Μεγαλύτερη «βόλτα» περισσότεροι ρύποι…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024 07:08
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από πλοία του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων φτάνουν σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς τα πλοία πλέουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα νέα δεδομένα που περιέχονται στον Δείκτη Εκπομπών Άνθρακα (CEI) της Xeneta υπογραμμίζουν τις δυσμενείς επιπτώσεις στις προσπάθειες της βιομηχανίας να περιορίσει τις εκπομπές λόγω της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή.
Η Xeneta υπολογίζει ότι οι εκπομπές του τομέα έφτασαν τις 107,5 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στον δείκτη της. Η CEI βασίζεται στις μέσες εκπομπές CO2 ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου, με το βασικό σενάριο να ορίζεται το 1ο τρίμηνο του 2018. Οποιαδήποτε ένδειξη κάτω από 100 δείχνει βελτίωση της αποδοτικότητας του άνθρακα.
Η πιο μεγάλη αύξηση έρχεται για τα εμπορευματοκιβώτια που αποστέλλονται από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο. Η Xeneta αναφέρει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξήθηκαν κατά 63% κατά τη διάρκεια της περιόδου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Από την Άπω Ανατολή μέχρι τη Βόρεια Ευρώπη, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξήθηκαν κατά 23%.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι μέσες ταχύτητες πλεύσης αυξήθηκαν κατά 9,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η μέση ταχύτητα πλεύσης έφτασε τους 15,4 κόμβους τον Ιανουάριο του 2024 για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 12.000 και 17.000 TEU, την υψηλότερη ταχύτητα από τον Ιούνιο του 2022, όταν ο Covid-19 προκαλούσε επίσης σημαντικές διαταραχές.
Η Xeneta υπογραμμίζει ότι αν και οι ταχύτητες έχουν μειωθεί ελαφρώς από τον Ιανουάριο, ο παγκόσμιος μέσος όρος εξακολουθούσε να είναι πάνω από 15 κόμβους στα μέσα Απριλίου. Αυτό αναμένεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στις επιδόσεις όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.