Clarksons Research: Καλή χρονιά το 2023 για το θαλάσσιο εμπόριο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 06 Ιανουαρίου 2024 12:34
Το θαλάσσιο εμπόριο σημείωσε αξιοσημείωτη άνοδο το 2023, σημειώνοντας αύξηση 3% στα 12,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Το παγκόσμιο ναυτιλιακό τοπίο αποκαλύπτει περαιτέρω αύξηση 3% στον παγκόσμιο στόλο, φθάνοντας τους 2,3 δισεκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους (dwt). Παρά την επέκταση αυτή, το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων παρουσιάζει μετρημένη αύξηση 3% από έτος σε έτος, ανερχόμενη σε 126 εκατομμύρια αντισταθμισμένους μικτούς τόνους (CGT).
Με τη ναυπηγική παραγωγή να σημειώνει σημαντική αύξηση 10% από έτος σε έτος, φθάνοντας τα 35 εκατομμύρια CGT, έχει επιτευχθεί ένα αξιοσημείωτο ορόσημο: η Κίνα συμβάλλει τώρα σε πάνω από το 50% της συνολικής παραγωγής για πρώτη φορά στην ιστορία.
Εν μέσω αυτής της ακμάζουσας βιομηχανίας, έχουν εισαχθεί σημαντικές ρυθμιστικές αλλαγές με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών. Ταυτόχρονα, ο τομέας παρουσιάζει αυξημένες επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, επιδεικνύοντας μια συντονισμένη προσπάθεια πλοήγησης στο εξελισσόμενο τοπίο των βιώσιμων ναυτιλιακών πρακτικών.
Μια πιο προσεκτική εξέταση αποκαλύπτει ισχυρά επίπεδα ναύλων και ημερήσιων ναύλων στον τομέα της «ενεργειακής» ναυτιλίας, που περιλαμβάνει το φυσικό αέριο, τα δεξαμενόπλοια και τους υπεράκτιους τομείς πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Τα ισχυρά ποσοστά οδηγήθηκαν από τον τομέα LPG με υψηλές τιμές VLGC όλων των εποχών 91.625 $ / ημέρα και επίσης υποστηρίχθηκαν από ένα άλλο ισχυρό έτος για τα δεξαμενόπλοια. Τα ποσοστά ΥΦΑ μειώθηκαν αλλά εξακολουθούν να είναι υγιή και η συνεχιζόμενη υπεράκτια ανάκαμψη (οι εξέδρες γεώτρησης "Floater" χτύπησαν 90% για πρώτη φορά από το 2014), σημείωσε ο Clarksons.
Μετά τη στασιμότητα το 2022 και παρά τις μερικές φορές ζοφερές οικονομικές προβλέψεις κατά καιρούς πέρυσι, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 3% σε 12,4 δισεκατομμύρια τόνους. Η Clarksons προβλέπει 12,6 δισεκατομμύρια θαλάσσιες μεταφορές το 2024. Οι συναλλαγές με τις καλύτερες επιδόσεις (κατ' όγκο) το 2023 ήταν τα αυτοκίνητα (+15%), το υγραέριο (+6%) και, υποστηριζόμενα από την επαναλειτουργία της Κίνας, το ξηρό χύδην φορτίο (+4,3%), ενώ οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν αδύναμοι (αλλά έπεσαν στο κατώτατο σημείο το καλοκαίρι). Και μια αύξηση 5% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τονομιλίων (ένα πλήρες έτος αναδιανομής των ρωσικών ροών πετρελαίου υποστήριξε την αύξηση του πετρελαίου / προϊόντων πετρελαίου κατά 7% / 10%) αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αύξηση από το 2017: ένα χρήσιμο «kicker απόστασης». Στην κρουαζιέρα, ο όγκος των επιβατών επέστρεψε στα προ Covid-19 επίπεδα των 31 εκατομμυρίων και κάποια αισιοδοξία της αγοράς επανέρχεται.
Clarksons Research