα σαφές χάσμα μεταξύ των κορυφαίων και των κατώτερων επιδόσεων με τους Hapag-Lloyd και Maersk να υστερούν πολύ πίσω από τους συνομηλίκους τους. Οι δύο συνεργαζόμενοι αερομεταφορείς στη νέα Gemini Cooperation πέτυχαν μέσο περιθώριο EBIT 23% το τρίτο τρίμηνο, λιγότερο από το ήμισυ του περιθωρίου 50,5% της Evergreen.
"Τα σημάδια δείχνουν ότι το 3ο τρίμηνο του 24 είναι μια κορύφωση, αλλά οι βραχυπρόθεσμοι καταλύτες αφθονούν", ανέφερε η Blue Alpha Capital σε έκθεση που δημοσιεύθηκε χθες, μια άποψη που συμμερίζονται οι αναλυτές της Sea-Intelligence που σημείωσαν στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή τους: "Είμαστε πλέον σαφώς πέρα από την κορύφωση των επιτοκίων το 2024, η οποία υποστηρίχθηκε από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας".
Ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, που δημοσιεύθηκε σήμερα, μειώθηκε κατά 28 δολάρια στα 3.412,89 δολάρια ανά feu, ο οποίος είναι 67% χαμηλότερος από την προηγούμενη κορυφή της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά 140% περισσότερο από τον μέσο όρο των 1.420 δολαρίων το 2019 πριν από την πανδημία.