Κυρ12222024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 7pm

ICS - Flag State Performance: Με θετικούς δείκτες η Ελλάδα

0flag state cover1

Το 2023/2024 Shipping Industry Flag State Performance, που δημοσιεύθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), δείχνει συνεχείς θετικές επιδόσεις από τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών σημαίας που είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των εμπορικών πλοίων παγκοσμίως.
Στόχος του πίνακα είναι να ενθαρρύνει τους πλοιοκτήτες να διατηρούν διάλογο με τα κράτη σημαίας τους και να διευκολύνει κάθε αναγκαία βελτίωση προς όφελος της ασφάλειας, της προστασίας του περιβάλλοντος και των αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας.
Όπως και κατά τα προηγούμενα έτη, ορισμένα κράτη σημαίας παρουσίασαν θετικούς δείκτες για όλα τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται στον πίνακα. Αυτές περιλαμβάνουν τις Βερμούδες, τις Νήσους Κέιμαν, τη Δανία, την Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ (Κίνα), την Ιαπωνία, τη Λιβερία, τη Μάλτα, τις Νήσους Μάρσαλ, τη Νορβηγία, την Πορτογαλία, τη Σιγκαπούρη και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στον πίνακα 2023/2024, ορισμένα κράτη σημαίας (συμπεριλαμβανομένου του Τόγκο, της Αλγερίας και των Κομορών) εξακολουθούν να καταγράφουν μεγάλο αριθμό αρνητικών δεικτών επιδόσεων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ενθαρρυνθούν οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης να εξετάζουν κατά πόσον ένα κράτος σημαίας έχει επαρκή ουσία πριν το χρησιμοποιήσουν. Θετικά, ορισμένα μικρότερα κράτη σημαίας, συμπεριλαμβανομένης της Κόστα Ρίκα, της Αιγύπτου, του Μεξικού και της Ταϊλάνδης, παρουσιάζουν αύξηση του αριθμού των θετικών δεικτών επιδόσεων σε σύγκριση με τον προηγούμενο πίνακα επιδόσεων του κράτους σημαίας.
Συνολικά βελτιώσεις παρατηρήθηκαν φέτος όσον αφορά τη συμμετοχή του κράτους σημαίας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), καθώς και στη χρήση αναγνωρισμένων οργανισμών με καλές επιδόσεις εξουσιοδοτημένων από τις αρχές του κράτους σημαίας – όπως προκύπτει από τα στοιχεία επιθεώρησης ελέγχου από το κράτος λιμένα – για τη διενέργεια επιθεώρησης και πιστοποίησης πλοίων για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τον ΔΝΟ και τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) τους κανονισμούς που διέπουν την ασφάλεια, τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και τα εργασιακά πρότυπα.
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, δήλωσε:
"Οι πληροφορίες στον φετινό πολυαναμενόμενο πίνακα επιδόσεων του κράτους σημαίας του ICS εξακολουθούν να είναι θετικές, με αξιοσημείωτες βελτιώσεις σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής των κυβερνήσεων στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ. Αποτελεί θετική εξέλιξη το γεγονός ότι ο φετινός πίνακας επιδόσεων του κράτους σημαίας του ICS δείχνει ότι τα μικρότερα κράτη σημαίας έχουν δείξει βελτιώσεις στις επιδόσεις. Ο πίνακας δείχνει επίσης ότι, δυστυχώς, ορισμένα κράτη σημαίας εξακολουθούν να καταγράφουν μεγάλες ποσότητες αρνητικών δεικτών απόδοσης τους οποίους πρέπει να αντιμετωπίσουν τα κράτη σημαίας, προς όφελος ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
«Ενθαρρύνω τους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης να χρησιμοποιήσουν αυτό το ζωτικής σημασίας εργαλείο για να εξετάσουν εάν ένα κράτος σημαίας έχει επαρκή ουσία πριν το χρησιμοποιήσουν και να ασκήσουν πίεση στις διοικήσεις σημαίας τους να επηρεάσουν τυχόν βελτιώσεις που μπορεί να είναι απαραίτητες, ιδίως σε σχέση με την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την παροχή αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας και διαβίωσης για τους ναυτικούς. Σε μια εποχή αυξημένης αβεβαιότητας, αυτό προσφέρει πολύτιμους πόρους για τη βιομηχανία, ώστε να αντιμετωπιστούν τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση των τομέων χαμηλής απόδοσης».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter